Předmětem zájmu mé bakalářské práce je vyhodnocení dotazníkového šetření žáků konkrétní střední školy, které má zjistit, proč poklesl zájem ze strany žáků o účast na zahraniční praxi. Pozornost je dále věnována popisu průběhu odborné praxe v Německu, motivaci a metodám výuky němčiny na škole, na které vyučuji.
Anotace v angličtině
The subject of my bachelor thesis is the evaluation of a questionnaire answered by pupils of a secondary school. The scope is to find out why the students show a lower interest now to participate in a foreign internship. Further attention will be paid to the course of the internship in Germany. Also the methods of motivation and of learning the German language used in the school where I am teaching will be described herein.
motivation, methods of teaching, language animation, Tandem, work experience
Rozsah průvodní práce
43 s. (55 375 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Předmětem zájmu mé bakalářské práce je vyhodnocení dotazníkového šetření žáků konkrétní střední školy, které má zjistit, proč poklesl zájem ze strany žáků o účast na zahraniční praxi. Pozornost je dále věnována popisu průběhu odborné praxe v Německu, motivaci a metodám výuky němčiny na škole, na které vyučuji.
Anotace v angličtině
The subject of my bachelor thesis is the evaluation of a questionnaire answered by pupils of a secondary school. The scope is to find out why the students show a lower interest now to participate in a foreign internship. Further attention will be paid to the course of the internship in Germany. Also the methods of motivation and of learning the German language used in the school where I am teaching will be described herein.
motivation, methods of teaching, language animation, Tandem, work experience
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají žáci konkrétní střední školy k účasti na praxi v Německu, co od ní očekávají a případně, jaký má vliv na rozvoj jejich jazykové a interkulturní kompetence.
Postup při řešení problematiky:
Rešerše odborné literatury k tématu.
Vymezení klíčových pojmů.
Popis organizace a metod výuky němčiny jako cizího jazyka v konkrétní škole z pohledu společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Popis organizace a průběhu praxe v zahraničí.
Výzkum k motivaci pomocí dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jakou motivaci mají žáci konkrétní střední školy k účasti na praxi v Německu, co od ní očekávají a případně, jaký má vliv na rozvoj jejich jazykové a interkulturní kompetence.
Postup při řešení problematiky:
Rešerše odborné literatury k tématu.
Vymezení klíčových pojmů.
Popis organizace a metod výuky němčiny jako cizího jazyka v konkrétní škole z pohledu společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Popis organizace a průběhu praxe v zahraničí.
Výzkum k motivaci pomocí dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
BOHUSLAVOVÁ, Libuše a kol. Evropské jazykové portfolio: pro studenty ve věku 15-19 let v České republice, Praha: Klett, 2009.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006.
BAUSCH, K.-R., CHRIST, H., KRUMM, H.-J.:Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke. 2003.
BREDEL, U. (Hrg.): Didaktik der deutschen Sprache: ein Handbuch. 2., durchgesehene Aufl.
Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2006.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Rudná u Prahy: Editpress, 2001.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2013.
JANÍKOVÁ, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. Brno, 2010.
Nový, Ivan a SCHROLL-MACHL, Sylvia. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015.
Průcha, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010.
Seznam doporučené literatury
BOHUSLAVOVÁ, Libuše a kol. Evropské jazykové portfolio: pro studenty ve věku 15-19 let v České republice, Praha: Klett, 2009.
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. 2. české vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006.
BAUSCH, K.-R., CHRIST, H., KRUMM, H.-J.:Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: Francke. 2003.
BREDEL, U. (Hrg.): Didaktik der deutschen Sprache: ein Handbuch. 2., durchgesehene Aufl.
Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2006.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Rudná u Prahy: Editpress, 2001.
CHODĚRA, R. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Praha: Academia, 2013.
JANÍKOVÁ, V. Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache: eine Einführung. Brno, 2010.
Nový, Ivan a SCHROLL-MACHL, Sylvia. Interkulturní komunikace: Češi a Němci. 2. vyd. Praha: Management Press, 2015.
Průcha, Jan. Interkulturní komunikace. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010.