Bakalářská práce analyzuje etiketu a společenské chování v obchodní sféře. Součástí této práce jsou poznatky nejen o etiketě, ale i o jejích částech, jako je například obchodní a podnikatelská etiketa nebo etiketa řečová. Práce je zaměřena převážně na česko-ruské společenské a pracovní styky při obchodních jednáních, jedna z kapitol se zabývá zvláštnostmi jednání v různých státech. Součástí je také vyhodnocený dotazník, který je zaměřen na základní problematiku společenského chování a etikety.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the etiquette and social behavior in the business sphere. A part of this work is not only the lessons of the etiquette, but also of its parts, such as business and management etiquette or the speech one. The work focuses on Czech-Russian social and business relations during the business negotiations mainly and one of the chapters deals with the peculiarities in negotiation of the different states. An evaluation questionnaire is also included it focuses on basic issues of social behavior and etiquette.
Klíčová slova
etiketa, etika, společenské chování, obchodní jednání, řečová etiketa, obchodní a podnikatelská etiketa, Česká republika, Rusko
Klíčová slova v angličtině
etiquette, ethics, social behavior, business negotiations, speech etiquette, business and management etiquette, the Czech Republic, Russia
Rozsah průvodní práce
65 s. (87 939 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje etiketu a společenské chování v obchodní sféře. Součástí této práce jsou poznatky nejen o etiketě, ale i o jejích částech, jako je například obchodní a podnikatelská etiketa nebo etiketa řečová. Práce je zaměřena převážně na česko-ruské společenské a pracovní styky při obchodních jednáních, jedna z kapitol se zabývá zvláštnostmi jednání v různých státech. Součástí je také vyhodnocený dotazník, který je zaměřen na základní problematiku společenského chování a etikety.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the etiquette and social behavior in the business sphere. A part of this work is not only the lessons of the etiquette, but also of its parts, such as business and management etiquette or the speech one. The work focuses on Czech-Russian social and business relations during the business negotiations mainly and one of the chapters deals with the peculiarities in negotiation of the different states. An evaluation questionnaire is also included it focuses on basic issues of social behavior and etiquette.
Klíčová slova
etiketa, etika, společenské chování, obchodní jednání, řečová etiketa, obchodní a podnikatelská etiketa, Česká republika, Rusko
Klíčová slova v angličtině
etiquette, ethics, social behavior, business negotiations, speech etiquette, business and management etiquette, the Czech Republic, Russia
Zásady pro vypracování
Význam společenské etikety
Obchodní a podnikatelská etiketa
Specifika obchodního jednání v různých zemích světa
Zvláštnosti obchodního jednání ČR a RF
Porovnání řečové etikety v ruštině a češtině
Zásady pro vypracování
Význam společenské etikety
Obchodní a podnikatelská etiketa
Specifika obchodního jednání v různých zemích světa
Zvláštnosti obchodního jednání ČR a RF
Porovnání řečové etikety v ruštině a češtině
Seznam doporučené literatury
RÝZNAR, L. Etika a etiketa. Praha: Evropský polytechnický institut, 2009. ISBN: 978-80-7314-193-6.
CELEROVÁ, J. Komunikace v obchodní ruštině. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, Fakulta pedagogická, 2006. ISBN: 80-7044-774-5.
ŠRONĚK, I. Etiketa v obchodě a podnikání. Praha: Management Press, 1992. ISBN: 80-85603-08-X.
HŘEBÍČEK, V. Obchodní korespondence. Karviní: Economix-OK, 1993. ISBN: 80-900362-7-9.
PUTNOVÁ, A. Společenský styk, rétorika, etiketa podnikání. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2008. ISBN: 978-80-214-3579-7.
Seznam doporučené literatury
RÝZNAR, L. Etika a etiketa. Praha: Evropský polytechnický institut, 2009. ISBN: 978-80-7314-193-6.
CELEROVÁ, J. Komunikace v obchodní ruštině. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, Fakulta pedagogická, 2006. ISBN: 80-7044-774-5.
ŠRONĚK, I. Etiketa v obchodě a podnikání. Praha: Management Press, 1992. ISBN: 80-85603-08-X.
HŘEBÍČEK, V. Obchodní korespondence. Karviní: Economix-OK, 1993. ISBN: 80-900362-7-9.
PUTNOVÁ, A. Společenský styk, rétorika, etiketa podnikání. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2008. ISBN: 978-80-214-3579-7.