Hlavním cílem diplomové práce je navržení, vytvoření a ověření společenské edukativní hry, určené pro studenty na zahraničních pobytech. Inspirace vychází z nesmyslných geografických a kulturních otázek, které mi byly pokládány při dlouhodobém pobytu v zahraničí. Dále také mylnými předsudky, které si vytváříme o každé zemi. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je objasněn a definován pojem "hra", její role ve vzdělávání a v umění. Vzhledem k cílové skupině navržené hry je dále kladen důraz na správné uchopení pojmu multikulturalismus a na popis přístupů k multikulturní výchově. V praktické části je popisován průběh tvorby společenské hry, její finální podoba a pravidla. Závěrečná část obsahuje evaluaci projektu, který počítá s otevřeným sociálním prostorem, reflektuje odlišnosti vnímatelů a hráčů. Jsou zde uvedeny výsledky z rozhovorů s respondenty, kteří hodnotu a význam hry ověřili v praxi.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to design, develop and test a social educational game for students to stay abroad. Inspiration comes meaningless geographic and cultural issues that I have been considered during a long stay abroad. It also erroneous preconceptions that we create for each country. The thesis is divided into three parts. The theoretical part is explained and defined the term "game", it is role in education and the arts. Given the target group designed games is also an emphasis on proper grasp of the concept of multiculturalism and describing the approaches to multicultural education. The practical part describes the process of creating social games, its final form and rules. The final part contains the evaluation of the project, which envisages an open social space, reflects the differences between the perceiver and the players. There are results from interviews with respondents who value and importance of the game verified in practice.
Hlavním cílem diplomové práce je navržení, vytvoření a ověření společenské edukativní hry, určené pro studenty na zahraničních pobytech. Inspirace vychází z nesmyslných geografických a kulturních otázek, které mi byly pokládány při dlouhodobém pobytu v zahraničí. Dále také mylnými předsudky, které si vytváříme o každé zemi. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části je objasněn a definován pojem "hra", její role ve vzdělávání a v umění. Vzhledem k cílové skupině navržené hry je dále kladen důraz na správné uchopení pojmu multikulturalismus a na popis přístupů k multikulturní výchově. V praktické části je popisován průběh tvorby společenské hry, její finální podoba a pravidla. Závěrečná část obsahuje evaluaci projektu, který počítá s otevřeným sociálním prostorem, reflektuje odlišnosti vnímatelů a hráčů. Jsou zde uvedeny výsledky z rozhovorů s respondenty, kteří hodnotu a význam hry ověřili v praxi.
Anotace v angličtině
The main objective of this thesis is to design, develop and test a social educational game for students to stay abroad. Inspiration comes meaningless geographic and cultural issues that I have been considered during a long stay abroad. It also erroneous preconceptions that we create for each country. The thesis is divided into three parts. The theoretical part is explained and defined the term "game", it is role in education and the arts. Given the target group designed games is also an emphasis on proper grasp of the concept of multiculturalism and describing the approaches to multicultural education. The practical part describes the process of creating social games, its final form and rules. The final part contains the evaluation of the project, which envisages an open social space, reflects the differences between the perceiver and the players. There are results from interviews with respondents who value and importance of the game verified in practice.
1.Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu projektu
2.Výběr a studium odborné literatury
3.Práce na teoretické části
4.Práce na praktické části
5.Realizace praktické části diplomové práce
6.Odevzdání konečné podoby diplomové práce
Zásady pro vypracování
1.Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu projektu
2.Výběr a studium odborné literatury
3.Práce na teoretické části
4.Práce na praktické části
5.Realizace praktické části diplomové práce
6.Odevzdání konečné podoby diplomové práce
Seznam doporučené literatury
ČECH, Tomáš. Jaká je škola u mě doma. 1. vyd. Praha: Meta, c2012, 149 s. ISBN 978-80-260-2446-0.
MILLAROVÁ, Suzanna. Psychologie hry: o původu kultury ve hře. 1. vyd. Praha: Panorama, 1978. 226 s. Ypsilon (Mladá fronta), sv. 13. ISBN 978-80-247-3271-8.
VÁGNER, Ivan. Svět postmoderních her. Vyd. 1. Jinočany: H, 1995, 147 p. Volný čas, sv. 6. ISBN 80- 857-8775-X.
HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80- 900-7049-3.
KOPECKY, Andrew. Using Games to Motivate Your Adult ESL Students. In: ESL Focus: The Worldwide Guide [online]. 2009 [cit. 2013-04-9].
RAUDENSKÝ, Martin. Hra v grafickém umění. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity J.E. Purkyně, c2008, 107 s. ISBN 978-80-7414-062-4.
BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 198 s. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-7367-992-7.
Seznam doporučené literatury
ČECH, Tomáš. Jaká je škola u mě doma. 1. vyd. Praha: Meta, c2012, 149 s. ISBN 978-80-260-2446-0.
MILLAROVÁ, Suzanna. Psychologie hry: o původu kultury ve hře. 1. vyd. Praha: Panorama, 1978. 226 s. Ypsilon (Mladá fronta), sv. 13. ISBN 978-80-247-3271-8.
VÁGNER, Ivan. Svět postmoderních her. Vyd. 1. Jinočany: H, 1995, 147 p. Volný čas, sv. 6. ISBN 80- 857-8775-X.
HOUŠKA, Tomáš. Škola je hra. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Tomáš Houška, 1993, 259 s. ISBN 80- 900-7049-3.
KOPECKY, Andrew. Using Games to Motivate Your Adult ESL Students. In: ESL Focus: The Worldwide Guide [online]. 2009 [cit. 2013-04-9].
RAUDENSKÝ, Martin. Hra v grafickém umění. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Fakulta umění a designu Univerzity J.E. Purkyně, c2008, 107 s. ISBN 978-80-7414-062-4.
BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 198 s. Spektrum (Portál). ISBN 978-80-7367-992-7.