Tématem bakalářské práce je příklad vzdělávání zrakově postiženého žáka v hodinách tělesné výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury zabývající se problematikou zrakového postižení, motorického vývoje jedince se zrakovým postižením, inkluzivním vzděláváním a integrovanou výchovou zrakově postiženého žáka v hodinách tělesné výchovy.
V praktické části jsou popsásny výzkumné cíle, otázky, metody a uvádí jedno kazuistické dílo zrakově postiženého žáka vedeného v hlavním vzdělávacím proudu na základní škole.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is an example of education of a visually impaired student in physical education lessons at elementary school. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is based on specialized literature dealing with visual impairment, motor development of a person with visual impairment, inclusive education and integrated education of a visually impaired student in physical education lessons.
The practical part describes research goals, questions, methods and presents one case study of a visually impaired student in the mainstream education at elementary school.
Visual impairment, visual defects, motor development, inclusion, integration, physical education
Rozsah průvodní práce
110 299 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je příklad vzdělávání zrakově postiženého žáka v hodinách tělesné výchovy na základní škole. Práce je rozdělena na na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury zabývající se problematikou zrakového postižení, motorického vývoje jedince se zrakovým postižením, inkluzivním vzděláváním a integrovanou výchovou zrakově postiženého žáka v hodinách tělesné výchovy.
V praktické části jsou popsásny výzkumné cíle, otázky, metody a uvádí jedno kazuistické dílo zrakově postiženého žáka vedeného v hlavním vzdělávacím proudu na základní škole.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis is an example of education of a visually impaired student in physical education lessons at elementary school. The thesis is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part is based on specialized literature dealing with visual impairment, motor development of a person with visual impairment, inclusive education and integrated education of a visually impaired student in physical education lessons.
The practical part describes research goals, questions, methods and presents one case study of a visually impaired student in the mainstream education at elementary school.
Visual impairment, visual defects, motor development, inclusion, integration, physical education
Zásady pro vypracování
1. Předložení DP (Bc.P) v hrubé podobě min. jeden měsíc před odevzdáním.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly.
4. Zpracování Bc.P. DP v souladu s dodržováním předložených postupů, metod a
způsobů diagnostikování.
5. Odevzdání vyplněných dat v hrubé podobě (např. dotazníků) v den odevzdání práce vedoucímu práce.
6. Odevzdání CD nebo jedné pracovní kopie dokončené práce vedoucímu práce.
Zásady pro vypracování
1. Předložení DP (Bc.P) v hrubé podobě min. jeden měsíc před odevzdáním.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly.
4. Zpracování Bc.P. DP v souladu s dodržováním předložených postupů, metod a
způsobů diagnostikování.
5. Odevzdání vyplněných dat v hrubé podobě (např. dotazníků) v den odevzdání práce vedoucímu práce.
6. Odevzdání CD nebo jedné pracovní kopie dokončené práce vedoucímu práce.
Seznam doporučené literatury
BASLEROVÁ, P. Metodika práce se žákem se zrakovým postižením. 1.vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3307-3.
FREMELOVÁ, Andrea. Vzájemná souvislost mezi motorickou lateralitou a jemnou motorikou osob se sníženou zrakovou dispozicí a porovnání s osobami běžné populace. Disertační práce. Brno: FSpS, 2005. 180s.
HALADOVÁ E., NECHVÁTALOVÁ L., Vyšetřovací metody hybného systému, Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 1997
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1.vyd. Praha Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
MATĚJČEK, Zdeněk; ŽLAB, Zdeněk. Zkouška laterality. 1. vyd. Brno: Psychodiagnostika, 1972. 19 s.
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1.vyd. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
ROZSÍVAL, P., et al. Oční lékařství. Praha: Galén a Karolinum, 2006. ISBN 80- 7262-404-0.
ŠVAŘÍČEK, R., K. ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7363-313-0.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8544-X.
Internetový zdroj:
Klasifikace zrakového postižení podle WHO. SONS, 2005. [online] Dostupné na [cit. 28.10.2012]
Seznam doporučené literatury
BASLEROVÁ, P. Metodika práce se žákem se zrakovým postižením. 1.vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3307-3.
FREMELOVÁ, Andrea. Vzájemná souvislost mezi motorickou lateralitou a jemnou motorikou osob se sníženou zrakovou dispozicí a porovnání s osobami běžné populace. Disertační práce. Brno: FSpS, 2005. 180s.
HALADOVÁ E., NECHVÁTALOVÁ L., Vyšetřovací metody hybného systému, Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 1997
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. 1.vyd. Praha Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
MATĚJČEK, Zdeněk; ŽLAB, Zdeněk. Zkouška laterality. 1. vyd. Brno: Psychodiagnostika, 1972. 19 s.
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. 1.vyd. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
ROZSÍVAL, P., et al. Oční lékařství. Praha: Galén a Karolinum, 2006. ISBN 80- 7262-404-0.
ŠVAŘÍČEK, R., K. ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7363-313-0.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. 1.vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8544-X.
Internetový zdroj:
Klasifikace zrakového postižení podle WHO. SONS, 2005. [online] Dostupné na [cit. 28.10.2012]