Tato diplomová práce se zabývá tématikou vývoje současného umění s důrazem na obory pracující s technickým obrazem. Věnuje se uměleckým praktikám apropriace, postprodukce a eklekticismu, které jsou typické pro altermoderní i postmoderní umění. Témata diplomové práce jsou vybrána na základě mé současné tvorby a jednotlivých projektů, jejíchž popis je součástí teoretické práce a projekty samé jsou základem práce praktické. Důležitou roli zde hraje otázka vztahu technického obrazu a jeho vztahu k realitě a tím i k jeho věrohodnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with development of Contemporary Art to emphasize sectors working with technical picture. It is devoted to artistic practices of appropriation, postproduction, and eclecticism, that are typical for Altermodern and Postmodern Art. The thesis´s topics are chosen on the basis of my current work and individual projects. Their description is included in the theoretical work and the projects themselves are basis of the practical work. The key aspect here is a question of technical picture and its relationship to reality, i.e. its credibility.
Klíčová slova
Altermoderna, Archivní umění, historiografický obrat, forma a obsah, virtuální realita, věrohodnost technického obrazu, postprodukce, palipsest, forma, technicky obraz, meme, dimenze, vnímání času
Klíčová slova v angličtině
Altermodern, Archival Arts, historiographical turn, form and content, virtual reality, credibility of technical picture, post, palipsest, form, technically image, meme, dimension, time perception
Rozsah průvodní práce
60 s (70000 znaků) 27 obrázků
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématikou vývoje současného umění s důrazem na obory pracující s technickým obrazem. Věnuje se uměleckým praktikám apropriace, postprodukce a eklekticismu, které jsou typické pro altermoderní i postmoderní umění. Témata diplomové práce jsou vybrána na základě mé současné tvorby a jednotlivých projektů, jejíchž popis je součástí teoretické práce a projekty samé jsou základem práce praktické. Důležitou roli zde hraje otázka vztahu technického obrazu a jeho vztahu k realitě a tím i k jeho věrohodnosti.
Anotace v angličtině
This thesis is dealing with development of Contemporary Art to emphasize sectors working with technical picture. It is devoted to artistic practices of appropriation, postproduction, and eclecticism, that are typical for Altermodern and Postmodern Art. The thesis´s topics are chosen on the basis of my current work and individual projects. Their description is included in the theoretical work and the projects themselves are basis of the practical work. The key aspect here is a question of technical picture and its relationship to reality, i.e. its credibility.
Klíčová slova
Altermoderna, Archivní umění, historiografický obrat, forma a obsah, virtuální realita, věrohodnost technického obrazu, postprodukce, palipsest, forma, technicky obraz, meme, dimenze, vnímání času
Klíčová slova v angličtině
Altermodern, Archival Arts, historiographical turn, form and content, virtual reality, credibility of technical picture, post, palipsest, form, technically image, meme, dimension, time perception
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování
Seznam doporučené literatury
Benjamin, Walter, Umělecké dílo ve věku technické reprodukovatelnisti, Praha: Odeon, 1979
Eco, Umberto, Teorie sémiotiky, Praha: Argo, 2009, ISBN:9788025701577
Flusser,Vilém, Komunikológia, Bratislava: B+ advertising, 2002, ISBN:80-968770-0-3
Bouriard, Nicolas, Postprodukce, Praha: Tranzit.cz, 2004, ISBN:80-903452-0-4
Seznam doporučené literatury
Benjamin, Walter, Umělecké dílo ve věku technické reprodukovatelnisti, Praha: Odeon, 1979
Eco, Umberto, Teorie sémiotiky, Praha: Argo, 2009, ISBN:9788025701577
Flusser,Vilém, Komunikológia, Bratislava: B+ advertising, 2002, ISBN:80-968770-0-3
Bouriard, Nicolas, Postprodukce, Praha: Tranzit.cz, 2004, ISBN:80-903452-0-4