Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítí na sociální vztahy jedince. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku sociálních sítí, jejich vznik a rozdělení, dále je detailně popsána nejpoužívanější sociální síť Facebook. Další pojmy, které práce charakterizuje, jsou sociální komunikace, sociální vztahy a mladá dospělost. Prakticko-výzkumná část je zaměřena zejména na vlastní výzkum, kde je zkoumáno, zda sociální vztahy ovlivňují sociální vztahy jedinců. Výzkumná část obsahuje realizaci předvýzkumu a rozhovory s uživateli Facebooku. Shrnutí výzkumu je zpracováno v závěru bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of social networks on the social relations of an individual. The theoretical part focuses on the characteristics of social networks, their formation and distribution, and the most popular Facebook social network. Other terms that characterize the work are social communication, social relationships and young adulthood. The practical-research part focuses mainly on own research, where it is examined whether social relations affect the social relations of individuals. The research section includes the implementation of pre-research and interviews with Facebook users. A summary of the research is elaborated in the conclusion of the bachelor thesis.
Klíčová slova
Sociální sítě, Facebook, sociální vztahy, sociální komunikace, mladá dospělost.
Klíčová slova v angličtině
Social networks, Facebook, social relationships, social communication, young adulthood.
Rozsah průvodní práce
69 s. (62 711)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítí na sociální vztahy jedince. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku sociálních sítí, jejich vznik a rozdělení, dále je detailně popsána nejpoužívanější sociální síť Facebook. Další pojmy, které práce charakterizuje, jsou sociální komunikace, sociální vztahy a mladá dospělost. Prakticko-výzkumná část je zaměřena zejména na vlastní výzkum, kde je zkoumáno, zda sociální vztahy ovlivňují sociální vztahy jedinců. Výzkumná část obsahuje realizaci předvýzkumu a rozhovory s uživateli Facebooku. Shrnutí výzkumu je zpracováno v závěru bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the influence of social networks on the social relations of an individual. The theoretical part focuses on the characteristics of social networks, their formation and distribution, and the most popular Facebook social network. Other terms that characterize the work are social communication, social relationships and young adulthood. The practical-research part focuses mainly on own research, where it is examined whether social relations affect the social relations of individuals. The research section includes the implementation of pre-research and interviews with Facebook users. A summary of the research is elaborated in the conclusion of the bachelor thesis.
Klíčová slova
Sociální sítě, Facebook, sociální vztahy, sociální komunikace, mladá dospělost.
Klíčová slova v angličtině
Social networks, Facebook, social relationships, social communication, young adulthood.
Zásady pro vypracování
V průběhu sestavování teoretické části práce bude prostudována odborná tematicky zaměřená literatura. Na základě prostudování těchto materiálů budou vysvětleny pojmy, jako je sociální síť, druhy sociálních sítí, bude rozebrána nejoblíbenější sociální síť Facebook. Dále budou vymezeny pojmy časná dospělost a osobnost jedince. Praktická část bude zaměřena pomocí kvalitativního výzkumu na dotazování jedinců od 20 do 25 let. Výzkum se bude zabývat změnou sociálních vztahů, osobností dotazovaných, pozitivním i negativním působením Facebooku na jejich život. Na závěr budou zhodnoceny poznatky z realizovaného výzkumu. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jak aktivita na Facebooku ovlivňuje sociální vztahy jedince.
1)Teoretická část: Sociální komunikace, fenomén Facebooku, metodologie výzkumu rozhovory. 2)Praktická část: Příprava zmapování prostředí předvýzkum, zmapování sítě vztahových vazeb, sestavení strukturovaného rozhovoru. 3)Výzkumná část: Analýza dat získaných z rozhovorů.
Zásady pro vypracování
V průběhu sestavování teoretické části práce bude prostudována odborná tematicky zaměřená literatura. Na základě prostudování těchto materiálů budou vysvětleny pojmy, jako je sociální síť, druhy sociálních sítí, bude rozebrána nejoblíbenější sociální síť Facebook. Dále budou vymezeny pojmy časná dospělost a osobnost jedince. Praktická část bude zaměřena pomocí kvalitativního výzkumu na dotazování jedinců od 20 do 25 let. Výzkum se bude zabývat změnou sociálních vztahů, osobností dotazovaných, pozitivním i negativním působením Facebooku na jejich život. Na závěr budou zhodnoceny poznatky z realizovaného výzkumu. Cílem bakalářské práce bude zjistit, jak aktivita na Facebooku ovlivňuje sociální vztahy jedince.
1)Teoretická část: Sociální komunikace, fenomén Facebooku, metodologie výzkumu rozhovory. 2)Praktická část: Příprava zmapování prostředí předvýzkum, zmapování sítě vztahových vazeb, sestavení strukturovaného rozhovoru. 3)Výzkumná část: Analýza dat získaných z rozhovorů.
Seznam doporučené literatury
BURIAN, Pavel. Internet inteligentních aktivit. Praha: Grada Publishing. a.s., 2014. ISBN 978-80-247-5137-5. DĚDEČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2963-0. KULHÁNKOVÁ, Hana. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-503-5. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X. SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.
Seznam doporučené literatury
BURIAN, Pavel. Internet inteligentních aktivit. Praha: Grada Publishing. a.s., 2014. ISBN 978-80-247-5137-5. DĚDEČEK, Dominik. 333 tipů a triků pro Facebook. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2963-0. KULHÁNKOVÁ, Hana. Fenomén Facebook. Kladno: Jakub Čamek, 2010. ISBN 978-80-904764-0-0. ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0. GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-503-5. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6. ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X. SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-230-0.