Tématem práce je výuka holocaustu na středních školách v českém jazyce. Zabývá se vývojem převážně české prózy reflektující holocaust a zahrnutím tématu do hodin literatury. Hlavním cílem je analýza výukových materiálů. Učebnice a čítanky k analýze byly vybrány na základě dotazníkového šetření na Litoměřicku. Práce se zabývá i dalšími výukovými projekty, které učitelé mohou zahrnout do výuky týkající se pravě tématu holocaustu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis dedicated to analysis of teaching about holocaust in Czech high schools. It focuses on Czech prose reflecting holocaust and its use during classes of literature. Its main goal is the analysis of teaching materials. Textbooks and reading-books were selected according to the result of my survey in Litoměřice region. The thesis also examines range of other teaching materials, which teachers can use to teach about holocaust.
Holocaust, teaching the Holocaust in high schools, Litoměřice, concentration camp, analysis of textbooks, analysis of reading book
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem práce je výuka holocaustu na středních školách v českém jazyce. Zabývá se vývojem převážně české prózy reflektující holocaust a zahrnutím tématu do hodin literatury. Hlavním cílem je analýza výukových materiálů. Učebnice a čítanky k analýze byly vybrány na základě dotazníkového šetření na Litoměřicku. Práce se zabývá i dalšími výukovými projekty, které učitelé mohou zahrnout do výuky týkající se pravě tématu holocaustu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis dedicated to analysis of teaching about holocaust in Czech high schools. It focuses on Czech prose reflecting holocaust and its use during classes of literature. Its main goal is the analysis of teaching materials. Textbooks and reading-books were selected according to the result of my survey in Litoměřice region. The thesis also examines range of other teaching materials, which teachers can use to teach about holocaust.
Holocaust, teaching the Holocaust in high schools, Litoměřice, concentration camp, analysis of textbooks, analysis of reading book
Zásady pro vypracování
Průřez české literatury s tématem holocaustu
Výuka holocaustu v českém jazyce na středních školách
Analýza vybraných učebnic
Analýza vybraných čítanek
Výukové projekty související s tématem holocaustu
Zásady pro vypracování
Průřez české literatury s tématem holocaustu
Výuka holocaustu v českém jazyce na středních školách
Analýza vybraných učebnic
Analýza vybraných čítanek
Výukové projekty související s tématem holocaustu
Seznam doporučené literatury
ANDREE, L., FRÁNEK, M., KULHAVÁ, M. a kol.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Brno: Didaktis, 2010, 160 s. 978-80-7358-150-3.
BLAŽKE, J.: Kouzelné zrcadlo literatury Od železné opony k postmoderně. Praha: Velryba, 2005, 255 s. ISBN 80-858-6016-3.
HOLÝ, Jiří: Šoa v české literatuře a v kulturní paměti, 1. vyd. Praha: Filip Tomáš -Akropolis, 2011. 308 s. ISBN 978-80-87481-14-1.
KRYL, Miroslav. Rasismus, antisemitismus, holocaust, Ústí nad Labem: UJEP, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7239-262-9.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl I. 1945-1948. Praha: Academia, 2007, 431 s. ISBN 978-80-200-1527-3.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl II. 1985-1958. Praha: Academia, 2007, 549 s. ISBN 978-80-200-1528-0.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl III. 1958-1969. Praha: Academia, 2007, 688 s. ISBN 978-80-200-1583-9.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl IV. 1969-1989. Praha: Academia, 2008, 977 s. ISBN 978-80-200-1631-7.
PROKOP, V.: Čítanka k Přehledu české literatury 20. století. Sokolov: O. K. Soft, 1999, 82 s. ISBN 80-238-4310-9.
PROKOP, V.: Přehled české literatury 20. století. Praha: O. K. soft, 1998, 82. s.
SOCHROVÁ, M.: Čítanka IV. k literatuře v kostce, Praha: Fragment, 2007, 199 s. ISBN 978-80-253-0361-0.
SOCHROVÁ, M.: Literatura v kostce. 2. vyd. Praha: Fragment, 2009, 176 s. ISBN 978-80-253-0652-9.
WISTRICH, Robert S.: Hitler a holocaust, Praha: Slovart, 2008, 328 s. ISBN 978-80-7391-156-0.
Seznam doporučené literatury
ANDREE, L., FRÁNEK, M., KULHAVÁ, M. a kol.: Literatura pro 4. ročník středních škol. Brno: Didaktis, 2010, 160 s. 978-80-7358-150-3.
BLAŽKE, J.: Kouzelné zrcadlo literatury Od železné opony k postmoderně. Praha: Velryba, 2005, 255 s. ISBN 80-858-6016-3.
HOLÝ, Jiří: Šoa v české literatuře a v kulturní paměti, 1. vyd. Praha: Filip Tomáš -Akropolis, 2011. 308 s. ISBN 978-80-87481-14-1.
KRYL, Miroslav. Rasismus, antisemitismus, holocaust, Ústí nad Labem: UJEP, 2011, 256 s. ISBN 978-80-7239-262-9.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl I. 1945-1948. Praha: Academia, 2007, 431 s. ISBN 978-80-200-1527-3.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl II. 1985-1958. Praha: Academia, 2007, 549 s. ISBN 978-80-200-1528-0.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl III. 1958-1969. Praha: Academia, 2007, 688 s. ISBN 978-80-200-1583-9.
JANOUŠEK, P. a kol.: Dějiny české literatury 1945-1989, díl IV. 1969-1989. Praha: Academia, 2008, 977 s. ISBN 978-80-200-1631-7.
PROKOP, V.: Čítanka k Přehledu české literatury 20. století. Sokolov: O. K. Soft, 1999, 82 s. ISBN 80-238-4310-9.
PROKOP, V.: Přehled české literatury 20. století. Praha: O. K. soft, 1998, 82. s.
SOCHROVÁ, M.: Čítanka IV. k literatuře v kostce, Praha: Fragment, 2007, 199 s. ISBN 978-80-253-0361-0.
SOCHROVÁ, M.: Literatura v kostce. 2. vyd. Praha: Fragment, 2009, 176 s. ISBN 978-80-253-0652-9.
WISTRICH, Robert S.: Hitler a holocaust, Praha: Slovart, 2008, 328 s. ISBN 978-80-7391-156-0.