Bakalářská práce "Vliv trávení volného času na environmentální postoje studentů vybraných bakalářských oborů" se zabývá zjištěním, zda trávení volného času studentů ovlivňuje environmentální postoje k přírodě a životnímu prostředí. Zkoumaným vzorkem byli studenti oborů Pedagogiky volného času a Učitelství mateřských škol.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde teoretická část vychází z vymezení základních pojmů, jako je environmentální výchova, volný čas a různé charakteristiky vztahů k přírodě.
V praktické části představíme naše výsledky kvantitativního výzkumu, který provedeme pomocí dotazníku. K zjištění postojů studentů k přírodě použijeme český překlad škály Nature Relatedness. Tyto výsledky poté zpracujeme s použitím statistických metod a porovnáme s dílčím trávením volného času studentů v přírodě.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "The influence of leisure on enviromental attitudes of students of chosen bachelor programs" deals with the determination of the fact, if leisure time of students affect enviromental attitudes toward the nature and the enviroment. Respondents were students of Pedagogy of leisure and preservice kindergarten teachers.
The thesis is divided in theoretical and practical part, where the first onet is based on definition of basic concepts such as enviromental education, leisure and another characteristical relations to nature.
In the practical part we will present results of quantitive research, which we did through questionnairies. To determine attitudes of students to nature we use czech tranlastion of Nature Relatedness Scale. These results were processed by standard statistical met-hods.
Bakalářská práce "Vliv trávení volného času na environmentální postoje studentů vybraných bakalářských oborů" se zabývá zjištěním, zda trávení volného času studentů ovlivňuje environmentální postoje k přírodě a životnímu prostředí. Zkoumaným vzorkem byli studenti oborů Pedagogiky volného času a Učitelství mateřských škol.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, kde teoretická část vychází z vymezení základních pojmů, jako je environmentální výchova, volný čas a různé charakteristiky vztahů k přírodě.
V praktické části představíme naše výsledky kvantitativního výzkumu, který provedeme pomocí dotazníku. K zjištění postojů studentů k přírodě použijeme český překlad škály Nature Relatedness. Tyto výsledky poté zpracujeme s použitím statistických metod a porovnáme s dílčím trávením volného času studentů v přírodě.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis "The influence of leisure on enviromental attitudes of students of chosen bachelor programs" deals with the determination of the fact, if leisure time of students affect enviromental attitudes toward the nature and the enviroment. Respondents were students of Pedagogy of leisure and preservice kindergarten teachers.
The thesis is divided in theoretical and practical part, where the first onet is based on definition of basic concepts such as enviromental education, leisure and another characteristical relations to nature.
In the practical part we will present results of quantitive research, which we did through questionnairies. To determine attitudes of students to nature we use czech tranlastion of Nature Relatedness Scale. These results were processed by standard statistical met-hods.
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana 6/2015 a bude dbát na její dodržování. Patřičně prostuduje odbornou literaturu a jiné dosažitelné zdroje, které se zabývají danou problematikou. Na základě těchto podkladů vytvoří teoretickou část bakalářské práce zabývající se především environmentální výchovou a teorií volného času. V empirické části pak zrealizuje výzkum, který bude mít kvantitativní design. Výzkumný vzorek budou tvořit studenti vybraných bakalářských oborů PF UJEP. Sběr dat bude prováděn pomocí dotazníku, sestávajícího z uznávané standardizované škály položek dodaných autorkou. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny, porovnány a diskutovány.
Zásady pro vypracování
Studentka se podrobně seznámí se směrnicí děkana 6/2015 a bude dbát na její dodržování. Patřičně prostuduje odbornou literaturu a jiné dosažitelné zdroje, které se zabývají danou problematikou. Na základě těchto podkladů vytvoří teoretickou část bakalářské práce zabývající se především environmentální výchovou a teorií volného času. V empirické části pak zrealizuje výzkum, který bude mít kvantitativní design. Výzkumný vzorek budou tvořit studenti vybraných bakalářských oborů PF UJEP. Sběr dat bude prováděn pomocí dotazníku, sestávajícího z uznávané standardizované škály položek dodaných autorkou. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny, porovnány a diskutovány.
Seznam doporučené literatury
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK,B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou . Brno: Rezekvítek, 2001. ISBN 80-902954-0-1.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KRAJHANZL, J. Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí : pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. Brno: Lipka, 2014. ISBN 978-80-87604-67-0.
Seznam doporučené literatury
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9. PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
HÁJEK,B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8.
MÁCHAL, A. Průvodce praktickou ekologickou výchovou . Brno: Rezekvítek, 2001. ISBN 80-902954-0-1.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
KRAJHANZL, J. Psychologie vztahu k přírodě a životnímu prostředí : pět charakteristik, ve kterých se lidé liší. Brno: Lipka, 2014. ISBN 978-80-87604-67-0.