V této bakalářské práci se zaměřuji na problematiku závislostí na informačně komunikačních technologiích u mladistvých z pohledu sociálního pracovníka. Cílem práce je zjistit a stanovit míru ohrožení závislostmi této cílové skupiny.Práce bude pojednávat o závislostech, dále o školské prevenci před nežádoucími sociálně patologickými jevy. Výzkumná část je formou dotazníků, doručených respondentům ( 8. a 9. třídy ZŠ ). Základní výzkumnou otázkou pro dotazníky je ,, Jak vysoké je riziko závislosti u mladistvých"? Jako další zdroj jsou rozhovory s rodiči a se zástupci základních škol, kde probíhal dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
In this thesis I focus on the issue of dependence on information and communications technologies in adolescents view social worker.. The aim is to identify and determine the degree of risk dependencies of this target group.The first part will deal with addictions, school prevention against unwanted socio-pathological phenomena.The work will also focus on mental disorders and somatic changes that are associated with addictions. The research part is in the form of questionnaires delivered to respondents (8th and 9th grade school). The basic question for the questionnaires,, How high is the risk of addiction and delinquency? " As another source are interviews with parents and representatives of the elementary schools, where the survey was conducted.
Klíčová slova
Závislost, Prokrastinace, Internet, Prevence, Škola, Rodina, Sociální pracovník, Bezpečnost, Sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Addiction, Procrastination, Internet, Prevention, School, Family, Social worker, Security, Social network
Rozsah průvodní práce
114 s.(158 176 znaků) ,16 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci se zaměřuji na problematiku závislostí na informačně komunikačních technologiích u mladistvých z pohledu sociálního pracovníka. Cílem práce je zjistit a stanovit míru ohrožení závislostmi této cílové skupiny.Práce bude pojednávat o závislostech, dále o školské prevenci před nežádoucími sociálně patologickými jevy. Výzkumná část je formou dotazníků, doručených respondentům ( 8. a 9. třídy ZŠ ). Základní výzkumnou otázkou pro dotazníky je ,, Jak vysoké je riziko závislosti u mladistvých"? Jako další zdroj jsou rozhovory s rodiči a se zástupci základních škol, kde probíhal dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
In this thesis I focus on the issue of dependence on information and communications technologies in adolescents view social worker.. The aim is to identify and determine the degree of risk dependencies of this target group.The first part will deal with addictions, school prevention against unwanted socio-pathological phenomena.The work will also focus on mental disorders and somatic changes that are associated with addictions. The research part is in the form of questionnaires delivered to respondents (8th and 9th grade school). The basic question for the questionnaires,, How high is the risk of addiction and delinquency? " As another source are interviews with parents and representatives of the elementary schools, where the survey was conducted.
Klíčová slova
Závislost, Prokrastinace, Internet, Prevence, Škola, Rodina, Sociální pracovník, Bezpečnost, Sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Addiction, Procrastination, Internet, Prevention, School, Family, Social worker, Security, Social network
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je analýza závislosti na informačních a komunikačních technologiích u žáků 8. a 9. tříd základních škol na Litoměřicku.
Struktura (obsah) práce:
1. Závislost na informačních a komunikačních technologiích u mladistvých
2. Přehled domácích a zahraničních studií o závislosti u mladistvých na
technologiích
3. Rozhovory se zástupci škol a rodiči žáků
4. Dotazníkové šetření u žáků základních škol
5. Návrh metodiky školské primární prevence v dané oblasti
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je analýza závislosti na informačních a komunikačních technologiích u žáků 8. a 9. tříd základních škol na Litoměřicku.
Struktura (obsah) práce:
1. Závislost na informačních a komunikačních technologiích u mladistvých
2. Přehled domácích a zahraničních studií o závislosti u mladistvých na
technologiích
3. Rozhovory se zástupci škol a rodiči žáků
4. Dotazníkové šetření u žáků základních škol
5. Návrh metodiky školské primární prevence v dané oblasti
Seznam doporučené literatury
1. ČERNÁ, A.: Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Grada, Praha 2013
2. ECKERTOVÁ, L. a Daniel DOČEKAL.: Bezpečnost dětí na internetu: rádce
zodpovědného rodiče. Computer Press, Brno 2013
3. FISCHER, S. a Jiří ŠKODA.: Sociální patologie: závažné sociálně patologické
jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Grada, Praha 2014
4. MÜHLPACHR, P.: Sociopatologie pro sociální pracovníky. MSD, Brno 2008
5. ŠEVČÍKOVÁ, A.: Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu:
závislost na internetu, navazování kontaktů online, soukromí na sociálních
sítích, online komunity. Grada, Praha 2014
Seznam doporučené literatury
1. ČERNÁ, A.: Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Grada, Praha 2013
2. ECKERTOVÁ, L. a Daniel DOČEKAL.: Bezpečnost dětí na internetu: rádce
zodpovědného rodiče. Computer Press, Brno 2013
3. FISCHER, S. a Jiří ŠKODA.: Sociální patologie: závažné sociálně patologické
jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Grada, Praha 2014
4. MÜHLPACHR, P.: Sociopatologie pro sociální pracovníky. MSD, Brno 2008
5. ŠEVČÍKOVÁ, A.: Děti a dospívající online: vybraná rizika používání internetu:
závislost na internetu, navazování kontaktů online, soukromí na sociálních
sítích, online komunity. Grada, Praha 2014
Přílohy volně vložené
1 CD s rozhovory ( rodiče žáků a ředitelé škol )
1 dotazníkové šetření u žáků 8. a 9. tříd