Bakalářská práce se zabývá programní hudbou na základní a střední škole. Práce je zaměřena na didaktiku poslechu a poslech hudby ve škole. Cílem práce je navržení metodiky práce s poslechovými skladbami. Pro práci byl využit cyklus symfonických básní Bedřicha Smetany Má vlast.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the programme music at primary and secondary school. Work is focused on didactics of listening and listening to music at school. The aim of the thesis is to propose a methodology of work with listening compositions. A cycle of Bedřich Smetana´s symphonic poems My Country was used for this thesis.
Klíčová slova
programní hudba, RVP, poslech hudby, didaktika poslechu, symfonické básně, cyklus Má vlast Bedřicha Smetany
Klíčová slova v angličtině
programme music, RVP, listening to music, didactics of listening to music, symfonic poems, Bedřich Smetana's cykle My country
Rozsah průvodní práce
67 s. (80 206 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá programní hudbou na základní a střední škole. Práce je zaměřena na didaktiku poslechu a poslech hudby ve škole. Cílem práce je navržení metodiky práce s poslechovými skladbami. Pro práci byl využit cyklus symfonických básní Bedřicha Smetany Má vlast.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the programme music at primary and secondary school. Work is focused on didactics of listening and listening to music at school. The aim of the thesis is to propose a methodology of work with listening compositions. A cycle of Bedřich Smetana´s symphonic poems My Country was used for this thesis.
Klíčová slova
programní hudba, RVP, poslech hudby, didaktika poslechu, symfonické básně, cyklus Má vlast Bedřicha Smetany
Klíčová slova v angličtině
programme music, RVP, listening to music, didactics of listening to music, symfonic poems, Bedřich Smetana's cykle My country
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Prostudování učebnic HV pro ZŠ a SŠ
Zmapování dané problematiky
Návrh vlastní koncepce práce
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Prostudování učebnic HV pro ZŠ a SŠ
Zmapování dané problematiky
Návrh vlastní koncepce práce
Seznam doporučené literatury
Učebnice a metodické příručky HV pro ZŠ a SŠ
Hudební výchova pro gymnázia 1. a 2. díl. Praha: SPN, 2003
Herden, J.: Hudba pro děti. Praha: Univerzita Karlova, 1992
Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme. Praha: Scientia, 1994
Herden, J.: My pozor dáme a nejen posloucháme. Praha: Scientia, 1997
Herden, J.: Hudba jako řeč. Praha: Scientia, 1998
Seznam doporučené literatury
Učebnice a metodické příručky HV pro ZŠ a SŠ
Hudební výchova pro gymnázia 1. a 2. díl. Praha: SPN, 2003
Herden, J.: Hudba pro děti. Praha: Univerzita Karlova, 1992
Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme. Praha: Scientia, 1994
Herden, J.: My pozor dáme a nejen posloucháme. Praha: Scientia, 1997
Herden, J.: Hudba jako řeč. Praha: Scientia, 1998