Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou komunikační situace, návrhem výuky a její následnou realizací. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se věnuje odborné literatuře a didaktické analýze učebních dokumentů a učebnic. Praktická část práce se věnuje přípravě výuky tématu komunikační situace, její realizaci a následné analýze písemných prací žáků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the didactic analysis of the communication situation, designing teaching and its subsequent implementation. The work is divided into theoretical part, which is devoted to literature and didactic analysis of curriculum documents and textbooks. The practical part is devoted to the preparation of teaching the subject communication situation, its implementation and subsequent analysis of the written work of pupils.
Klíčová slova
komunikace, komunikační situace, komunikační model, didaktická analýza, didaktika jazyka
Klíčová slova v angličtině
communication, communication situation, communication model, didactic analysis, language didactics
Rozsah průvodní práce
99 s. (139 904 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou komunikační situace, návrhem výuky a její následnou realizací. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se věnuje odborné literatuře a didaktické analýze učebních dokumentů a učebnic. Praktická část práce se věnuje přípravě výuky tématu komunikační situace, její realizaci a následné analýze písemných prací žáků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the didactic analysis of the communication situation, designing teaching and its subsequent implementation. The work is divided into theoretical part, which is devoted to literature and didactic analysis of curriculum documents and textbooks. The practical part is devoted to the preparation of teaching the subject communication situation, its implementation and subsequent analysis of the written work of pupils.
Klíčová slova
komunikace, komunikační situace, komunikační model, didaktická analýza, didaktika jazyka
Klíčová slova v angličtině
communication, communication situation, communication model, didactic analysis, language didactics
Zásady pro vypracování
Analýza kurikulárních dokumentů a didaktických materiálů (učebnic, pracovních sešitů a příruček pro učitele).
Prostudování sekundární literatury k tématu.
Práce na teoretické části DP (a stanovení hypotéz pro budoucí výzkum).
Hospitace a realizace vybraných vyučovacích hodin na SŠ.
Rozbor písemných prací žáků z daného tématu.
Dokončení DP, ověření hypotéz, stanovení závěrů.
Zásady pro vypracování
Analýza kurikulárních dokumentů a didaktických materiálů (učebnic, pracovních sešitů a příruček pro učitele).
Prostudování sekundární literatury k tématu.
Práce na teoretické části DP (a stanovení hypotéz pro budoucí výzkum).
Hospitace a realizace vybraných vyučovacích hodin na SŠ.
Rozbor písemných prací žáků z daného tématu.
Dokončení DP, ověření hypotéz, stanovení závěrů.
Seznam doporučené literatury
Karel Šebesta: Od jazyka ke komunikaci (Praha, Karolinum 1999)
Marie Čechová: Komunikační a slohová výchova (Praha: ISV 1998)
Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky 2015/2016 (Praha, CERMAT 2014)
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Jaroslav Jeřábek, Stanislava Krčková, Lucie Hučínová a kol.: Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (Praha, VÚP 2007)
Marie Čechová, Marie Krčmová, Eva Minářová: Současná stylistika (Praha: NLN 2008)
Seznam doporučené literatury
Karel Šebesta: Od jazyka ke komunikaci (Praha, Karolinum 1999)
Marie Čechová: Komunikační a slohová výchova (Praha: ISV 1998)
Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky 2015/2016 (Praha, CERMAT 2014)
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia
Jaroslav Jeřábek, Stanislava Krčková, Lucie Hučínová a kol.: Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (Praha, VÚP 2007)
Marie Čechová, Marie Krčmová, Eva Minářová: Současná stylistika (Praha: NLN 2008)