Tato bakalářská práce je zaměřena na charakterizování pohybové aktivity vybrané skupiny žáků 2. stupně na Základní škole Stříbrnická v Ústí nad Labem. Cílem práce je přispět ke zmapování objemu pohybových aktivit během týdenního sledování žáků.
Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a výzkumnou. Kapitoly s teoretickými částmi se zaměřují na vymezení základních pojmů vztahujících se k tématu práce. V empirické části je popsána využitá metodika a charakteristika zkoumaného souboru. V následujících kapitolách jsou prezentovány výsledky získané pomocí pedometrů a dotazníkového šetření a analýza objemu pohybové aktivity. Výsledky jsou zaznamenávány do tabulek a grafů. Závěrem jsou předloženy návrhy, jak zvýšit pohybovou aktivitu mládeže a shrnuty získané poznatky.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s Diploma Thesis is focused on characterizing physical activities of a selected group of pupils of ZŠ Stříbrnická Elementary School in Ústí nad Labem. The aim of the thesis is to contribute to surveying of physical activities of elementary school pupils during their one week monitoring.
The work is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical chapters focus on definition of basic terms relating to the theme of the thesis. The introductory chapter of the empirical part describes methodology that has been used and characterizes the examined group. The following chapters deal with a number of physical activities using pedometers and short questionnaires. The results are analysed and presented in tables and charts. Suggestions how to increase the number of physical activities of pupils are also a part of the discussion. The gained results are summarized in conclusion.
Klíčová slova
pohybová aktivita, dotazník, krokoměr, škola
Klíčová slova v angličtině
Movement aktivity, questionnaire, pedometer, school
Rozsah průvodní práce
53 s. (74 878 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na charakterizování pohybové aktivity vybrané skupiny žáků 2. stupně na Základní škole Stříbrnická v Ústí nad Labem. Cílem práce je přispět ke zmapování objemu pohybových aktivit během týdenního sledování žáků.
Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a výzkumnou. Kapitoly s teoretickými částmi se zaměřují na vymezení základních pojmů vztahujících se k tématu práce. V empirické části je popsána využitá metodika a charakteristika zkoumaného souboru. V následujících kapitolách jsou prezentovány výsledky získané pomocí pedometrů a dotazníkového šetření a analýza objemu pohybové aktivity. Výsledky jsou zaznamenávány do tabulek a grafů. Závěrem jsou předloženy návrhy, jak zvýšit pohybovou aktivitu mládeže a shrnuty získané poznatky.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s Diploma Thesis is focused on characterizing physical activities of a selected group of pupils of ZŠ Stříbrnická Elementary School in Ústí nad Labem. The aim of the thesis is to contribute to surveying of physical activities of elementary school pupils during their one week monitoring.
The work is divided into two parts - theoretical and research. The theoretical chapters focus on definition of basic terms relating to the theme of the thesis. The introductory chapter of the empirical part describes methodology that has been used and characterizes the examined group. The following chapters deal with a number of physical activities using pedometers and short questionnaires. The results are analysed and presented in tables and charts. Suggestions how to increase the number of physical activities of pupils are also a part of the discussion. The gained results are summarized in conclusion.
Klíčová slova
pohybová aktivita, dotazník, krokoměr, škola
Klíčová slova v angličtině
Movement aktivity, questionnaire, pedometer, school
Zásady pro vypracování
- předložení získaných hodnot v Excelové tabulce
- předložení originálních vyplněných dotazníků
- předložení BP v hrubé podobě jeden měsíc před obhajobou
- Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly
- Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů
Zásady pro vypracování
- předložení získaných hodnot v Excelové tabulce
- předložení originálních vyplněných dotazníků
- předložení BP v hrubé podobě jeden měsíc před obhajobou
- Nakládání s daty a údaji v souladu s etickými pravidly
- Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů
Seznam doporučené literatury
Bláha, L. et al. (2000). Výkonnost dětí škol severočeského regionu v motorických testech vybraných pohybových schopností. Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 65-72. Bunc, V. (1996). Pohybové aktivity jako prostředek ovlivňování zdravotně orientované zdatnosti. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 172-174. Fialová, D. et al. (2000). Vliv řízené pohybové aktivity na zdravotní stav osob s nadváhou. In: Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 249-254. Frömel, K. (1996). Východiska dalšího rozvoje tělesné výchovy a sportu dětí a mládeže. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 32-35. Frömel, K. et al. (in press). Vztahy .... In E. Sigmund (Ed.), Seminář v oboru kinantropologie. Olomouc: Univerzita Palackého. Vztahy mezi pohybovou aktivitou a kouřením obyvatel České republiky ? autoři: K. Frömel, L. Bláha, H. Dvořáková, D. Feltlová, V. Gajda, J. Hájek, S. Horák, T. Klobouk, P. Ludva, M. Lukavská, J. MitÁŠ, F. Neuls, J. Nykodým, J. Pelclová, J. Ryba, E. Řepka, E. Sigmund, D. Sigmundová, A. Suchomel, Z. Šebrle, J. Votík Kohoutek, M. (1996). Hodnotové orientace mládeže a možnosti tělesné výchovy a sportu. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 82-84. Kovář, K. (1997) EUROFIT pro dospělé. Praha, 59 s. Kovář, K. (2001). Tělesná aktivita, tělesná zdatnost a zdraví. Česká kinatropologie, roč. 5, č. 1, 49-57. Novosad, J., Froemel, K., Chytil, J. Lehnert, M. (1996) Pohybová aktivita v týdenním režimu adolescentů. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 119-123. Sigmund, E., Frömel, K., Klimková, H. & Tomik, R. (1999). Týdenní pohybová aktivita a sportovní zájmy 11-12letých žáků ze standardních a sportovně zaměřených tříd. Česká kinatropologie, roč. 3, č. 2, 91-109. Svatoň, V., Tupý, J. (1996). Program zdravotně orientované zdatnosti na 2. stupni základní školy. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 139-141. Szopa, J. (2000). Některé kritické poznámky ke koncepci zdravotně orientované zdatnosti. Česká kinatropologie, roč. 4, č. 3, 85-88. Šíma, J., Havel, Z. & Horkel, V. (2000). Srovnání výkonnosti a intenzity pohybové činnosti dětí ve věku 11-15 let v severočeském regionu. In: Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 97-102.
Seznam doporučené literatury
Bláha, L. et al. (2000). Výkonnost dětí škol severočeského regionu v motorických testech vybraných pohybových schopností. Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 65-72. Bunc, V. (1996). Pohybové aktivity jako prostředek ovlivňování zdravotně orientované zdatnosti. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 172-174. Fialová, D. et al. (2000). Vliv řízené pohybové aktivity na zdravotní stav osob s nadváhou. In: Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 249-254. Frömel, K. (1996). Východiska dalšího rozvoje tělesné výchovy a sportu dětí a mládeže. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 32-35. Frömel, K. et al. (in press). Vztahy .... In E. Sigmund (Ed.), Seminář v oboru kinantropologie. Olomouc: Univerzita Palackého. Vztahy mezi pohybovou aktivitou a kouřením obyvatel České republiky ? autoři: K. Frömel, L. Bláha, H. Dvořáková, D. Feltlová, V. Gajda, J. Hájek, S. Horák, T. Klobouk, P. Ludva, M. Lukavská, J. MitÁŠ, F. Neuls, J. Nykodým, J. Pelclová, J. Ryba, E. Řepka, E. Sigmund, D. Sigmundová, A. Suchomel, Z. Šebrle, J. Votík Kohoutek, M. (1996). Hodnotové orientace mládeže a možnosti tělesné výchovy a sportu. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 82-84. Kovář, K. (1997) EUROFIT pro dospělé. Praha, 59 s. Kovář, K. (2001). Tělesná aktivita, tělesná zdatnost a zdraví. Česká kinatropologie, roč. 5, č. 1, 49-57. Novosad, J., Froemel, K., Chytil, J. Lehnert, M. (1996) Pohybová aktivita v týdenním režimu adolescentů. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 119-123. Sigmund, E., Frömel, K., Klimková, H. & Tomik, R. (1999). Týdenní pohybová aktivita a sportovní zájmy 11-12letých žáků ze standardních a sportovně zaměřených tříd. Česká kinatropologie, roč. 3, č. 2, 91-109. Svatoň, V., Tupý, J. (1996). Program zdravotně orientované zdatnosti na 2. stupni základní školy. In Tělesná výchova a sport na přelomu století. Praha, UK, 139-141. Szopa, J. (2000). Některé kritické poznámky ke koncepci zdravotně orientované zdatnosti. Česká kinatropologie, roč. 4, č. 3, 85-88. Šíma, J., Havel, Z. & Horkel, V. (2000). Srovnání výkonnosti a intenzity pohybové činnosti dětí ve věku 11-15 let v severočeském regionu. In: Sborník: Optimální působení fyzické zátěže. Hradec králové, Gaudeamus, 97-102.