Bakalářská práce se zabývá novodobou problematikou vzdělávacího procesu profesionálních pěstounu, která je zkoumána jak z pohledu žadatelů o tuto profesi, tak i z pohledu sociálních pracovníků, pracujících na oddělení sociálně právní ochrany dětí. Jedná se o novou formu pěstounské péče, kdy se žadatelovou profesí a zaměstnáním stává profesionální pěstounství.
V posledních letech bohužel ubývá žadatelů o náhradní rodinnou péči, především pro skupinu opuštěných, zdravotně a sociálně znevýhodněných dětí. A proto se hledají možnosti nového řešení této situace a zavádějí se nové, alternativní formy náhradní rodinné péče. Novou nadějí pomoci opuštěným dětem skýtá terapeutická či profesionální pěstounská péče (Matějček a spol., 2002, s. 31).
Anotace v angličtině
This thesis deals with modern problems of the educational process of professional foster parent who is examined from the viewpoint of applicants from this profession, but also from the perspective of social workers, workers working in the department of foster care. This is a new form of foster care for a temporary time when the applicant's profession and employment become a professional foster care.
Unfortuntelly, in recent years declining applicants for foster care, especially for a group of abandoned, disabled and socially disadvantaged children. And that´s why they are looking for new solution to this situation and introducing new, alternative forms of foster care. New hope to help to abandoned children provides therapeutic foster care or professional foster care.
Klíčová slova
Náhradní rodinná péče, pěstounská péče, profesionální pěstounství, proces vzdělávání, proces odborného posouzení.
Klíčová slova v angličtině
Foster care, professional foster care, education proces, proces of expert assessment.
Rozsah průvodní práce
50 s. (80 697)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá novodobou problematikou vzdělávacího procesu profesionálních pěstounu, která je zkoumána jak z pohledu žadatelů o tuto profesi, tak i z pohledu sociálních pracovníků, pracujících na oddělení sociálně právní ochrany dětí. Jedná se o novou formu pěstounské péče, kdy se žadatelovou profesí a zaměstnáním stává profesionální pěstounství.
V posledních letech bohužel ubývá žadatelů o náhradní rodinnou péči, především pro skupinu opuštěných, zdravotně a sociálně znevýhodněných dětí. A proto se hledají možnosti nového řešení této situace a zavádějí se nové, alternativní formy náhradní rodinné péče. Novou nadějí pomoci opuštěným dětem skýtá terapeutická či profesionální pěstounská péče (Matějček a spol., 2002, s. 31).
Anotace v angličtině
This thesis deals with modern problems of the educational process of professional foster parent who is examined from the viewpoint of applicants from this profession, but also from the perspective of social workers, workers working in the department of foster care. This is a new form of foster care for a temporary time when the applicant's profession and employment become a professional foster care.
Unfortuntelly, in recent years declining applicants for foster care, especially for a group of abandoned, disabled and socially disadvantaged children. And that´s why they are looking for new solution to this situation and introducing new, alternative forms of foster care. New hope to help to abandoned children provides therapeutic foster care or professional foster care.
Klíčová slova
Náhradní rodinná péče, pěstounská péče, profesionální pěstounství, proces vzdělávání, proces odborného posouzení.
Klíčová slova v angličtině
Foster care, professional foster care, education proces, proces of expert assessment.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat celý proces přípravy a vzdělávání, který vede k možnosti stát se pěstounem na přechodnou dobu (či-li profesionálním pěstounem). Zároveň je dalším cílem odhalit problematické oblasti, které jsou s tímto procesem přípravy a vzdělávání spojeny.
Struktura (obsah) práce:
1. Specifika pěstounské péče na přechodnou dobu (či-li profesionálních pěstounů)
2. Vymezení teoretických východisek - deinstitucionalizace, psychická deprivace dětí
3. Proces přípravy a vzdělávání profesionálních pěstounů
4. Analýza problematických oblastí při procesu přípravy a vzdělávání profesionálních pěstounů
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat celý proces přípravy a vzdělávání, který vede k možnosti stát se pěstounem na přechodnou dobu (či-li profesionálním pěstounem). Zároveň je dalším cílem odhalit problematické oblasti, které jsou s tímto procesem přípravy a vzdělávání spojeny.
Struktura (obsah) práce:
1. Specifika pěstounské péče na přechodnou dobu (či-li profesionálních pěstounů)
2. Vymezení teoretických východisek - deinstitucionalizace, psychická deprivace dětí
3. Proces přípravy a vzdělávání profesionálních pěstounů
4. Analýza problematických oblastí při procesu přípravy a vzdělávání profesionálních pěstounů
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. (1999). Náhradní rodinná péče. Praha: Portál.
Matějček, Z., & kolektiv. (2002). Osvojení a pěstounská péče. Praha: Portál.
Schoolarová, E.J.(2002).Adopce vztah založený na slibu. Praha: Návrat domů.
Zezulová, D. (2012). Pěstounská péče adopce. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Matějček, Z. (1999). Náhradní rodinná péče. Praha: Portál.
Matějček, Z., & kolektiv. (2002). Osvojení a pěstounská péče. Praha: Portál.
Schoolarová, E.J.(2002).Adopce vztah založený na slibu. Praha: Návrat domů.
Zezulová, D. (2012). Pěstounská péče adopce. Praha: Portál.