Cílem bakalářské práce bylo vytvořit a ověřit intervenční program, který je zaměřen na motoricko-funkční přípravu žáků staršího školního věku. Výzkumný soubor tvořili žáci II. stupně Základní školy ve Mšeně. U všech žáků jsme museli posoudit počáteční úroveň pohybových schopností před aplikací
motoricko-funkční přípravy a potépo její aplikaci. Pomocí statistických výpočtů a grafů jsme zjistili, že se motoricko-funkční příprava zlepšil
a, a zároveňzvýšila úroveň pohybových schopností žáků, u kterýchpo dobu šesti
měsíců pravidelně dvakrát týdně probíhala tato příprava. Stanovené hypotézy jsme v závěru práce potvrdili, a proto můžeme říct, že motoricko-funkční příprava působí pozitivně na úroveň pohybových schopností žáků staršího školního věku ve Mšeně.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor work was to make and verify the interventional programme which is focused on the functional-motoric preparation at secondary school children. The secondary school children from The elementary and secondary school in Mšeno represented the tested group. It was necessary to evaluate both the initial and final motoric abilities level before and after the functional-motoric preparation. According to the statistical computing and graphs we found out that the functional-motoric preparation improved and increased the childrenś motoric abilities level at the pupils who underwent the regular twice a week preparation during six month. The determined hypotheses were verified so it can be stated that
the functional-motoric preparation positively influences the motoric abilities level at the secondary school pupils from The elementary and secondary school in Mšeno.
Klíčová slova
gymnastika, pohybové schopnosti, motoricko-unkční příprava, starší školní věk, baterie testů
Klíčová slova v angličtině
gymnastics, movement skills, motoric and functional preparation, older school age, batery of tests
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit a ověřit intervenční program, který je zaměřen na motoricko-funkční přípravu žáků staršího školního věku. Výzkumný soubor tvořili žáci II. stupně Základní školy ve Mšeně. U všech žáků jsme museli posoudit počáteční úroveň pohybových schopností před aplikací
motoricko-funkční přípravy a potépo její aplikaci. Pomocí statistických výpočtů a grafů jsme zjistili, že se motoricko-funkční příprava zlepšil
a, a zároveňzvýšila úroveň pohybových schopností žáků, u kterýchpo dobu šesti
měsíců pravidelně dvakrát týdně probíhala tato příprava. Stanovené hypotézy jsme v závěru práce potvrdili, a proto můžeme říct, že motoricko-funkční příprava působí pozitivně na úroveň pohybových schopností žáků staršího školního věku ve Mšeně.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor work was to make and verify the interventional programme which is focused on the functional-motoric preparation at secondary school children. The secondary school children from The elementary and secondary school in Mšeno represented the tested group. It was necessary to evaluate both the initial and final motoric abilities level before and after the functional-motoric preparation. According to the statistical computing and graphs we found out that the functional-motoric preparation improved and increased the childrenś motoric abilities level at the pupils who underwent the regular twice a week preparation during six month. The determined hypotheses were verified so it can be stated that
the functional-motoric preparation positively influences the motoric abilities level at the secondary school pupils from The elementary and secondary school in Mšeno.
Klíčová slova
gymnastika, pohybové schopnosti, motoricko-unkční příprava, starší školní věk, baterie testů
Klíčová slova v angličtině
gymnastics, movement skills, motoric and functional preparation, older school age, batery of tests
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia dostupných zdrojů vypracovat teoretická východiska práce.
2. Zpracovat cíl a úkoly práce.
3. Oslovit ZŠ a vybrat výzkumný soubor.
4. Vypracovat intervenci gymnastické průpravy a otestovat jedince.
5. Aplikovat vytvořený zásobník a zpětně otestovat probandy.
6. Zaznamenat a vyhodnotit data.
7. Citovat podle platné normy APA.
8. Konzultovat bakalářskou práci s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Na základě studia dostupných zdrojů vypracovat teoretická východiska práce.
2. Zpracovat cíl a úkoly práce.
3. Oslovit ZŠ a vybrat výzkumný soubor.
4. Vypracovat intervenci gymnastické průpravy a otestovat jedince.
5. Aplikovat vytvořený zásobník a zpětně otestovat probandy.
6. Zaznamenat a vyhodnotit data.
7. Citovat podle platné normy APA.
8. Konzultovat bakalářskou práci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
DOVALIL, J. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
HAVEL, Z., & HNÍZDIL, J. (2008). Cvičení z antropomotoriky. Ústí nad Labem: PF UJEP Ústí nad Labem.
HÁJKOVÁ, J., & VEJRAŽKOVÁ, D. (2002). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.
KRIŠTOFIČ, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.
KRIŠTOFIČ, J. (2006). Pohybová příprava dětí. Praha: Grada.
MACHOVÁ, J. (2010). Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum.
MĚKOTA., K. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
PAŘÍZKOVÁ, V. (2008). Názvosloví cvičení prostných. Praha: Česká obec sokolská.
PERIČ, T. (2008). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
VACULÍKOVÁ, P. (2011). Nebojme se gymnastiky. Brno: Masarykova univerzita.
Seznam doporučené literatury
DOVALIL, J. (2012). Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia.
HAVEL, Z., & HNÍZDIL, J. (2008). Cvičení z antropomotoriky. Ústí nad Labem: PF UJEP Ústí nad Labem.
HÁJKOVÁ, J., & VEJRAŽKOVÁ, D. (2002). Základní gymnastika. Praha: Karolinum.
KRIŠTOFIČ, J. (2004). Gymnastická průprava sportovce. Praha: Grada.
KRIŠTOFIČ, J. (2006). Pohybová příprava dětí. Praha: Grada.
MACHOVÁ, J. (2010). Biologie člověka pro učitele. Praha: Karolinum.
MĚKOTA., K. (2005). Motorické schopnosti. Olomouc: Univerzita Palackého.
PAŘÍZKOVÁ, V. (2008). Názvosloví cvičení prostných. Praha: Česká obec sokolská.
PERIČ, T. (2008). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
VACULÍKOVÁ, P. (2011). Nebojme se gymnastiky. Brno: Masarykova univerzita.