Tato bakalářská práce je zaměřena na využití výpočetní techniky a Internetu pedagogickými pracovníky v mateřské škole. Zabývá se počítačem, přípojným příslušenstvím, Internetem a sociálními sítěmi. V teoretické části je popsaná charakteristika výpočetní techniky, Internetu, výpočetní techniky ve školství a také charakteristika předškolních pedagogů. Ve výzkumné části jsou stanoveny hypotézy výzkumu. Dále je tato část zaměřena na metodu dotazníkového šetření a její rozbor. Na základě této kvantitativní výzkumné metody bylo analyzováno využití výpočetní techniky a Internetu předškolními pedagogy. V závěrečné části práce se nacházejí výsledky stanovených hypotéz a shrnutí cílů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on use of an IT and use of the Internet by pedagogues in nursery schools. It is focused on computers, connecting facilities, the Internet and social sites. In the theoretical part are described charachteristics of computer equipment, the Internet, IT technologies in education and also characterization of pre-school pedagogues. In the research are formulated hypotheses of the research. Further is this part focused on survey method and analysis of it. Based on this quantitative analysis were identified use of IT technologies and use of the Internet by pre-school pedagogues. In the last part are results of defined hypothesis and summary of tasks.
Klíčová slova
Výpočetní technika, Internet, pedagog
Klíčová slova v angličtině
Computer technology, Internet, pedagogy
Rozsah průvodní práce
53 s. (63019 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití výpočetní techniky a Internetu pedagogickými pracovníky v mateřské škole. Zabývá se počítačem, přípojným příslušenstvím, Internetem a sociálními sítěmi. V teoretické části je popsaná charakteristika výpočetní techniky, Internetu, výpočetní techniky ve školství a také charakteristika předškolních pedagogů. Ve výzkumné části jsou stanoveny hypotézy výzkumu. Dále je tato část zaměřena na metodu dotazníkového šetření a její rozbor. Na základě této kvantitativní výzkumné metody bylo analyzováno využití výpočetní techniky a Internetu předškolními pedagogy. V závěrečné části práce se nacházejí výsledky stanovených hypotéz a shrnutí cílů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on use of an IT and use of the Internet by pedagogues in nursery schools. It is focused on computers, connecting facilities, the Internet and social sites. In the theoretical part are described charachteristics of computer equipment, the Internet, IT technologies in education and also characterization of pre-school pedagogues. In the research are formulated hypotheses of the research. Further is this part focused on survey method and analysis of it. Based on this quantitative analysis were identified use of IT technologies and use of the Internet by pre-school pedagogues. In the last part are results of defined hypothesis and summary of tasks.
Klíčová slova
Výpočetní technika, Internet, pedagog
Klíčová slova v angličtině
Computer technology, Internet, pedagogy
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu
2. Zpracovat teoretickou část na základě prostudované literatury
3. Výběr vhodného postupu pro praktickou část, oslovení pedagogických pracovníků v mateřských školách pro vypracování dotazníků
4. Praktická část a výsledky dotazníků
5. Analýza emperické části
6. Shrnutí a zhodnocení zjištěných výsledků
7. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat odbornou literaturu k tématu
2. Zpracovat teoretickou část na základě prostudované literatury
3. Výběr vhodného postupu pro praktickou část, oslovení pedagogických pracovníků v mateřských školách pro vypracování dotazníků
4. Praktická část a výsledky dotazníků
5. Analýza emperické části
6. Shrnutí a zhodnocení zjištěných výsledků
7. Závěr
Seznam doporučené literatury
- BLUM, Andrew. Z čeho je internet: výprava do nitra světové sítě. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 288 s. ISBN 978-80-251-3800-7.
- ZELENÝ, Jaroslav a Božena MANNOVÁ. Historie výpočetní techniky. 1. vyd. Praha: Scientia, 2006, 183 s. Stručné dějiny oborů. ISBN 80-869-6004-8.
- VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 456 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
- ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 127 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3852-9.
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 210 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3452-1.
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s.
Seznam doporučené literatury
- BLUM, Andrew. Z čeho je internet: výprava do nitra světové sítě. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 288 s. ISBN 978-80-251-3800-7.
- ZELENÝ, Jaroslav a Božena MANNOVÁ. Historie výpočetní techniky. 1. vyd. Praha: Scientia, 2006, 183 s. Stručné dějiny oborů. ISBN 80-869-6004-8.
- VALIŠOVÁ, Alena, Hana KASÍKOVÁ a Miroslav BUREŠ. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 456 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3357-9.
- ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 127 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3852-9.
- BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 210 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3452-1.
- SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s.