Práce se v teoretické části zabývá otázkou evaluací a autoevaluací v mateřské škole. Jsou v ní uvedeny jednotlivé tipy evaluací a podklady, potřebné pro jejich provedení. Následně práce podrobněji rozvíjí teorii evaluací a autoevaluace v mateřské škole. Jsou zde zmíněny oblasti, ve kterých se provádí. Hlavním cílem praktické části výzkumné práce je zjistit a vyhodnotit stravovací návyky v domácnostech dětí, navštěvujících vybranou mateřskou školu. Obsahuje cíle, metody a popis skupiny respondentů výzkumu. Dotazník i jeho výsledky jsou přehledně rozděleny do čtyř částí a tyto části jsou následně vyhodnoceny. Výsledky jsou přehledně zpracovány do tabulky a vybrané z nich i do grafické podoby. V závěru práce je stanoveno i doporučení pro učitele mateřské školy, vyplývající z výsledků šetření.
Anotace v angličtině
Thesis, in theoretical part, deals with question of evaluation and autoevaluation in kindergarden. I mention individual types of evaluations and materials needed for it´s execution. After this the thesis concretely deals with theories of evaluation and autoevaluation in kindergarden. There are also mentioned main areas where it operates.
Main target of the practical part of the thesis is to find out and evaluate feeding habits in the homes of children which are attending chosen kindergarden. The thesis contains targets,methods and description of group of respondents to the research. Questionnaire and it´s results are divided into four parts and this parts are evalued. The results are clearly tabulated and selected ones are also in graphical form. In the conclusion is stated the recommendation for kindergarten teachers based on the results of the research.
Klíčová slova
Klíčová slova: evaluace mateřské školy, autoevaluace, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, metody, cíle, procesy
Klíčová slova v angličtině
Key words: evaluation of a kindergarten / nursery school, auto-evaluation, Framework Education Programme for Preschool Education, methods, goals, processes
Rozsah průvodní práce
50 s. (63 011)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se v teoretické části zabývá otázkou evaluací a autoevaluací v mateřské škole. Jsou v ní uvedeny jednotlivé tipy evaluací a podklady, potřebné pro jejich provedení. Následně práce podrobněji rozvíjí teorii evaluací a autoevaluace v mateřské škole. Jsou zde zmíněny oblasti, ve kterých se provádí. Hlavním cílem praktické části výzkumné práce je zjistit a vyhodnotit stravovací návyky v domácnostech dětí, navštěvujících vybranou mateřskou školu. Obsahuje cíle, metody a popis skupiny respondentů výzkumu. Dotazník i jeho výsledky jsou přehledně rozděleny do čtyř částí a tyto části jsou následně vyhodnoceny. Výsledky jsou přehledně zpracovány do tabulky a vybrané z nich i do grafické podoby. V závěru práce je stanoveno i doporučení pro učitele mateřské školy, vyplývající z výsledků šetření.
Anotace v angličtině
Thesis, in theoretical part, deals with question of evaluation and autoevaluation in kindergarden. I mention individual types of evaluations and materials needed for it´s execution. After this the thesis concretely deals with theories of evaluation and autoevaluation in kindergarden. There are also mentioned main areas where it operates.
Main target of the practical part of the thesis is to find out and evaluate feeding habits in the homes of children which are attending chosen kindergarden. The thesis contains targets,methods and description of group of respondents to the research. Questionnaire and it´s results are divided into four parts and this parts are evalued. The results are clearly tabulated and selected ones are also in graphical form. In the conclusion is stated the recommendation for kindergarten teachers based on the results of the research.
Klíčová slova
Klíčová slova: evaluace mateřské školy, autoevaluace, Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, metody, cíle, procesy
Klíčová slova v angličtině
Key words: evaluation of a kindergarten / nursery school, auto-evaluation, Framework Education Programme for Preschool Education, methods, goals, processes
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat směrnici děkana 6/2015 o zadávání a odevzdávání bakalářských a diplomových prací.
2. Vyhledat a prostudovat literaturu související s tématem zadané práce.
3. Formovat cíl práce a zpracovat teoretickou část práce. Teoretická část bude zaměřena na evaluaci a autoevaluaci v mateřské škole a možné způsoby jejího provádění.
4. Praktická část bude obsahovat výzkum ve vybrané mateřské škole, zaměřený na dodržování vybrané oblasti(í) RVP v praxi z pohledu zaměstnanců školy.
5. Závěry vyplývající z cíle bakalářské práce. Závěrečné zhodnocení bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Prostudovat směrnici děkana 6/2015 o zadávání a odevzdávání bakalářských a diplomových prací.
2. Vyhledat a prostudovat literaturu související s tématem zadané práce.
3. Formovat cíl práce a zpracovat teoretickou část práce. Teoretická část bude zaměřena na evaluaci a autoevaluaci v mateřské škole a možné způsoby jejího provádění.
4. Praktická část bude obsahovat výzkum ve vybrané mateřské škole, zaměřený na dodržování vybrané oblasti(í) RVP v praxi z pohledu zaměstnanců školy.
5. Závěry vyplývající z cíle bakalářské práce. Závěrečné zhodnocení bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 171 s. ISBN 978-80-7367-221-8.
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 272 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2993-0.
Průcha, J., Pedagogická evaluace, MÚ Brno, Centrum pro další vzdělávání, Brno, 1996
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a Martina KUPCOVÁ. Autoevaluace mateřské školy: metodická příručka k vlastnímu hodnocení. 1. vyd. Praha: VÚP, Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2008, 44 s.
Metodika RVP - Rámcový vzdělávací program. ISBN 978-80-87000-22-9.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s.
SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9.
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 177 s. ISBN 9788026201830. Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
STARÝ, Karel. Druhy evaluace in Autoevaluace školy [online] Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/Publikace/Zajistovani_kvality_OV/Autoevaluace_skoly.pdf.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Zuzana. Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 171 s. ISBN 978-80-7367-221-8.
ČÁBALOVÁ, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 272 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2993-0.
Průcha, J., Pedagogická evaluace, MÚ Brno, Centrum pro další vzdělávání, Brno, 1996
SMOLÍKOVÁ, Kateřina a Martina KUPCOVÁ. Autoevaluace mateřské školy: metodická příručka k vlastnímu hodnocení. 1. vyd. Praha: VÚP, Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2008, 44 s.
Metodika RVP - Rámcový vzdělávací program. ISBN 978-80-87000-22-9.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004, 48 s.
SVOBODOVÁ, Eva a kol. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 166 s. ISBN 978-80-7367-774-9.
SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012, 177 s. ISBN 9788026201830. Zákon 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
STARÝ, Karel. Druhy evaluace in Autoevaluace školy [online] Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/Publikace/Zajistovani_kvality_OV/Autoevaluace_skoly.pdf.