Informace o kvalifikační práci Porovnání základní motorické výkonnosti u žáků se sportovním a bez sportovního zaměření z 8. a 9. ročníků na základních školách v Ústí nad Labem
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Porovnání základní motorické výkonnosti u žáků se sportovním zaměřením a bez sportovního zaměření z 8. a 9. ročníků na základní škole.
Hlavní téma v angličtině
Comparison of sport performances for students focused on sports and without focus on sports in 8th and 9th grades in elementary school.
Název dle studenta
Porovnání základní motorické výkonnosti u žáků se sportovním a bez sportovního zaměření z 8. a 9. ročníků na základních školách v Ústí nad Labem
Název dle studenta v angličtině
Comparison of sport performances for students focused on sports and without focus on sports in 8th and 9th grades in elementary school in Ústí nad Labem
Cílem bakalářské práce je porovnat motorickou výkonnost žáků ze sportovních
a nesportovních tříd z 8. a 9. ročníků v Ústí nad Labem pomocí testové baterie Unifittest. Sledovaná skupina se skládá celkem ze 107 žáků základních škol, kteří v hodinách tělesné výchovy absolvovali jednotlivé položky Unifittestu. Tyto žáky jsme rozdělili podle pohlaví. U žáků ze sportovních tříd jsme zaznamenali vyšší motorickou výkonnost. U dívek jsme ve výkonnosti zjistili menší rozdíly, než u chlapců. Vyšší výkonnost ve sportovních třídách může být ovlivněna více hodinami tělesné výchovy ve škole. Dalším důvodem může být to, že žáci jsou do sportovních tříd vybíráni na základě přijímacích talentových zkoušek.
Anotace v angličtině
The purpose of the bachelor thesis is to compare motor efficiency of pupils from the sports-oriented class and the regular classes from 8th and 9th grade of elementary schools in Ústí nad Labem. The examined group contains 107 pupils in total who undertook motor exercises of Unifittest. These pupils were divided according to the genders. We have recoded higher motor efficiency by pupils from the sports-oriented classes. We found smaller differences in efficiency between girls and boys. Higher efficiency in the sports-oriented classes could be influence by more hours of Physical Education at school. Another reason of higher efficiency could be that selection of pupils of the sports-oriented classes is based on entrance talented tests.
Klíčová slova
motorická výkonnost, sportovní třídy, základní škola
Klíčová slova v angličtině
motor performances, sports-oriented classes, elementary school
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je porovnat motorickou výkonnost žáků ze sportovních
a nesportovních tříd z 8. a 9. ročníků v Ústí nad Labem pomocí testové baterie Unifittest. Sledovaná skupina se skládá celkem ze 107 žáků základních škol, kteří v hodinách tělesné výchovy absolvovali jednotlivé položky Unifittestu. Tyto žáky jsme rozdělili podle pohlaví. U žáků ze sportovních tříd jsme zaznamenali vyšší motorickou výkonnost. U dívek jsme ve výkonnosti zjistili menší rozdíly, než u chlapců. Vyšší výkonnost ve sportovních třídách může být ovlivněna více hodinami tělesné výchovy ve škole. Dalším důvodem může být to, že žáci jsou do sportovních tříd vybíráni na základě přijímacích talentových zkoušek.
Anotace v angličtině
The purpose of the bachelor thesis is to compare motor efficiency of pupils from the sports-oriented class and the regular classes from 8th and 9th grade of elementary schools in Ústí nad Labem. The examined group contains 107 pupils in total who undertook motor exercises of Unifittest. These pupils were divided according to the genders. We have recoded higher motor efficiency by pupils from the sports-oriented classes. We found smaller differences in efficiency between girls and boys. Higher efficiency in the sports-oriented classes could be influence by more hours of Physical Education at school. Another reason of higher efficiency could be that selection of pupils of the sports-oriented classes is based on entrance talented tests.
Klíčová slova
motorická výkonnost, sportovní třídy, základní škola
Klíčová slova v angličtině
motor performances, sports-oriented classes, elementary school
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s problematikou bakalářské práce
2. Provést souhrn dostupných poznatků
3. Navrhnout cíl, úkoly a hypotézu práce
4. Navrhnout metodiku práce
5. Statisticky zpracovat získané výsledky
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s problematikou bakalářské práce
2. Provést souhrn dostupných poznatků
3. Navrhnout cíl, úkoly a hypotézu práce
4. Navrhnout metodiku práce
5. Statisticky zpracovat získané výsledky
Seznam doporučené literatury
MĚKOTA, K., KOVÁŘ, R., a kol. Unifittest (6 60). Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy, 2002.
SUCHOMEL, A. Současné přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti u dětí a mládeže
(FITNESSGRAM). Česká kinantropologie. 2003, 7/1, s. 83-100.
MĚKOTA, K., BLAHUŠ, P. Motorické testy v tělesné výchově. 1. vyd. Praha : SNP, 1983.
Seznam doporučené literatury
MĚKOTA, K., KOVÁŘ, R., a kol. Unifittest (6 60). Praha: Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy, 2002.
SUCHOMEL, A. Současné přístupy k hodnocení tělesné zdatnosti u dětí a mládeže
(FITNESSGRAM). Česká kinantropologie. 2003, 7/1, s. 83-100.
MĚKOTA, K., BLAHUŠ, P. Motorické testy v tělesné výchově. 1. vyd. Praha : SNP, 1983.