Bakalářská práce v části teoretické je zaměřena na péči o hlas a pěveckou výchovu u dětí předškolního věku. Seznamuje s hygienou a poruchami hlasu, nezpěvností, a také její následnou nápravou. Obsahem části praktické jsou cvičení zaměřená na výuku zpěvu a hlasové činnosti hrou v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Thesis in theoretical part is focused on voice care and singing education at the age of preschoolers.To take up with hygiene and voice disorders,no singing desire and it's consequent correction too.Practical part contains exercising focused on singing and voice education which is mainly used for preschoolers.
Klíčová slova
dětský hlas, hlasová hygiena, poruchy hlasu, předškolní vzdělávání, výuka hrou
Klíčová slova v angličtině
child's voice, voice hygiene, speech disorders, preschool education, teaching like a game
Rozsah průvodní práce
58 s. (60 481 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce v části teoretické je zaměřena na péči o hlas a pěveckou výchovu u dětí předškolního věku. Seznamuje s hygienou a poruchami hlasu, nezpěvností, a také její následnou nápravou. Obsahem části praktické jsou cvičení zaměřená na výuku zpěvu a hlasové činnosti hrou v mateřské škole.
Anotace v angličtině
Thesis in theoretical part is focused on voice care and singing education at the age of preschoolers.To take up with hygiene and voice disorders,no singing desire and it's consequent correction too.Practical part contains exercising focused on singing and voice education which is mainly used for preschoolers.
Klíčová slova
dětský hlas, hlasová hygiena, poruchy hlasu, předškolní vzdělávání, výuka hrou
Klíčová slova v angličtině
child's voice, voice hygiene, speech disorders, preschool education, teaching like a game
Zásady pro vypracování
Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana 7D/2010 a bude dbát na její dodržování. Prostuduje dostupnou odbornou literaturu a další zdroje a na jejich podkladě vypracovat teoretickou část práce. Zaměří se na historii výukových metod a jejich vývoj od slovně názorného pojetí až k pedagogickému konstruktivismu. Vysvětlí potřebu změny strategie ve vyučování v souvislosti s modernizací. Charakterizuje aktivizující metody, kritéria jejich využití a zapojení aktivizujících metod, význam moderních trendů ve výuce (tvořivý potenciál žáků). Vysvětlí specifikum herních činností v hodinách zpěvu. V praktické části představí zapojení aktivit do výuky a popíše průběh výuky v daném období. Zhodnotí efektivitu herních metod ve výuce zpěvu autoevaluací. Shrne výsledky , interpretuje, vyhodnotí.
Zásady pro vypracování
Student se podrobně seznámí se směrnicí děkana 7D/2010 a bude dbát na její dodržování. Prostuduje dostupnou odbornou literaturu a další zdroje a na jejich podkladě vypracovat teoretickou část práce. Zaměří se na historii výukových metod a jejich vývoj od slovně názorného pojetí až k pedagogickému konstruktivismu. Vysvětlí potřebu změny strategie ve vyučování v souvislosti s modernizací. Charakterizuje aktivizující metody, kritéria jejich využití a zapojení aktivizujících metod, význam moderních trendů ve výuce (tvořivý potenciál žáků). Vysvětlí specifikum herních činností v hodinách zpěvu. V praktické části představí zapojení aktivit do výuky a popíše průběh výuky v daném období. Zhodnotí efektivitu herních metod ve výuce zpěvu autoevaluací. Shrne výsledky , interpretuje, vyhodnotí.
Seznam doporučené literatury
Koťátková, S., Průcha, J.: Předškolní pedagogika. Praha, Portál 2013, s.184, ISBN 978-80-262-0495-4
Lišková, M.: Zpíváme si s dětmi. Praha, Grada 2005, s.100, ISBN 978-80-247-6143-5
Kutálková, D.: Průvodce vývojem dětské řeči- Logopedická prevence. Praha, Galén 2009, s.228, ISBN 978-80-7262-598-7
Lišková, M.: Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha, Raabe 2007, s.165, ISBN 80-86307-26-3
Opravilová, E.: Rok v mateřské škole. Praha, Portál 2011, s.496, ISBN 978-80-7367-703-9
Plicková, E.: Moje první písničky. Praha, Fragment 2014, s.48, ISBN 978-80-253-2187-4
Plicková, E.: Moje první říkadla. Praha, Fragment 2014, s.48, ISBN 978-80-253-2188-1
Vostrý, M.: Travička zelená- Lidové písničky pro děti I. Prostějov, Computer Media 2008, s.18, ISBN 978-80-7402-004-9
Seznam doporučené literatury
Koťátková, S., Průcha, J.: Předškolní pedagogika. Praha, Portál 2013, s.184, ISBN 978-80-262-0495-4
Lišková, M.: Zpíváme si s dětmi. Praha, Grada 2005, s.100, ISBN 978-80-247-6143-5
Kutálková, D.: Průvodce vývojem dětské řeči- Logopedická prevence. Praha, Galén 2009, s.228, ISBN 978-80-7262-598-7
Lišková, M.: Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha, Raabe 2007, s.165, ISBN 80-86307-26-3
Opravilová, E.: Rok v mateřské škole. Praha, Portál 2011, s.496, ISBN 978-80-7367-703-9
Plicková, E.: Moje první písničky. Praha, Fragment 2014, s.48, ISBN 978-80-253-2187-4
Plicková, E.: Moje první říkadla. Praha, Fragment 2014, s.48, ISBN 978-80-253-2188-1
Vostrý, M.: Travička zelená- Lidové písničky pro děti I. Prostějov, Computer Media 2008, s.18, ISBN 978-80-7402-004-9