Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit postoje veřejnosti k osobám se zdravotním postižením, představy veřejnosti o těchto lidech a jejich postoje k integraci těchto osob v oblasti vzdělávání a zaměstnávání. Teoretická část je zaměřena na seznámení se se sociálními službami a jejich účelem, na seznamování se s pojmy, kdo je osoba zdravotně postižená, co jsou aktivizační techniky pro osoby zdravotně postižené. V empirické části byl proveden výzkum formou elektronického dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to analyse public attitudes toward disabled people, public ideas about those people and attitudes towards the integration of disabled people to educational system and employment. The theoretical part focuses on familiarization with social services and their purpose, with the term "disabled person" and with the activation techniques for such persons. The empirical part consists of a research that was conducted in the form of an electronic questionnaire.
Klíčová slova
Sociální služba, Aktivizační technika, Osoba zdravotně postižená
Klíčová slova v angličtině
Social services, Activation technique, Disabled persons
Rozsah průvodní práce
45
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit postoje veřejnosti k osobám se zdravotním postižením, představy veřejnosti o těchto lidech a jejich postoje k integraci těchto osob v oblasti vzdělávání a zaměstnávání. Teoretická část je zaměřena na seznámení se se sociálními službami a jejich účelem, na seznamování se s pojmy, kdo je osoba zdravotně postižená, co jsou aktivizační techniky pro osoby zdravotně postižené. V empirické části byl proveden výzkum formou elektronického dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to analyse public attitudes toward disabled people, public ideas about those people and attitudes towards the integration of disabled people to educational system and employment. The theoretical part focuses on familiarization with social services and their purpose, with the term "disabled person" and with the activation techniques for such persons. The empirical part consists of a research that was conducted in the form of an electronic questionnaire.
Klíčová slova
Sociální služba, Aktivizační technika, Osoba zdravotně postižená
Klíčová slova v angličtině
Social services, Activation technique, Disabled persons
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této bakalářské práce bude zjistit postoje veřejnosti k osobám se zdravotním postižením, představy veřejnosti o těchto lidech a jejich postoje k integraci těchto osob v oblasti vzdělávání či zaměstnávání. Teoretická část bude zaměřena na seznámení se sociálními službami a jejich účelem, na seznámení se s pojmy, kdo je osoba zdravotně postižená, co jsou to aktivizační techniky pro osoby zdravotně postižené. V empirické části bude proveden výzkum formou elektronického dotazníkového šetření. Seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí n.L. č. 6/2015 Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem této bakalářské práce bude zjistit postoje veřejnosti k osobám se zdravotním postižením, představy veřejnosti o těchto lidech a jejich postoje k integraci těchto osob v oblasti vzdělávání či zaměstnávání. Teoretická část bude zaměřena na seznámení se sociálními službami a jejich účelem, na seznámení se s pojmy, kdo je osoba zdravotně postižená, co jsou to aktivizační techniky pro osoby zdravotně postižené. V empirické části bude proveden výzkum formou elektronického dotazníkového šetření. Seznámení se směrnicí děkana PF UJEP Ústí n.L. č. 6/2015 Pokyny pro psaní a odevzdání bakalářských a diplomových prací na PF UJEP.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a kol.. Základy sociální práce. Praha: Portál, s.r.o., 2001. ISBN 80-7178 473-7.
MATOUŠEK, Oldřich a kol. Sociální služby. Praha: Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
SLOWÍK, Josef. Sociální pedagogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. Brno: Pajdo * edice pedagogické literatury, 2004, str 169. ISBN 80-7315-071-9.
Základní informace. helpnet.cz Informační portál pro osoby se specifickými potřebami. [online]. 19.06.2014 [cit. 2015-04-12]. Dostupné z: http://www.helpnet.cz/telesne-postizeni/zakladni-informace
Jak nahlíží české obyvatelstvo na zdravotně postižené?. Vyplnto.cz. [online]. 2015 [cit. 2015-04-12]. Dostupné z: https://www.vyplnto.cz/moje-pruzkumy/?did=46881
DOULÍK P., ŠKODA J., BÍLEK M., Cvičebnice vybraných metod pedagogického výzkumu. K nahlédnutí zde: http://cvicebnice.ujep.cz/
ŠKODA J., Průvodce pro nezkušené panny a panice vysokoškolských kvalifikačních prací.
K nahlédnutí zde: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich a kol.. Základy sociální práce. Praha: Portál, s.r.o., 2001. ISBN 80-7178 473-7.
MATOUŠEK, Oldřich a kol. Sociální služby. Praha: Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-310-9.
SLOWÍK, Josef. Sociální pedagogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika, Integrace školní a sociální. Brno: Pajdo * edice pedagogické literatury, 2004, str 169. ISBN 80-7315-071-9.
Základní informace. helpnet.cz Informační portál pro osoby se specifickými potřebami. [online]. 19.06.2014 [cit. 2015-04-12]. Dostupné z: http://www.helpnet.cz/telesne-postizeni/zakladni-informace
Jak nahlíží české obyvatelstvo na zdravotně postižené?. Vyplnto.cz. [online]. 2015 [cit. 2015-04-12]. Dostupné z: https://www.vyplnto.cz/moje-pruzkumy/?did=46881
DOULÍK P., ŠKODA J., BÍLEK M., Cvičebnice vybraných metod pedagogického výzkumu. K nahlédnutí zde: http://cvicebnice.ujep.cz/
ŠKODA J., Průvodce pro nezkušené panny a panice vysokoškolských kvalifikačních prací.
K nahlédnutí zde: http://jiriskoda.webnode.cz/jak-psat-kvalifikacni-praci/