Bakalářská práce se zabývá využitím reminiscenční terapie, jak individuální tak skupinové v domovech pro seniory. Autor se ve své práci zabývá přínosem reminiscenční terapie pro klienty a využití individuální a skupinové terapie. Zdůrazňuje význam vzpomínek při stáří, samotné vzpomínky i staří a jejich vliv u poruch paměti. Podrobněji se věnuje individuální a též i skupinové terapii a jejich vliv na životy klientů a personálu. Cílem práce bylo zhodnotit vliv terapie na seniory a jejich vztah k sobě samým, zdravotnickému personálu a ostatním klientům domova.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of the reminiscence therapy, for individuals or group in homes for the seniors. The author in this work deals with the contribution of the reminiscence therapy for clients and the use of individual or group therapy. She highlights the importance of memories during old age, memories as they are and their effect on memory faults. High detail is also dedicated to individual and group therapy, and also to the impact on lives of clients and staff. The goal of the work was to evaluate the effect of therapy seniors and their relationship to themselves, to medical staff and other clients of the home.
Bakalářská práce se zabývá využitím reminiscenční terapie, jak individuální tak skupinové v domovech pro seniory. Autor se ve své práci zabývá přínosem reminiscenční terapie pro klienty a využití individuální a skupinové terapie. Zdůrazňuje význam vzpomínek při stáří, samotné vzpomínky i staří a jejich vliv u poruch paměti. Podrobněji se věnuje individuální a též i skupinové terapii a jejich vliv na životy klientů a personálu. Cílem práce bylo zhodnotit vliv terapie na seniory a jejich vztah k sobě samým, zdravotnickému personálu a ostatním klientům domova.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the use of the reminiscence therapy, for individuals or group in homes for the seniors. The author in this work deals with the contribution of the reminiscence therapy for clients and the use of individual or group therapy. She highlights the importance of memories during old age, memories as they are and their effect on memory faults. High detail is also dedicated to individual and group therapy, and also to the impact on lives of clients and staff. The goal of the work was to evaluate the effect of therapy seniors and their relationship to themselves, to medical staff and other clients of the home.
Teoretický rozbor ergoterapie v gerontologii, cíle a prostředky reminiscenční terapie. Specifické podmínky pro práci ergoterapeuta v domovech pro seniory, možnosti využití reminiscenční terapie individuálně či ve skupinách. Popis konkrétního zařízení, výběr vhodného klienta (klientů)a stanovení cílů, proč se u nich bude ergoterapie provádět a s jakým cílem. Podrobné vyšetření vybraného klienta se zvláštním zaměřením na kognitivní funkce, psychiku a sociální vztahy. Průběh intervence a dosažené výsledky, stanovení dlouhodobého plánu. Diskuse o významu reminiscenční terapie a vašich konkrétních zkušenostech s ní
Zásady pro vypracování
Teoretický rozbor ergoterapie v gerontologii, cíle a prostředky reminiscenční terapie. Specifické podmínky pro práci ergoterapeuta v domovech pro seniory, možnosti využití reminiscenční terapie individuálně či ve skupinách. Popis konkrétního zařízení, výběr vhodného klienta (klientů)a stanovení cílů, proč se u nich bude ergoterapie provádět a s jakým cílem. Podrobné vyšetření vybraného klienta se zvláštním zaměřením na kognitivní funkce, psychiku a sociální vztahy. Průběh intervence a dosažené výsledky, stanovení dlouhodobého plánu. Diskuse o významu reminiscenční terapie a vašich konkrétních zkušenostech s ní
Seznam doporučené literatury
E. Špaténková, B. Bolomská: Reminiscenční terapie. 2011. K. Cingrošová, K. Dvořáková: Knížka pro vzpomínání a procvičování paměti. 2014. E. Klusoňová: Ergoterapie pro praxi. 2011. M. Krivošíková: Úvod do ergoterapie. 2011.
Conrad, Joseph, 1857-1924. Some reminiscences [electronic resource]/ by Joseph Conrad. Champaign, Ill. : Project Gutenberg, [199-?]. 1 online resource. ISBN 0585010196 (electronic bk.).
Seznam doporučené literatury
E. Špaténková, B. Bolomská: Reminiscenční terapie. 2011. K. Cingrošová, K. Dvořáková: Knížka pro vzpomínání a procvičování paměti. 2014. E. Klusoňová: Ergoterapie pro praxi. 2011. M. Krivošíková: Úvod do ergoterapie. 2011.
Conrad, Joseph, 1857-1924. Some reminiscences [electronic resource]/ by Joseph Conrad. Champaign, Ill. : Project Gutenberg, [199-?]. 1 online resource. ISBN 0585010196 (electronic bk.).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma "Využití reminiscenční terapie v ergoterapii u klientů v domově pro seniory".
Studentka si téma práce vybrala z důvodu zlepšení kvality života seniorů v domovech pro seniory, podpory ve společenských aktivitách a z důvodu volby budoucího zaměstnání v domově pro seniory.
Cílem práce bylo zjistit životní příběh a navázat kontakt mezi jednotlivými uživateli domova a návštěvníky reniniscenční terapie.
Úkolem práce bylo podle níže uvedených testů stanovit míru deprese klientky a míru demence. Dalším úkolem práce bylo stanovit krátkodobý ergoterapeutický plán pro reminiscenční terapii.
Studenkta použila metodu analýzy, rozhovoru a testování. Použila orientační test kognitivních funkcí (MMSE), Funkční míra nezávislosti (FIM), Geriatrická škála deprese.
Klientkou byla žena, ročník 1930 s arteriální hypertenzí, Cronovou chorobou, diabetem mellitus. Studentka neprezentovala průběh terapie, jak vypadal krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán a rovnou kráce shrnula závěr své práce. Nebyla schopna uspokojivě odpovědět na otázky komise. Komise hodnotila obhajobu BP známkou nevyhověla.
Otázky vedoucího práce a oponenta:
1) Uvádíte citaci Conrad J.: Some reminiscences. Jak jste ji využila?
2) Str. 18: Senioři mají už jen ty vzpomínky. Vysvětlete a doložte.
3) Popište, jak používáte při individuální terapii zjištěné historické údaje a jaký mají terapeutický efekt.