Má bakalářská práce pojednává o řemeslech a umění v Hostinném a je koncipovaná jako práce výtvarně- pedagogická. Součástí je výtvarná dílna, která byla uskutečněna koncem listopadu na řemeslném jarmarku v Hostinném. K této dílně byly vytvořeny naučné brožurky, které jsem doplnila drobnými úkoly. Dále si děti vytvořily objekt z drátu, který byl následně vystaven v prostorách kláštera. Součástí je také návrh uměleckého objektu, který by sloužil jako názorná ukázka rozdílu mezi uměním a řemeslem.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with crafts and art in Hostinné and is conceived as a artistically pedagogical work . It includes art workshop, which has taken place in late November at a craft fair in Hostinné. For this workshop were created educational brochures, which i fulfilled with small tasks. Furthermore, kids have created an object made of wire, which was later exposed in the monastery. My bachelor thesis also includes a draft of an art object which would serve as a demonstration of the difference between art and craft.
Klíčová slova
umění, řemeslo, klášter, výtvarná dílna, brožura, umělecké dílo, historie
Klíčová slova v angličtině
art, craft, monastery, art workshop, brochure, work of art, history
Rozsah průvodní práce
66 s. (69 605 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce pojednává o řemeslech a umění v Hostinném a je koncipovaná jako práce výtvarně- pedagogická. Součástí je výtvarná dílna, která byla uskutečněna koncem listopadu na řemeslném jarmarku v Hostinném. K této dílně byly vytvořeny naučné brožurky, které jsem doplnila drobnými úkoly. Dále si děti vytvořily objekt z drátu, který byl následně vystaven v prostorách kláštera. Součástí je také návrh uměleckého objektu, který by sloužil jako názorná ukázka rozdílu mezi uměním a řemeslem.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis deals with crafts and art in Hostinné and is conceived as a artistically pedagogical work . It includes art workshop, which has taken place in late November at a craft fair in Hostinné. For this workshop were created educational brochures, which i fulfilled with small tasks. Furthermore, kids have created an object made of wire, which was later exposed in the monastery. My bachelor thesis also includes a draft of an art object which would serve as a demonstration of the difference between art and craft.
Klíčová slova
umění, řemeslo, klášter, výtvarná dílna, brožura, umělecké dílo, historie
Klíčová slova v angličtině
art, craft, monastery, art workshop, brochure, work of art, history
Zásady pro vypracování
analýza pedagogického problému
studium literatury
vymezení cílů práce
návrh řešení práce s dětmi
příprava praktického projektu
realizace projektu, zhodnocení, zpětná vazba, reflexe
analýza získaných informací a jejich interpretace
Zásady pro vypracování
analýza pedagogického problému
studium literatury
vymezení cílů práce
návrh řešení práce s dětmi
příprava praktického projektu
realizace projektu, zhodnocení, zpětná vazba, reflexe
analýza získaných informací a jejich interpretace
Seznam doporučené literatury
ART CONSULTANTS REBECCA LYONS. Children's book of art. London: DK, 2009. ISBN 978-140-5336-598.
BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha: Triton v koedici s Masarykovou univerzitou v Brně, 2005. ISBN 80-7254-705-4.
BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5616-9.
ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 6., rozšířené a upravené vydání. Ilustrace Pavla Grünerová. Praha: Idea servis, 2012. ISBN 978-80-85970-74-6.
FIŠER, Zbyněk, Vladimír HAVLÍK a Radek HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5389-2.
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. 1. vyd. Jinočany : H&H Vyšehradská, s.r.o., 2008. 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno?: Akademické nakladatelství CERM, 1998. ISBN 80-720-4084-7.
HORÁK, Ondřej. Proč obrazy nepotřebují názvy. 1. vyd. Ilustrace Jiří Franta. V Praze: Labyrint, 2014. ISBN 978-80-86803-28-9
STAŇKOVÁ, Jitka. Lidové umění. 1. Praha: Panorama, 1987. ISBN 11-083-87.
TŘEŠTÍK, Michal. Umění vnímat umění : guerilla writing about art. 1. vyd. Praha : Gasset, 2011. 226 s. ISBN 978-80-87079-15-7.
Seznam doporučené literatury
ART CONSULTANTS REBECCA LYONS. Children's book of art. London: DK, 2009. ISBN 978-140-5336-598.
BABYRÁDOVÁ, Hana. Výtvarná dílna. Vyd. 1. Praha: Triton v koedici s Masarykovou univerzitou v Brně, 2005. ISBN 80-7254-705-4.
BRÜCKNEROVÁ, Karla. Skici ze současné estetické výchovy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5616-9.
ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. 6., rozšířené a upravené vydání. Ilustrace Pavla Grünerová. Praha: Idea servis, 2012. ISBN 978-80-85970-74-6.
FIŠER, Zbyněk, Vladimír HAVLÍK a Radek HORÁČEK. Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2010. ISBN 978-80-210-5389-2.
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. 1. vyd. Jinočany : H&H Vyšehradská, s.r.o., 2008. 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7.
HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění: poslání, možnosti a podoby seznamování veřejnosti se soudobým výtvarným uměním prostřednictvím aktivizujících programů na výstavách. Brno?: Akademické nakladatelství CERM, 1998. ISBN 80-720-4084-7.
HORÁK, Ondřej. Proč obrazy nepotřebují názvy. 1. vyd. Ilustrace Jiří Franta. V Praze: Labyrint, 2014. ISBN 978-80-86803-28-9
STAŇKOVÁ, Jitka. Lidové umění. 1. Praha: Panorama, 1987. ISBN 11-083-87.
TŘEŠTÍK, Michal. Umění vnímat umění : guerilla writing about art. 1. vyd. Praha : Gasset, 2011. 226 s. ISBN 978-80-87079-15-7.