Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s textem u žáků 2. stupně ZŠ a starších ročníků gymnázia. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda mají tyto dva rozdílné žánry vliv na práci s přiloženým textem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the pupils of the second grade of the elementary school and higher grades of the grammar school and their work with literary text.
The most importrant of the diploma thesis is to find out whether these two different genres affect the work with the attached text.
Klíčová slova
Gramatika, práce s textem, čtenářská gramotnost, literární žánry
Klíčová slova v angličtině
Grammar, work with text, reading literacy, literary genres
Rozsah průvodní práce
99 s. (173 907 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zaměřuje na práci s textem u žáků 2. stupně ZŠ a starších ročníků gymnázia. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, zda mají tyto dva rozdílné žánry vliv na práci s přiloženým textem.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the pupils of the second grade of the elementary school and higher grades of the grammar school and their work with literary text.
The most importrant of the diploma thesis is to find out whether these two different genres affect the work with the attached text.
Klíčová slova
Gramatika, práce s textem, čtenářská gramotnost, literární žánry
Klíčová slova v angličtině
Grammar, work with text, reading literacy, literary genres
Zásady pro vypracování
Seznámení se s pokyny psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací
Analýza textů učebnic s doložkou
Výběr moderního textu jako podkladu pro jazykový rozbor
Průzkum vybraných škol
Tvorba pracovních listů pro žáky 6. - 9. tříd
Stanovení hypotéz
Vyhodnocení výzkumu, stanovení závěrů a didaktických doporučení
Zásady pro vypracování
Seznámení se s pokyny psaní a odevzdávání bakalářských a diplomových prací
Analýza textů učebnic s doložkou
Výběr moderního textu jako podkladu pro jazykový rozbor
Průzkum vybraných škol
Tvorba pracovních listů pro žáky 6. - 9. tříd
Stanovení hypotéz
Vyhodnocení výzkumu, stanovení závěrů a didaktických doporučení
Seznam doporučené literatury
1. MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. ISBN 80-7185-669-x
2. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Vyd. 2. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 168 s. ISBN 80-244-1367-1.
3. Kolektiv autorů Ústavu českého jazyka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2. Praha : Lidové noviny, 2003. 799 s. ISBN 80-7106-303-7
4. VALENTA, J. Moderní pedagogika: příručka moderního pedagoga. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-736-7047-X
5. SILBERMAN, M., VALENTA, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-717-8124-X
6. HUNTER, M. Účinné vyučování v kostce: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 1. Překlad Eva Vondráková. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-717-8220.
Seznam doporučené literatury
1. MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. 1. vyd. Praha: Paseka, 2004, 699 s. ISBN 80-7185-669-x
2. CHRÁSTKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Vyd. 2. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. 168 s. ISBN 80-244-1367-1.
3. Kolektiv autorů Ústavu českého jazyka Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Příruční mluvnice češtiny. Vyd. 2. Praha : Lidové noviny, 2003. 799 s. ISBN 80-7106-303-7
4. VALENTA, J. Moderní pedagogika: příručka moderního pedagoga. 3., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-736-7047-X
5. SILBERMAN, M., VALENTA, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: Osvědčené způsoby efektivního vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1997. 311 s. ISBN 80-717-8124-X
6. HUNTER, M. Účinné vyučování v kostce: praktický průvodce strategiemi vyučování. Vyd. 1. Překlad Eva Vondráková. Praha: Portál, 1999. 101 s. ISBN 80-717-8220.