Tato bakalářská práce se zabývá studiem v oblasti pohybové aktivity ve sportovních a nesportovních třídách dětí staršího školního věku.
Šetření bylo uskutečněno na základních školách v Chomutově a to na sportovní škole v Hornické ulici a na nesportovní škole v ulici Kadaňská. Rozdali jsme standardizované dotazníky z "University of Tasmania" pod názvem "Determinanty účasti na cvičení". K šetření byli přizváni žáci staršího školního věku. Standardizovaný dotazník vyplnilo 136 respondentů, z toho 71 chlapců a 65 dívek. Získaná data byla zpracována dle pohlaví a věku a dle rozdělení zaměření tříd. Na základě získaných výsledků jsme potvrdili či zamítli předem stanovené hypotézy. Téma bakalářské práce jsme si zvolili z toho důvodu, abychom poodkryli závažnost tématu, možná rizika.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of motion activity in sporting and unsporting classes of older school children. Research was carried in primary schools in Chomutov - in sporting school in Hornická street and in unsporting school in Kadaňská street.
We have distributed standardized questionnaires from the "University of Tasmania" entitled "Determinants of participation in the exercise". For this survey were invited pupils of older school age. A standardized questionnaire was completed by 136 respondents, including 71 boys and 65 girls. Received data were processed by gender and age, and according to the division of orientation classes. Based on the obtained results we have confirmed or rejected predetermined hypothesis.
We chose this topic of the bachelor thesis because we would like to uncover the seriousness of the issue, possible risks.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, pohybová inaktivita, sportovní třídy, nesportovní třídy, zdraví.
Tato bakalářská práce se zabývá studiem v oblasti pohybové aktivity ve sportovních a nesportovních třídách dětí staršího školního věku.
Šetření bylo uskutečněno na základních školách v Chomutově a to na sportovní škole v Hornické ulici a na nesportovní škole v ulici Kadaňská. Rozdali jsme standardizované dotazníky z "University of Tasmania" pod názvem "Determinanty účasti na cvičení". K šetření byli přizváni žáci staršího školního věku. Standardizovaný dotazník vyplnilo 136 respondentů, z toho 71 chlapců a 65 dívek. Získaná data byla zpracována dle pohlaví a věku a dle rozdělení zaměření tříd. Na základě získaných výsledků jsme potvrdili či zamítli předem stanovené hypotézy. Téma bakalářské práce jsme si zvolili z toho důvodu, abychom poodkryli závažnost tématu, možná rizika.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the study of motion activity in sporting and unsporting classes of older school children. Research was carried in primary schools in Chomutov - in sporting school in Hornická street and in unsporting school in Kadaňská street.
We have distributed standardized questionnaires from the "University of Tasmania" entitled "Determinants of participation in the exercise". For this survey were invited pupils of older school age. A standardized questionnaire was completed by 136 respondents, including 71 boys and 65 girls. Received data were processed by gender and age, and according to the division of orientation classes. Based on the obtained results we have confirmed or rejected predetermined hypothesis.
We chose this topic of the bachelor thesis because we would like to uncover the seriousness of the issue, possible risks.
Klíčová slova
Pohybová aktivita, pohybová inaktivita, sportovní třídy, nesportovní třídy, zdraví.
1. Stanovení cíle výzkumu, úkolů, hypotéz a výzkumných metod
2. Stanovení základních charakteristik pro výběr respondentů
3. Distribuce standardizovaných dotazníků
4. Aplikace standardizovaných dotazníků, měřících přístrojů- pedometru, možnost použití řízeného rozhovoru
5. Pracovat v souladu s dodržováním etických norem výzkumu
6. Teoretické podklady shromáždit a prostudovat před zahájením praktické části práce nebo před částí určenou k shromažďování šetřených dat
7. Opírat se o prameny z teorie zdravotně orientované zdatnosti, charakteristiky regionu
8. Citace literárních a dalších pramenů
9. Kompletní materiál v hrubé podobě odevzdat ke kontrole jeden měsíc před odevzdáním
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle výzkumu, úkolů, hypotéz a výzkumných metod
2. Stanovení základních charakteristik pro výběr respondentů
3. Distribuce standardizovaných dotazníků
4. Aplikace standardizovaných dotazníků, měřících přístrojů- pedometru, možnost použití řízeného rozhovoru
5. Pracovat v souladu s dodržováním etických norem výzkumu
6. Teoretické podklady shromáždit a prostudovat před zahájením praktické části práce nebo před částí určenou k shromažďování šetřených dat
7. Opírat se o prameny z teorie zdravotně orientované zdatnosti, charakteristiky regionu
8. Citace literárních a dalších pramenů
9. Kompletní materiál v hrubé podobě odevzdat ke kontrole jeden měsíc před odevzdáním
Seznam doporučené literatury
Hainerová, I. A. (2009). Dětská obezita. Praha: MAXDORF, s.r.o.
Holický, J., Kaplan, A., & Honsová , Š. (2014). http://www.ceskakinantropologie.cz/index.php/TestJournal/article/view/369/234. Načteno z http://www.ceskakinatropologie.cz/.
Macák, I., & Hošek, V. (1989). Psychologie tělesné výchovy a sportu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Máček, M., Radvanský, J., Brůnová, B., Daďová, K., Fajstavr, J., Kolář, P., a další. (2011). Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén.
Machová, J., Kubátová, D., Hamanová, H., Kabíček, P., Mrázová, E., Svoboda, Z., a další. (2009). Výchova ke zdraví. Praha: Grada Publishing, a.s.
Měkota, K., & Cuberek, R. (2007). Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Pařízková, J., Lisá, L. e., Bláha, P., Fraňková, S., Hainerová, I., Hlavatá, K., a další. (2007). Obezita v dětství a dospání terapie a prevence. Praha: Galén.
Pastucha, D., Filipčíková, R., Bezdičková, M., Blažková, Z., & Hyjánek, J. (2011). Pohyb v terapii a prevenci dětské obezity. Praha: Grada Publishing, a.s.
Slepičková, I. (2005). Sport a volný čas. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
WHO. (2016). Physical Activity. Načteno z http://www.who.int/dietphysicalactivity/pa/en/.
Seznam doporučené literatury
Hainerová, I. A. (2009). Dětská obezita. Praha: MAXDORF, s.r.o.
Holický, J., Kaplan, A., & Honsová , Š. (2014). http://www.ceskakinantropologie.cz/index.php/TestJournal/article/view/369/234. Načteno z http://www.ceskakinatropologie.cz/.
Macák, I., & Hošek, V. (1989). Psychologie tělesné výchovy a sportu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Máček, M., Radvanský, J., Brůnová, B., Daďová, K., Fajstavr, J., Kolář, P., a další. (2011). Fyziologie a klinické aspekty pohybové aktivity. Praha: Galén.
Machová, J., Kubátová, D., Hamanová, H., Kabíček, P., Mrázová, E., Svoboda, Z., a další. (2009). Výchova ke zdraví. Praha: Grada Publishing, a.s.
Měkota, K., & Cuberek, R. (2007). Pohybové dovednosti - činnosti - výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Pařízková, J., Lisá, L. e., Bláha, P., Fraňková, S., Hainerová, I., Hlavatá, K., a další. (2007). Obezita v dětství a dospání terapie a prevence. Praha: Galén.
Pastucha, D., Filipčíková, R., Bezdičková, M., Blažková, Z., & Hyjánek, J. (2011). Pohyb v terapii a prevenci dětské obezity. Praha: Grada Publishing, a.s.
Slepičková, I. (2005). Sport a volný čas. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
WHO. (2016). Physical Activity. Načteno z http://www.who.int/dietphysicalactivity/pa/en/.