Bakalářská práce s názvem "Využití tance v muzikálu" zkoumá především taneční složku muzikálových inscenací. Práce se skládá ze dvou teoretických částí a dvou empirických částí. V teoretické části se věnuji definici, vzniku a vývojem muzikálu, které jsou založeny na poznatcích získaných z odborné literatury, a také samotnému tanci a jednotlivým formám, které jsou využívány v muzikálu. Empirickou část tvoří rozbor dvou muzikálů, muzikál Dracula a muzikál Galileo. Do empirické části také zahrnuji rozhovor s choreografkou a tanečnicí Leonou Qašou Kvasnicovou na téma choreografie a tanec v muzikálech. Cílem bakalářské práce je zjištění funkce tance v muzikálu, využití tance v muzikálu a tanečních stylů, které jsou v muzikálových inscenacích nejčastěji využívány.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s Thesis, which is called "The usage of dance in the musical", analyses the dance component of musical productions. The assignment is comprised of two parts of theory and two parts of practice.
In the theoretical part, I'll describe the definition, the origin and the development of musicals, based on insights from proffesional literature and also the topic of dance itself, in their forms and the used in musical theatre. Practical part is comprised of analysis of two musicals, The Dracula and The Galileo. In the practical part, I've also included an interview with choreographist and dancer Leona Qaša Kvasnicova on the topic of choreography and dance in musical theatre. The main goal of this assignment is to describe the function and use of dance in musical theatre and the dancing styles used in them the most frequently.
Klíčová slova
Muzikál, choreografie, klasický tanec, moderní tanec, jazzový tanec, Dracula, Galileo Galilei
Klíčová slova v angličtině
Musical, choreography, classical dance, modern dance, jazz dance, Dracula, Galileo Galilei
Rozsah průvodní práce
37 s. (60 956 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Využití tance v muzikálu" zkoumá především taneční složku muzikálových inscenací. Práce se skládá ze dvou teoretických částí a dvou empirických částí. V teoretické části se věnuji definici, vzniku a vývojem muzikálu, které jsou založeny na poznatcích získaných z odborné literatury, a také samotnému tanci a jednotlivým formám, které jsou využívány v muzikálu. Empirickou část tvoří rozbor dvou muzikálů, muzikál Dracula a muzikál Galileo. Do empirické části také zahrnuji rozhovor s choreografkou a tanečnicí Leonou Qašou Kvasnicovou na téma choreografie a tanec v muzikálech. Cílem bakalářské práce je zjištění funkce tance v muzikálu, využití tance v muzikálu a tanečních stylů, které jsou v muzikálových inscenacích nejčastěji využívány.
Anotace v angličtině
The Bachelor´s Thesis, which is called "The usage of dance in the musical", analyses the dance component of musical productions. The assignment is comprised of two parts of theory and two parts of practice.
In the theoretical part, I'll describe the definition, the origin and the development of musicals, based on insights from proffesional literature and also the topic of dance itself, in their forms and the used in musical theatre. Practical part is comprised of analysis of two musicals, The Dracula and The Galileo. In the practical part, I've also included an interview with choreographist and dancer Leona Qaša Kvasnicova on the topic of choreography and dance in musical theatre. The main goal of this assignment is to describe the function and use of dance in musical theatre and the dancing styles used in them the most frequently.
Klíčová slova
Muzikál, choreografie, klasický tanec, moderní tanec, jazzový tanec, Dracula, Galileo Galilei
Klíčová slova v angličtině
Musical, choreography, classical dance, modern dance, jazz dance, Dracula, Galileo Galilei
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění příslušné literatury
2. Prostudování literatury
3. Zpracování tématu dle jednotlivých kapitol
4. Samostatné vypracování kapitol
5. Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění příslušné literatury
2. Prostudování literatury
3. Zpracování tématu dle jednotlivých kapitol
4. Samostatné vypracování kapitol
5. Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BEZ, Helmut, H HOFFMANN a Jürgen DEGENHARDT. Muzikál. 1. vyd. Bratislava: Opus, 1987.
SCHMIEDT - JOOS, Siegfried. Muzikál. 1. vyd. Praha - Bratislava: Edition Supraphon, 1968.
VANĚK, J. Jan. Muzikál v Čechách aneb Velký svět v malé zemi. Praha: První Nakladatelství knihcentrum, 1998.
BAUER, Jan. Muzikálový triumf, Slavná éra muzikálu na českých scénách. Praha: Nakladatelství BRÁNA, 1999.
BRODSKÁ, Božena, VAŠUT, Vladimír. Svět tance a baletu. 1. vyd. Praha: HAMU, 2004.
Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2001.
OSOLSOBĚ, Ivo. Muzikál je, když... . 1. vyd. Praha: Supraphon, 1967.
VÁŇOVÁ, Hana, SKOPAL, Jan. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Univerzita Karlova, 2002.
Seznam doporučené literatury
BEZ, Helmut, H HOFFMANN a Jürgen DEGENHARDT. Muzikál. 1. vyd. Bratislava: Opus, 1987.
SCHMIEDT - JOOS, Siegfried. Muzikál. 1. vyd. Praha - Bratislava: Edition Supraphon, 1968.
VANĚK, J. Jan. Muzikál v Čechách aneb Velký svět v malé zemi. Praha: První Nakladatelství knihcentrum, 1998.
BAUER, Jan. Muzikálový triumf, Slavná éra muzikálu na českých scénách. Praha: Nakladatelství BRÁNA, 1999.
BRODSKÁ, Božena, VAŠUT, Vladimír. Svět tance a baletu. 1. vyd. Praha: HAMU, 2004.
Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. 1. vyd. Praha: Divadelní ústav, 2001.
OSOLSOBĚ, Ivo. Muzikál je, když... . 1. vyd. Praha: Supraphon, 1967.
VÁŇOVÁ, Hana, SKOPAL, Jan. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Univerzita Karlova, 2002.