V bakalářské práci se zabýváme cíli výchovy v zájmových kroužcích sborů dobrovolných hasičů. Teoretická část práce se zabývá vymezením cílů výchovy, popsáním funkce zájmového vzdělávání a činnosti sborů dobrovolných hasičů na poli zájmového vzdělávání. Část praktická je zaměřena na zjištění, jaké výchovně vzdělávací cíle a metody se uplatňují v zájmových kroužcích sboru dobrovolných hasičů. Výzkum má kombinovanou formu, kterou tvoří dotazníky a rozhovory. Ty jsou následně kvalitativně vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
In the bachelor thesis we deal with the aims of education in the hobbies fields of volunteer fire brigade. The theoretical part of the thesis deals with the defining the goals of education, describing the function of the follow-up education and activities of volunteer fire brigades in the field of interest education. The practical part is focused on determining of what educational goals and methods are applied in the hobbies fields of the Volunteer Fire Brigade. Research has a combined form consisting of questionnaires and interviews. These are subsequently qualitatively evaluated.
volunteer fire brigade, educational goals, educational methods, age of educators, interest ring.
Rozsah průvodní práce
69 s. (79 543 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabýváme cíli výchovy v zájmových kroužcích sborů dobrovolných hasičů. Teoretická část práce se zabývá vymezením cílů výchovy, popsáním funkce zájmového vzdělávání a činnosti sborů dobrovolných hasičů na poli zájmového vzdělávání. Část praktická je zaměřena na zjištění, jaké výchovně vzdělávací cíle a metody se uplatňují v zájmových kroužcích sboru dobrovolných hasičů. Výzkum má kombinovanou formu, kterou tvoří dotazníky a rozhovory. Ty jsou následně kvalitativně vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
In the bachelor thesis we deal with the aims of education in the hobbies fields of volunteer fire brigade. The theoretical part of the thesis deals with the defining the goals of education, describing the function of the follow-up education and activities of volunteer fire brigades in the field of interest education. The practical part is focused on determining of what educational goals and methods are applied in the hobbies fields of the Volunteer Fire Brigade. Research has a combined form consisting of questionnaires and interviews. These are subsequently qualitatively evaluated.
volunteer fire brigade, educational goals, educational methods, age of educators, interest ring.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se budeme zabývat cíli výchovy v zájmových útvarech sboru dobrovolných hasičů. V teoretické části práce vymezíme kategorii cílů výchovy, přiblížíme funkce zájmového vzdělávání a popíšeme činnosti sboru dobrovolných hasičů na poli zájmového vzdělávání. V empirické části práce chceme zjistit, jaké výchovně-vzdělávací cíle a metody se uplatňují v zájmových kroužcích sboru dobrovolných hasičů. Výzkum bude mít kombinovanou formu. Empirická data budeme sbírat prostřednictvím dotazníků, které budou deskriptivně vyhodnoceny, a za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, které budeme analyzovat kvalitativně. V obou případech budou respondenty vedoucí zájmových útvarů. V závěru chceme podat doporučení pro zefektivnění výchovně-vzdělávací aktivity v zájmových kroužcích tohoto typu.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se budeme zabývat cíli výchovy v zájmových útvarech sboru dobrovolných hasičů. V teoretické části práce vymezíme kategorii cílů výchovy, přiblížíme funkce zájmového vzdělávání a popíšeme činnosti sboru dobrovolných hasičů na poli zájmového vzdělávání. V empirické části práce chceme zjistit, jaké výchovně-vzdělávací cíle a metody se uplatňují v zájmových kroužcích sboru dobrovolných hasičů. Výzkum bude mít kombinovanou formu. Empirická data budeme sbírat prostřednictvím dotazníků, které budou deskriptivně vyhodnoceny, a za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, které budeme analyzovat kvalitativně. V obou případech budou respondenty vedoucí zájmových útvarů. V závěru chceme podat doporučení pro zefektivnění výchovně-vzdělávací aktivity v zájmových kroužcích tohoto typu.
Seznam doporučené literatury
Dobrovolní hasiči [online]. Praha: SH ČMS, 1999-2014 [cit. 2016-03-10]. Dostupné z: https://www.dh.cz/
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.
Hasík [online]. Bruntál: Citadela, 1999-2016 [cit. 2016-03-10]. Dostupné z: http://www.hasik.cz/
KOLEKTIV AUTORŮ. Jak se chovat když . Brno: NNS 2013. ISBN neuvedeno.
KROUPA, M. Prostředky individuální ochrany. Praha: MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-11-6.
MIKULKA, B. Výchova dětí v oblasti požární ochrany, příručka pro učitele základních a speciálních škol. MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-21-3.
OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-423-6.
Směrnice pro činnost dorostu. Dobrovolní hasiči [online]. Praha: SH ČMS, 2007 [cit. 2016-03-16]. Dostupné z: https://www.dh.cz/dokumenty/souteze/mladez/smernice_pro_cinnost_dorostu_2007.pdf
SNÁŠELOVÁ, A. Pro případ ohrožení, příručka pro obyvatele. MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-18-3.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-024-0.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
VAŇKOVÁ, R. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada 2014. ISBN 978-80-247-5039-2.
Seznam doporučené literatury
Dobrovolní hasiči [online]. Praha: SH ČMS, 1999-2014 [cit. 2016-03-10]. Dostupné z: https://www.dh.cz/
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315- 185-0.
Hasík [online]. Bruntál: Citadela, 1999-2016 [cit. 2016-03-10]. Dostupné z: http://www.hasik.cz/
KOLEKTIV AUTORŮ. Jak se chovat když . Brno: NNS 2013. ISBN neuvedeno.
KROUPA, M. Prostředky individuální ochrany. Praha: MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-11-6.
MIKULKA, B. Výchova dětí v oblasti požární ochrany, příručka pro učitele základních a speciálních škol. MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-21-3.
OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-423-6.
Směrnice pro činnost dorostu. Dobrovolní hasiči [online]. Praha: SH ČMS, 2007 [cit. 2016-03-16]. Dostupné z: https://www.dh.cz/dokumenty/souteze/mladez/smernice_pro_cinnost_dorostu_2007.pdf
SNÁŠELOVÁ, A. Pro případ ohrožení, příručka pro obyvatele. MV-GŘ HZS ČR, 2003. ISBN 80-86640-18-3.
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pro rozvoj zdravé osobnosti. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-024-0.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
VAŇKOVÁ, R. Základní učebnice pedagogiky. Praha: Grada 2014. ISBN 978-80-247-5039-2.