Předkládaná diplomová práce se zabývá zkoumáním možností didaktického využití deskové hry "Gänsespiel" ve výuce německého jazyka. V praktické části jsou popsány zkušenosti s využitím hry "Gänsespiel" ve výuce nižších i vyšších ročníků. Též jsou předloženy dva animační materiály a shrnuty zkušenosti z jejich testování v drážďanském zámku.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with exploring the possibilities of didactical use of the board game Game of the Goose in German lessons.In the practical part there are described experiences with the use of the game "Gänsespiel" in the education of lower and higher classes. You can also find two animation materials and a summary of experiences while testing them in the Dresden Residential Palace.
Klíčová slova
Německý jazyk, mimoškolní výuka, desková hra ve výuce, Husí hra, animační materiály, školní exkurze, výuka v muzeu, učitel, žák, waldorfská škola
Klíčová slova v angličtině
German language, Out of School Education, Board Game in Education, Game of Goose, Animation materials, School excursion, Education in a Museum, Teacher, Pupil, Waldorf School
Rozsah průvodní práce
50 str. (96267 znaků) + 18 str
Jazyk
NE
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá zkoumáním možností didaktického využití deskové hry "Gänsespiel" ve výuce německého jazyka. V praktické části jsou popsány zkušenosti s využitím hry "Gänsespiel" ve výuce nižších i vyšších ročníků. Též jsou předloženy dva animační materiály a shrnuty zkušenosti z jejich testování v drážďanském zámku.
Anotace v angličtině
The presented diploma thesis deals with exploring the possibilities of didactical use of the board game Game of the Goose in German lessons.In the practical part there are described experiences with the use of the game "Gänsespiel" in the education of lower and higher classes. You can also find two animation materials and a summary of experiences while testing them in the Dresden Residential Palace.
Klíčová slova
Německý jazyk, mimoškolní výuka, desková hra ve výuce, Husí hra, animační materiály, školní exkurze, výuka v muzeu, učitel, žák, waldorfská škola
Klíčová slova v angličtině
German language, Out of School Education, Board Game in Education, Game of Goose, Animation materials, School excursion, Education in a Museum, Teacher, Pupil, Waldorf School
Zásady pro vypracování
Gänsespiel (Husí hra) je jedna z nejstarších evropských stolních her, jejíž jeden exemplář se dochoval ve sbírkách Residenčního zámku v Drážďanech. Cílem práce je navrhnout a ověřit možnosti didaktického využití této hry ve výuce NJ (DaF)
1. Rešerše primární a sekundární literatury
2. Návrh hry Gänsespiel, pravidla, příprava animačních materiálů
3. Provedení jazykových aktivit
4. Evaluace těchto materiálů
5. Práce bude napsána v německém jazyce
Zásady pro vypracování
Gänsespiel (Husí hra) je jedna z nejstarších evropských stolních her, jejíž jeden exemplář se dochoval ve sbírkách Residenčního zámku v Drážďanech. Cílem práce je navrhnout a ověřit možnosti didaktického využití této hry ve výuce NJ (DaF)
1. Rešerše primární a sekundární literatury
2. Návrh hry Gänsespiel, pravidla, příprava animačních materiálů
3. Provedení jazykových aktivit
4. Evaluace těchto materiálů
5. Práce bude napsána v německém jazyce
Seznam doporučené literatury
Exemplář hry Gänsespiel
Sekundární literatura:
1. Brednich, Rolf Wilhelm: Das Gänsespiel. Neues zu einem Klassiker der europäischen Spielkultur. In: Überlieferungsgeschichten. Paradigmata volkskundlicher Kulturforschung. Berlin/Boston: de Gruyter , 2015
2. Brade, Janine & Krull, Danny (Hrsg.): 45 Lern-Orte in Theorie und Praxis. Außerschulisches Lernen in der Grundschule für alle Fächer und Klassenstufen, Hohengehren, Schneider Verlag1.2016
3. Frey, Karl: Die Projektmethode. Der Weg zum bildenden Tun. Weinheim und Basel: Belzverlag, 2010
Seznam doporučené literatury
Exemplář hry Gänsespiel
Sekundární literatura:
1. Brednich, Rolf Wilhelm: Das Gänsespiel. Neues zu einem Klassiker der europäischen Spielkultur. In: Überlieferungsgeschichten. Paradigmata volkskundlicher Kulturforschung. Berlin/Boston: de Gruyter , 2015
2. Brade, Janine & Krull, Danny (Hrsg.): 45 Lern-Orte in Theorie und Praxis. Außerschulisches Lernen in der Grundschule für alle Fächer und Klassenstufen, Hohengehren, Schneider Verlag1.2016
3. Frey, Karl: Die Projektmethode. Der Weg zum bildenden Tun. Weinheim und Basel: Belzverlag, 2010