Diplomová práce s názvem "Využití naučené literatury žáky mladšího školního věku v okrese Mělník v době internetu" se zaměřuje na užívání literatury a internetu žáky 4. a 5. tříd ve volném čase a při přípravě do školy. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se věnuje výkladu pojmů literatura, internet a mladší školní věk a poukazuje na vznik a historii literatury a internetu. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření mezi žáky a jejich učiteli ve vybraných základních školách v okrese Mělník.
Anotace v angličtině
The dissertation "Utilization of educational literature by younger students in Melnik district in the Internet age" is focused on usage literature and Internet by students 4th and 5th year of primary school in free time and for preparation to school. The work consists of two parts. The theoretical part is dedicated to detailed presentation of literature, Internet and younger school age and briefly outlines the origin and history of literature and Internet. The practical part is dedicated to empirical investigation between students and their teachers at selected primary schools in Melnik district.
Klíčová slova
literatura, naučná literatura, encyklopedie, internet, základní škola, žák, učitel
Diplomová práce s názvem "Využití naučené literatury žáky mladšího školního věku v okrese Mělník v době internetu" se zaměřuje na užívání literatury a internetu žáky 4. a 5. tříd ve volném čase a při přípravě do školy. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se věnuje výkladu pojmů literatura, internet a mladší školní věk a poukazuje na vznik a historii literatury a internetu. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření mezi žáky a jejich učiteli ve vybraných základních školách v okrese Mělník.
Anotace v angličtině
The dissertation "Utilization of educational literature by younger students in Melnik district in the Internet age" is focused on usage literature and Internet by students 4th and 5th year of primary school in free time and for preparation to school. The work consists of two parts. The theoretical part is dedicated to detailed presentation of literature, Internet and younger school age and briefly outlines the origin and history of literature and Internet. The practical part is dedicated to empirical investigation between students and their teachers at selected primary schools in Melnik district.
Klíčová slova
literatura, naučná literatura, encyklopedie, internet, základní škola, žák, učitel
1. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu.
2. Stanovit si a vymezit problém a cíl práce.
3. Zpracovat teoretická východiska. V teoretické části se zaměřit na problematiku týkající se tématu. Definovat pojem literatura, literatura pro děti a mládež, naučná literatura. Dále nadefinovat pojem Internet, jeho historii, klady a zápory a jeho možnosti využití. Definovat mladší školní věk.
4. Připravit, realizovat a vyhodnotit výzkumné šetření zaměřené na zvolenou cílovou skupinu.
5. Zpracovat zjištěné údaje a provést jejich vyhodnocení a prezentování.
6. Při zpracování DP se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP 6/2015 "Pokyny pro psaní a odevzdání B a DP na PF UJEP."
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu vztahující se k tématu.
2. Stanovit si a vymezit problém a cíl práce.
3. Zpracovat teoretická východiska. V teoretické části se zaměřit na problematiku týkající se tématu. Definovat pojem literatura, literatura pro děti a mládež, naučná literatura. Dále nadefinovat pojem Internet, jeho historii, klady a zápory a jeho možnosti využití. Definovat mladší školní věk.
4. Připravit, realizovat a vyhodnotit výzkumné šetření zaměřené na zvolenou cílovou skupinu.
5. Zpracovat zjištěné údaje a provést jejich vyhodnocení a prezentování.
6. Při zpracování DP se řídit novelou směrnice děkana PF UJEP 6/2015 "Pokyny pro psaní a odevzdání B a DP na PF UJEP."
Seznam doporučené literatury
HOLEJŠOVSKÁ-GENČIOVÁ, Miroslava. Literatura pro děti a mládež (ve srovnávacím žánrovém pohledu. 1. vyd. Praha: SPN, 1984, 245 s., tb. příl. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
JANÁČKOVÁ, Blanka. Přehled vývoje literatury pro děti a mládež. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009, 128 s. ISBN 978-80-7414-146-1.
LAPÁČEK, Jiří. Internet pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, x, 198 s. Internet. ISBN 80-722-6226-2.
MOCNÁ, Dagmar, PETERKA, Josef. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. Snadno a rychle (Grada). ISBN 80-718-5669-X
PROCHÁZKA, David. První kroky s internetem. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 108 s. Snadno a rychle (Grada). ISBN 978-80-247-3255-8
URBANOVÁ, Svatava, ROSOVÁ, Milena. Žánry, osobnosti, díla: (historický vývoj žánrů české literatury pro mládež - antologie). Vyd. 3. (upr. a dopl.). Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, 236 s. ISBN 80-7042-604-7.
Seznam doporučené literatury
HOLEJŠOVSKÁ-GENČIOVÁ, Miroslava. Literatura pro děti a mládež (ve srovnávacím žánrovém pohledu. 1. vyd. Praha: SPN, 1984, 245 s., tb. příl. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
JANÁČKOVÁ, Blanka. Přehled vývoje literatury pro děti a mládež. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2009, 128 s. ISBN 978-80-7414-146-1.
LAPÁČEK, Jiří. Internet pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2000, x, 198 s. Internet. ISBN 80-722-6226-2.
MOCNÁ, Dagmar, PETERKA, Josef. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. Snadno a rychle (Grada). ISBN 80-718-5669-X
PROCHÁZKA, David. První kroky s internetem. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2010, 108 s. Snadno a rychle (Grada). ISBN 978-80-247-3255-8
URBANOVÁ, Svatava, ROSOVÁ, Milena. Žánry, osobnosti, díla: (historický vývoj žánrů české literatury pro mládež - antologie). Vyd. 3. (upr. a dopl.). Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, 236 s. ISBN 80-7042-604-7.