Následující diplomová práce je zaměřena na image Českého středohoří ve vztahu k turismu. Hlavní hypotéza práce zní "V rozporu se středoevropsky unikátní krajinou je zde turismus nedostatečně vyvinutý, přičemž příčinou tohoto stavu je nedostatečné image regionu jako turistické destinace popř. nedostatečná kvalitativní a kvantitativní nabídka služeb". První část práce je úvodem do řešené problematiky. Následuje druhá část, kde je analyzována situace Českého středohoří především z pohledu turismu. Třetí část vychází z dotazníkového šetření, které se zaměřilo na (a) povědomí o Českém středohoří, (b) propagaci Českého středohoří, (c) turismus v Českém středohoří, (d) hodnocení kvality služeb v Českém středohoří. Dotazník je vyhodnocen prostřednictvím statistických metod. Na základě výsledků dotazníkového šetření bude navrženo doporučení pro zlepšení image cestovního ruchu v Českém středohoří.
Anotace v angličtině
The present thesis is focused on the image of the Bohemian Uplands in relation to tourism. The main hypothesis of the work is following: "In contrast with how unique Central European landscape is, the tourism in the area is underdeveloped, which is caused by an insufficiently established image of the area as a tourist destination, and perhaps even by a qualitatively and quantitatively unsatisfactory offer of services". The first part of the work offers an introduction to the researched issues. The second part presents an analysis of the current state of the Bohemian Uplands with regard to tourism. The third part is based on the survey, which focused on (a) knowledge about the Bohemian Uplands, (b) the promotion of the Bohemian Uplands, (c) tourism in the Bohemian Uplands, (d) evaluation of the quality of services in the Bohemian Uplands. The questionnaire data is analysed using statistical methods. The results of the survey will serve as the basis for a set of recommendations aiming at improving the image of tourism in the area.
Klíčová slova
České středohoří, image, image destinace, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
Central Bohemian Upland, image, image destination, tourism
Rozsah průvodní práce
93 s. (120 705 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Následující diplomová práce je zaměřena na image Českého středohoří ve vztahu k turismu. Hlavní hypotéza práce zní "V rozporu se středoevropsky unikátní krajinou je zde turismus nedostatečně vyvinutý, přičemž příčinou tohoto stavu je nedostatečné image regionu jako turistické destinace popř. nedostatečná kvalitativní a kvantitativní nabídka služeb". První část práce je úvodem do řešené problematiky. Následuje druhá část, kde je analyzována situace Českého středohoří především z pohledu turismu. Třetí část vychází z dotazníkového šetření, které se zaměřilo na (a) povědomí o Českém středohoří, (b) propagaci Českého středohoří, (c) turismus v Českém středohoří, (d) hodnocení kvality služeb v Českém středohoří. Dotazník je vyhodnocen prostřednictvím statistických metod. Na základě výsledků dotazníkového šetření bude navrženo doporučení pro zlepšení image cestovního ruchu v Českém středohoří.
Anotace v angličtině
The present thesis is focused on the image of the Bohemian Uplands in relation to tourism. The main hypothesis of the work is following: "In contrast with how unique Central European landscape is, the tourism in the area is underdeveloped, which is caused by an insufficiently established image of the area as a tourist destination, and perhaps even by a qualitatively and quantitatively unsatisfactory offer of services". The first part of the work offers an introduction to the researched issues. The second part presents an analysis of the current state of the Bohemian Uplands with regard to tourism. The third part is based on the survey, which focused on (a) knowledge about the Bohemian Uplands, (b) the promotion of the Bohemian Uplands, (c) tourism in the Bohemian Uplands, (d) evaluation of the quality of services in the Bohemian Uplands. The questionnaire data is analysed using statistical methods. The results of the survey will serve as the basis for a set of recommendations aiming at improving the image of tourism in the area.
Klíčová slova
České středohoří, image, image destinace, cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
Central Bohemian Upland, image, image destination, tourism
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tématem image Českého středohoří ve vztahu k turismu. Klíčová hypotéza práce je následující: vzhledem k středoevropské unikátní krajině je zde turismus nedostatečně vyvinutý, přičemž příčinou tohoto stavu je nedostatečné image regionu jako turistické destinace. V teoretické části práce budou diskutovány klíčové pojmy image a turismus. V následující části bude analyzována situace Českého středohoří především z pohledu turismu. V následující části budou zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření zaměřené na potvrzení/vyvrácení hlavní hypotézy práce.V závěru budou shrnuté základní výsledky práce a zodpovězeny výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá tématem image Českého středohoří ve vztahu k turismu. Klíčová hypotéza práce je následující: vzhledem k středoevropské unikátní krajině je zde turismus nedostatečně vyvinutý, přičemž příčinou tohoto stavu je nedostatečné image regionu jako turistické destinace. V teoretické části práce budou diskutovány klíčové pojmy image a turismus. V následující části bude analyzována situace Českého středohoří především z pohledu turismu. V následující části budou zhodnoceny výsledky dotazníkového šetření zaměřené na potvrzení/vyvrácení hlavní hypotézy práce.V závěru budou shrnuté základní výsledky práce a zodpovězeny výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
ECHTNER, C. M. and RITCHIE, J. R. B. 1991. The meaning and measurement of destination image. Journal of Tourism Studies, 2(2), 212 s.
JAKUBÍKOVÁ, D. 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, M. 2006. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
Seznam doporučené literatury
ECHTNER, C. M. and RITCHIE, J. R. B. 1991. The meaning and measurement of destination image. Journal of Tourism Studies, 2(2), 212 s.
JAKUBÍKOVÁ, D. 2012. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
PALATKOVÁ, M. 2006. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.