Bakalářská práce s názvem Zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku se zabývá problematikou výběru autoškoly k absolvování řidičského kurzu skupiny B. Hlavním cílem práce bylo zjistit, podle jakých kritérií se potenciální zákazníci rozhodují při výběru autoškoly, zda na ně vybrané faktory působí, a jakým způsobem je ovlivňují. Faktory byly zanalyzovány pro autoškolu Roofex CZ. Cíle bylo naplněno pomocí písemného dotazování studentů 3. ročníků maturitních a učebních oborů. V rámci dotazníkového šetření bylo zjišťováno, zda jsou reference a cena nejdůležitějšími faktory, které ovlivňují kupní rozhodování spotřebitelů. Dále, zda preference spotřebitelů závisí na výši vzdělání a pohlaví. Výsledky ukázaly, že mezi nejdůležitější faktory, kterými se spotřebitelé řídí, se opravdu řadí doporučení a cena kurzu spolu s dalšími faktory. Výše vzdělání má na preference spotřebitelů vliv jen u menší části faktorů a pohlaví nemá na preference vliv takřka žádný.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis named Increase competitiveness of the chosen company deals with the decision to pick driving school, which provides a driving course category B. The main objective was to determine the criteria according to which potential customers are deciding when choosing a driving school whether selected factors act of them and how they interact of them. Factors were analyzed for driving school named Roofex CZ. The objective was reached by written questionnaire presented to students of 3rd grades of graduation study and apprenticeship. In the questionnaire survey was examined whether the recommendation and price are the most important factors which interact of purchase decisions of customers. Also if the customer preferences depend
on the level of education and sex. The results showed that recommendation and price are with other factors really the most important factors, which manage customers preferences. Level of education affects only on few factors and gender doesn´t affect almost none.
competitiveness, marketing research, consumer behavior, costumer predispositions, purchase decisions, the purchase decision process
Rozsah průvodní práce
52 s. (82 017 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem Zvýšení konkurenceschopnosti vybraného podniku se zabývá problematikou výběru autoškoly k absolvování řidičského kurzu skupiny B. Hlavním cílem práce bylo zjistit, podle jakých kritérií se potenciální zákazníci rozhodují při výběru autoškoly, zda na ně vybrané faktory působí, a jakým způsobem je ovlivňují. Faktory byly zanalyzovány pro autoškolu Roofex CZ. Cíle bylo naplněno pomocí písemného dotazování studentů 3. ročníků maturitních a učebních oborů. V rámci dotazníkového šetření bylo zjišťováno, zda jsou reference a cena nejdůležitějšími faktory, které ovlivňují kupní rozhodování spotřebitelů. Dále, zda preference spotřebitelů závisí na výši vzdělání a pohlaví. Výsledky ukázaly, že mezi nejdůležitější faktory, kterými se spotřebitelé řídí, se opravdu řadí doporučení a cena kurzu spolu s dalšími faktory. Výše vzdělání má na preference spotřebitelů vliv jen u menší části faktorů a pohlaví nemá na preference vliv takřka žádný.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis named Increase competitiveness of the chosen company deals with the decision to pick driving school, which provides a driving course category B. The main objective was to determine the criteria according to which potential customers are deciding when choosing a driving school whether selected factors act of them and how they interact of them. Factors were analyzed for driving school named Roofex CZ. The objective was reached by written questionnaire presented to students of 3rd grades of graduation study and apprenticeship. In the questionnaire survey was examined whether the recommendation and price are the most important factors which interact of purchase decisions of customers. Also if the customer preferences depend
on the level of education and sex. The results showed that recommendation and price are with other factors really the most important factors, which manage customers preferences. Level of education affects only on few factors and gender doesn´t affect almost none.
competitiveness, marketing research, consumer behavior, costumer predispositions, purchase decisions, the purchase decision process
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, podle jakých kritérií se potencionální zákazníci rozhodují při výběru autoškoly, zda na ně vybrané faktory působí, a jakým způsobem je ovlivňují. Na základě zjištěných skutečností následně navrhnout opatření k získání více zákazníků.
Struktura (obsah) práce:
1. Spotřební chování
2. Faktory ovlivňující chování spotřebitele
3. Kupní rozhodování, typy kupního chování, kupní rozhodovací proces
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, podle jakých kritérií se potencionální zákazníci rozhodují při výběru autoškoly, zda na ně vybrané faktory působí, a jakým způsobem je ovlivňují. Na základě zjištěných skutečností následně navrhnout opatření k získání více zákazníků.
Struktura (obsah) práce:
1. Spotřební chování
2. Faktory ovlivňující chování spotřebitele
3. Kupní rozhodování, typy kupního chování, kupní rozhodovací proces
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2002). Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomica.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management ([4. vyd.]). Praha: Grada.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Koudelka, J. (2010). Spotřební chování. Praha: Oeconomica.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.
Seznam doporučené literatury
Bártová, H., Bárta, V., & Koudelka, J. (2002). Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomica.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing management ([4. vyd.]). Praha: Grada.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada.
Koudelka, J. (2010). Spotřební chování. Praha: Oeconomica.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2004). Nákupní chování. Brno: Computer Press.