Diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a z praktické. Teoretická část je zaměřena na obecné informace o projektovém vyučování. Nachází se v ní obecné pojednání o projektovém vyučování, které zahrnuje jak definice projektu a projektového vyučování, tak pohled do historie. Dále zde nalezneme výhody a nevýhody projektového vyučování, kapitolu o mezipředmětových vztazích a kapitolu o hodnocení projektového vyučování. Praktická část obsahuje celoroční projekt "Roční období v hudební tematice", který je určený pro druhý stupeň základního vzdělání a který je rozdělen do čtyř projektových dnů: Podzim, Zima, Jaro a Léto. V každém projektovém dni se nachází čtyři samostatné projekty. Hlavním cílem diplomové práce je poskytnout učitelům hudební výchovy soubor nápadů, které mohou zařadit do své praxe, a tím zpestřit vyučování svým žákům.
Anotace v angličtině
This Master's thesis consists of two parts, theoretical and practical. Theoretical part is focused on general information about project-based learning. Theoretical part contains general treatise about project-based learning which includes both definition of the project and project-based learning and retrospect to history. Further we can find thewe advantages and disadvantages of project-based learning, chapter about cross-curricular relations and chapter about evaluation of project based learning. Practical part includes a yearlong project "Seasons in music", which is intended for second degree of elementary school and is divided into four project days: autumn, winter, spring and summer. In each projec day the-re are four individual projects. Main goal of Master's thesis is to provide to teachers a set of ideas which can be implemented into their practice and therefore variegate their lessons.
Klíčová slova
Hudební výchova, projektové vyučování, roční období, projekty.
Klíčová slova v angličtině
Music lessons, Project-based learning, Seasons, Projects.
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se skládá ze dvou částí, z teoretické a z praktické. Teoretická část je zaměřena na obecné informace o projektovém vyučování. Nachází se v ní obecné pojednání o projektovém vyučování, které zahrnuje jak definice projektu a projektového vyučování, tak pohled do historie. Dále zde nalezneme výhody a nevýhody projektového vyučování, kapitolu o mezipředmětových vztazích a kapitolu o hodnocení projektového vyučování. Praktická část obsahuje celoroční projekt "Roční období v hudební tematice", který je určený pro druhý stupeň základního vzdělání a který je rozdělen do čtyř projektových dnů: Podzim, Zima, Jaro a Léto. V každém projektovém dni se nachází čtyři samostatné projekty. Hlavním cílem diplomové práce je poskytnout učitelům hudební výchovy soubor nápadů, které mohou zařadit do své praxe, a tím zpestřit vyučování svým žákům.
Anotace v angličtině
This Master's thesis consists of two parts, theoretical and practical. Theoretical part is focused on general information about project-based learning. Theoretical part contains general treatise about project-based learning which includes both definition of the project and project-based learning and retrospect to history. Further we can find thewe advantages and disadvantages of project-based learning, chapter about cross-curricular relations and chapter about evaluation of project based learning. Practical part includes a yearlong project "Seasons in music", which is intended for second degree of elementary school and is divided into four project days: autumn, winter, spring and summer. In each projec day the-re are four individual projects. Main goal of Master's thesis is to provide to teachers a set of ideas which can be implemented into their practice and therefore variegate their lessons.
Klíčová slova
Hudební výchova, projektové vyučování, roční období, projekty.
Klíčová slova v angličtině
Music lessons, Project-based learning, Seasons, Projects.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a vyhledání vhodného materiálu.
Návrh struktury práce.
Vytvoření vlastního návrhu projektového vyučování na dané téma.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a vyhledání vhodného materiálu.
Návrh struktury práce.
Vytvoření vlastního návrhu projektového vyučování na dané téma.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-x.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2.vyd. Praha: Portál, 2002, 481 s. ISBN 80-7178-631-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 160 s. ISBN 80-210-4142-0.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009, 158 s. ISBN 978-80-246-1620-9.
Seznam doporučené literatury
KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika. 1. vyd. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-x.
PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 2.vyd. Praha: Portál, 2002, 481 s. ISBN 80-7178-631-4.
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 160 s. ISBN 80-210-4142-0.
DVOŘÁKOVÁ, Markéta. Projektové vyučování v české škole: vývoj, inspirace, současné problémy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009, 158 s. ISBN 978-80-246-1620-9.