Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací pedagogických a nepedagogických pracovníků základních škol v Ústeckém kraji. Celá práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou.
V teoretické části je řešena problematika hodnot, hierarchie hodnot, potřeb člověka, motivace a demotivace.
Praktická část práce se zabývá rozdíly mezi hierarchií hodnot pedagogických a nepedagogických pracovníků, co vede pracovníky k lepším výkonům a návrh, jakým způsobem zaměstnance lépe motivovat. Součástí práce je i zjištění, zda se vedoucí pracovníci zajímají o potřeby svých zaměstnanců a zda je motivují k lepším výkonům.
Anotace v angličtině
The bacherol thesis deals with value orientation of the pedagogical and non-pedagogical employees at primary schools in Region Ústí nad Labem. The whole thesis consists of the theoretical and practical part.
In the theoretical part value problematics, value hierarchy, human needs, motivation and demotivation are described.
The practical part deals with differences in value hierarchy of the pedagogical and the non-pedagogical employees, what leads to better result of eployees and suggestion how to motivate employees better. One part of thesis is focused on finding, if school management is interested in employees needs and if they are motivating them to better results.
Klíčová slova
hodnota, hodnotová orientace, lidské potřeby, motivace
Klíčová slova v angličtině
value, value orientation, human needs, motivation
Rozsah průvodní práce
47 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnotovou orientací pedagogických a nepedagogických pracovníků základních škol v Ústeckém kraji. Celá práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou.
V teoretické části je řešena problematika hodnot, hierarchie hodnot, potřeb člověka, motivace a demotivace.
Praktická část práce se zabývá rozdíly mezi hierarchií hodnot pedagogických a nepedagogických pracovníků, co vede pracovníky k lepším výkonům a návrh, jakým způsobem zaměstnance lépe motivovat. Součástí práce je i zjištění, zda se vedoucí pracovníci zajímají o potřeby svých zaměstnanců a zda je motivují k lepším výkonům.
Anotace v angličtině
The bacherol thesis deals with value orientation of the pedagogical and non-pedagogical employees at primary schools in Region Ústí nad Labem. The whole thesis consists of the theoretical and practical part.
In the theoretical part value problematics, value hierarchy, human needs, motivation and demotivation are described.
The practical part deals with differences in value hierarchy of the pedagogical and the non-pedagogical employees, what leads to better result of eployees and suggestion how to motivate employees better. One part of thesis is focused on finding, if school management is interested in employees needs and if they are motivating them to better results.
Klíčová slova
hodnota, hodnotová orientace, lidské potřeby, motivace
Klíčová slova v angličtině
value, value orientation, human needs, motivation
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat hodnotové orientaci pedagogických a nepedagogických zaměstnanců základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se bude zabývat hodnotami a hodnotovou orientací, potřebami a motivací člověka. Cílem této práce bude výzkumným šetřením zjistit hodnotovou orientaci zaměstnanců škol, co ji ovlivňuje, co zaměstnance motivuje k vyššímu výkonu, zda se vedení školy zajímá o potřeby svých zaměstnanců. Výstupem práce bude porovnání hodnotové orientace vybraných profesí a návrh, jakým způsobem zaměstnance lépe motivovat. Jako výzkumná metoda bude použito dotazníkového šetření s otázkami uzavřenými i otevřenými. Osloveni budou zaměstnanci základních škol. Získaná data budou následně zpracována a vyhodnocena.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude věnovat hodnotové orientaci pedagogických a nepedagogických zaměstnanců základních škol. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se bude zabývat hodnotami a hodnotovou orientací, potřebami a motivací člověka. Cílem této práce bude výzkumným šetřením zjistit hodnotovou orientaci zaměstnanců škol, co ji ovlivňuje, co zaměstnance motivuje k vyššímu výkonu, zda se vedení školy zajímá o potřeby svých zaměstnanců. Výstupem práce bude porovnání hodnotové orientace vybraných profesí a návrh, jakým způsobem zaměstnance lépe motivovat. Jako výzkumná metoda bude použito dotazníkového šetření s otázkami uzavřenými i otevřenými. Osloveni budou zaměstnanci základních škol. Získaná data budou následně zpracována a vyhodnocena.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, P.: Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. 376 s. ISBN 978 - 80 - 244 - 2295 - 4.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2015. 776 s. ISBN 978 - 80 - 262 - 0873 - 0.
HELUS, Z.: Psychologie. Praha: Fortuna, 2003. 120 s., ISBN 80 - 7168 - 876 - 2.
HUDEČEK, J.: Hodnotová orientace v motivační sféře osobnosti. Praha: Academia, 1986. ISBN 978 - 80 - 7368 - 542 - 3.
HRONÍK, F.: Poznejte své zaměstnance. Brno: ERA, 2002. 370 s. ISBN 80 - 86517 - 20 - 9.
MAREŠ, J.,PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 324 s. ISBN 80 - 7178 - 772 - 8.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, P.: Psychologie hodnot. Olomouc: Univerzita Palackého, 2009. 376 s. ISBN 978 - 80 - 244 - 2295 - 4.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2015. 776 s. ISBN 978 - 80 - 262 - 0873 - 0.
HELUS, Z.: Psychologie. Praha: Fortuna, 2003. 120 s., ISBN 80 - 7168 - 876 - 2.
HUDEČEK, J.: Hodnotová orientace v motivační sféře osobnosti. Praha: Academia, 1986. ISBN 978 - 80 - 7368 - 542 - 3.
HRONÍK, F.: Poznejte své zaměstnance. Brno: ERA, 2002. 370 s. ISBN 80 - 86517 - 20 - 9.
MAREŠ, J.,PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E.: Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 324 s. ISBN 80 - 7178 - 772 - 8.