Tato práce si klade za cíl zjistit, zda a jakým způsobem může školní sociální pracovník pomoci s problematikou zaváděného inkluzivního vzdělávání. To vypovídá i o tom, že zpočátku se práce bude zabývat školní sociální prací, která je již ve spoustě zemích aktivně provozována. V další řadě se zaměří na inkluzivní vzdělávání, které bylo v České republice zrealizováno. V teoretické části je velmi důležité najít souvislost mezi dvěma zmiňovanými pojmy, což vede k části praktické. Ta se bude snažit zodpovědět otázku, zda je vůbec v rámci inkluzivního vzdělávání školního sociálního pracovníka potřeba.
Anotace v angličtině
This thesis aims to find out wheter and how can school social worker help with the issue of inclusive education. This also says that the thesis will be initially deal with the school social work, which is already actively operated in many countries. In the next part the thesis will focus on inclusive education, which was realized in Czech republic. The theoretical part is really important to find out a connection between the two mention concepts, leading to part practical. This part will try to answer the question whether it is the school social worker needed in the context of inclusive education.
Klíčová slova
Inkluzivní vzdělávání, školní sociální práce, speciální vzdělávací potřeby, školské poradenské pracoviště, kompetence, role, případová studie, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Inclusive education, school social work, special educational needs, school counseling office, competence, role,case study, elementary school
Rozsah průvodní práce
57 s. (111 819 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl zjistit, zda a jakým způsobem může školní sociální pracovník pomoci s problematikou zaváděného inkluzivního vzdělávání. To vypovídá i o tom, že zpočátku se práce bude zabývat školní sociální prací, která je již ve spoustě zemích aktivně provozována. V další řadě se zaměří na inkluzivní vzdělávání, které bylo v České republice zrealizováno. V teoretické části je velmi důležité najít souvislost mezi dvěma zmiňovanými pojmy, což vede k části praktické. Ta se bude snažit zodpovědět otázku, zda je vůbec v rámci inkluzivního vzdělávání školního sociálního pracovníka potřeba.
Anotace v angličtině
This thesis aims to find out wheter and how can school social worker help with the issue of inclusive education. This also says that the thesis will be initially deal with the school social work, which is already actively operated in many countries. In the next part the thesis will focus on inclusive education, which was realized in Czech republic. The theoretical part is really important to find out a connection between the two mention concepts, leading to part practical. This part will try to answer the question whether it is the school social worker needed in the context of inclusive education.
Klíčová slova
Inkluzivní vzdělávání, školní sociální práce, speciální vzdělávací potřeby, školské poradenské pracoviště, kompetence, role, případová studie, základní škola
Klíčová slova v angličtině
Inclusive education, school social work, special educational needs, school counseling office, competence, role,case study, elementary school
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem může školní sociální pracovník pomoci s problematikou inkluzivního vzdělávání a jakou v této problematice může mít roli.
1. Pojem inkluzivní vzdělávání a jeho problematika
2. Pojem školní sociální pracovník
3. Souvislost inkluzivního vzdělávání se školním sociálním pracovníkem
4. Analýza možností pomoci a analýza rolí školního sociálního pracovníka v problematice inkluzivního vzdělávání
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem může školní sociální pracovník pomoci s problematikou inkluzivního vzdělávání a jakou v této problematice může mít roli.
1. Pojem inkluzivní vzdělávání a jeho problematika
2. Pojem školní sociální pracovník
3. Souvislost inkluzivního vzdělávání se školním sociálním pracovníkem
4. Analýza možností pomoci a analýza rolí školního sociálního pracovníka v problematice inkluzivního vzdělávání
Seznam doporučené literatury
1. Bartoňová, M., Vítková, M. (2010). Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy: Inclusive education in current Czech school. Brno: Masarykova univerzita
2. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál s.r.o.
3. Koscurová, Z. (2013). Sociálna práca v škole. Bratislava: IRIS - Vydavateľstvo a tlač, s.r.o.
4. Skyba, M. (2014). Školská sociálna práca. Prešov: PU
Seznam doporučené literatury
1. Bartoňová, M., Vítková, M. (2010). Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy: Inclusive education in current Czech school. Brno: Masarykova univerzita
2. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál s.r.o.
3. Koscurová, Z. (2013). Sociálna práca v škole. Bratislava: IRIS - Vydavateľstvo a tlač, s.r.o.
4. Skyba, M. (2014). Školská sociálna práca. Prešov: PU