Sportovní klub je nedílnou součástí veřejného života, jeho podstata má však vyšší cíl, než prosté generování zisku, naopak může svým příkladem zasahovat do života široké skupiny obyvatel. Právě na tento vliv se zaměřuje tato práce, kdy s pomocí dotazníkového šetření identifikuje klíčové prvky marketingových aktivit klubu v Ústí nad Labem a navrhne takové úpravy, aby z nich klub mohl efektivněji těžit. Sledováním sekundárních statistických dat a následným porovnáním zjistíme, jaký měly úpravy krátkodobý efekt na činnost klubu. Poznatky získané z dotazníkového šetření naznačují směr, kterým by se měl klub řídit a uspokojit tak zájem veřejnosti a fanoušků. Spokojená veřejnost pak tvoří základnu pro další aktivity klubu a láká nové sponzory, tj. efektivně rozšiřuje možnosti klubu.
Anotace v angličtině
Sport organization is part of public life, but it's spirit is beyond the simple target of increasing the profit. The sport community may influence many citizens. This influence is examined in this thesis, where my findings will help to local hockey club to maintain or even better extend it's reach to more potencial fans or customers. Satisfied public will create a base for future development of the sport activities in the city of Ústí nad Labem.
Sportovní klub je nedílnou součástí veřejného života, jeho podstata má však vyšší cíl, než prosté generování zisku, naopak může svým příkladem zasahovat do života široké skupiny obyvatel. Právě na tento vliv se zaměřuje tato práce, kdy s pomocí dotazníkového šetření identifikuje klíčové prvky marketingových aktivit klubu v Ústí nad Labem a navrhne takové úpravy, aby z nich klub mohl efektivněji těžit. Sledováním sekundárních statistických dat a následným porovnáním zjistíme, jaký měly úpravy krátkodobý efekt na činnost klubu. Poznatky získané z dotazníkového šetření naznačují směr, kterým by se měl klub řídit a uspokojit tak zájem veřejnosti a fanoušků. Spokojená veřejnost pak tvoří základnu pro další aktivity klubu a láká nové sponzory, tj. efektivně rozšiřuje možnosti klubu.
Anotace v angličtině
Sport organization is part of public life, but it's spirit is beyond the simple target of increasing the profit. The sport community may influence many citizens. This influence is examined in this thesis, where my findings will help to local hockey club to maintain or even better extend it's reach to more potencial fans or customers. Satisfied public will create a base for future development of the sport activities in the city of Ústí nad Labem.
Cílem práce je analyzovat marketingové nástroje klubu, statisticky zpracovat marketingový průzkum a vytvořil profil návštěvníka, navrhnout úpravy používání marketingových nástrojů tak, aby vedly k větší efektivitě.
Struktura:
1. Popsat vyčerpávajícím způsobem současné marketingové nástroje, určit cíle a strategie
2. Marketingovým průzkumem (dotazník) vytvořit profil návštěvníka
3. Návrh řešení, optimalizace stávajících nástrojů
4. Vyhodnocení přínosu změn ze statistických dat a dotazníkového šetření
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat marketingové nástroje klubu, statisticky zpracovat marketingový průzkum a vytvořil profil návštěvníka, navrhnout úpravy používání marketingových nástrojů tak, aby vedly k větší efektivitě.
Struktura:
1. Popsat vyčerpávajícím způsobem současné marketingové nástroje, určit cíle a strategie
2. Marketingovým průzkumem (dotazník) vytvořit profil návštěvníka
3. Návrh řešení, optimalizace stávajících nástrojů
4. Vyhodnocení přínosu změn ze statistických dat a dotazníkového šetření
Seznam doporučené literatury
Carlson, J., O'Cass, A. (2012). Optimizing the online channel in professional sport to create trusting and loyal consumers: The role of the professional sports team brand and service quality. Journal of Sport Management, 26(6), 463-478.
Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
Časlavova, E., Berka, P. (2005). The financial management of sports clubs in the Czech Republic. Kinesiology, 37(2), 204-213.
Foret, M. (2008). Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Computer Press.
Kelly, S. J., Ireland, M., Alpert, F., & Mangan, J. (2014). The impact of alcohol sponsorship in sport upon university sportspeople. Journal of Sport Management, 28(4), 418-432.
Marcu, V., & Buhaşb, S. D. (2013). Sports Organizations: Management and Science.
Parganas, P., Anagnostopoulos, C., & Chadwick, S. (2015). 'You'll never tweet alone': Managing sports brands through social media. Journal of Brand Management, 22(7), 551-568.
Rosca, V. (2013). Systemic Relationship Marketing: Co-creating Sports Brand Equity with Fans and Other Stakeholders. Revista de Management Comparat International, 14(3), 490.
Seznam doporučené literatury
Carlson, J., O'Cass, A. (2012). Optimizing the online channel in professional sport to create trusting and loyal consumers: The role of the professional sports team brand and service quality. Journal of Sport Management, 26(6), 463-478.
Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009. 225 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
Časlavova, E., Berka, P. (2005). The financial management of sports clubs in the Czech Republic. Kinesiology, 37(2), 204-213.
Foret, M. (2008). Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Computer Press.
Kelly, S. J., Ireland, M., Alpert, F., & Mangan, J. (2014). The impact of alcohol sponsorship in sport upon university sportspeople. Journal of Sport Management, 28(4), 418-432.
Marcu, V., & Buhaşb, S. D. (2013). Sports Organizations: Management and Science.
Parganas, P., Anagnostopoulos, C., & Chadwick, S. (2015). 'You'll never tweet alone': Managing sports brands through social media. Journal of Brand Management, 22(7), 551-568.
Rosca, V. (2013). Systemic Relationship Marketing: Co-creating Sports Brand Equity with Fans and Other Stakeholders. Revista de Management Comparat International, 14(3), 490.