Zumba je v současné době oblíbenou zájmovou činností pro všechny věkové kategorie. V této práci se věnuji dětem mladšího školího věku, v práci nastíním správný průběh lekce dětské Zumby, přiblížím cíle lekcí tohoto fenoménu a poukáži na vlivy této činnosti na dětský rozvoj.
Anotace v angličtině
Zumba is currently the favorite leisure activities for all ages. In this work is devoted to children younger school age, work will outline the proper conduct of child Zumba lessons, lesson objectives elucidate this phenomenon and to show the effects of these activities on children's development.
Klíčová slova
Zumba, mladší školní věk, volný čas, životní styl, taneční lekce
Klíčová slova v angličtině
Zumba, younger school age, leisure time, lifestyle, dance lesson
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Zumba je v současné době oblíbenou zájmovou činností pro všechny věkové kategorie. V této práci se věnuji dětem mladšího školího věku, v práci nastíním správný průběh lekce dětské Zumby, přiblížím cíle lekcí tohoto fenoménu a poukáži na vlivy této činnosti na dětský rozvoj.
Anotace v angličtině
Zumba is currently the favorite leisure activities for all ages. In this work is devoted to children younger school age, work will outline the proper conduct of child Zumba lessons, lesson objectives elucidate this phenomenon and to show the effects of these activities on children's development.
Klíčová slova
Zumba, mladší školní věk, volný čas, životní styl, taneční lekce
Klíčová slova v angličtině
Zumba, younger school age, leisure time, lifestyle, dance lesson
Zásady pro vypracování
Seznámení s teoretickými východisky tématu Zumba - studium odborné literatury. Seznámení s metodikou tématu práce. Tvorba vyučovacích jednotek v zájmovém kroužku MiniZumba. Natočení videosekvence vyučovacích jednotek. Vyhodnocení závěru práce s doporučením pro praxi.
Zásady pro vypracování
Seznámení s teoretickými východisky tématu Zumba - studium odborné literatury. Seznámení s metodikou tématu práce. Tvorba vyučovacích jednotek v zájmovém kroužku MiniZumba. Natočení videosekvence vyučovacích jednotek. Vyhodnocení závěru práce s doporučením pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADLER, Alfred. Psychologie dětí: Děti s výchovnými problémy. Praha: Práh, 1994, 155 s. ISBN 80-85809-22-2.
BERDYCHOVÁ, Jana. Učme děti správnému držení těla. Praha: Olympia, 1972, 62 s.
BINI, Vanessa. Strečink. Rimini: Rusconi Libris r.l., 2004, 96 s. ISBN 978-80-7309-635-9.
BRENNAN, Richard. Správné držení těla. Bratislava: Slovart, s.r.o., 2014, 192s.ISBN 978-80-7391-852-1.
BRIERLEY, John. 7 prvních let života rozhoduje. Praha: Portál, 1996, 120s.ISBN 80-7178-484-2.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Teorie a didaktika tělesné výchovy a sportu. Praha: Olympia, 1981, 361 s.
DYLEVSKÝ, Ivan. Dětský pohybový systém. Olomouc: Poznání, 2012, 152 s. ISBN 978-80-87419-18-2.
EINONOVÁ, Dorothy. Naše dítě: Rozvoj tvořivosti. Praha: Fragment, 2002, 144s.ISBN 80-7200-614-2.
FISHER, René, HÁJKOVÁ, Alena. Paragrafy vedoucího dětského kolektivu. Brno: ComputerPress, 2010, 204s. ISBN 978-80-251-2909-8.
GÓMEZ,A. Ruth. Aerobik a step aerobik. Praha: Ottovo nakladatelství, s.r.o., 2009, 192s. ISBN 978-80-7360-854-5.
GRUBER, David. Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte. Ostrava: Gruber-TDP, 2013, 217s. ISBN 978-80-85624-98-4.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004, 228 s. ISBN 80-7178-888-0.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 176 s.ISBN 80-7178-927-5.
HRKAL,Jan, HANUŠ, Radek. Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2011, 168s. ISBN 978-80-7367-923-1.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava: odborná příručka pro učitele tanečních oborů lidových škol umění. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 154 s.
LANGMEIER, Josef. Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Praha: Avicenum, 1983, 223 s.
LÖSSL, Jiří. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. I. díl: Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva (děti ve věku 6-9 let). Praha: Česká obec sokolská ústřední škola, 1996, 132 s. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. II. díl: Pohybová průprava mladšího žactva v hodinách rytmické a pohybové výchovy. Praha: Česká obec sokolská ústřední škola, 1999, 161 s.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1994, 112s.ISBN 80-7178-853-8.
MELGOSA, Julián, POSSE, Raul. Umění výchovy dítěte. Život a zdraví. Praha: Advent Orion, 2003, 195s.ISBN 80-7172-613-3.
MĚKOTA Karel, CUBEREK Roman. Pohybové dovednosti, činnosti, výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 163 s. ISBN 978-80-244-1728-8.
NADEAU, Micheline. Relaxační hry s dětmi: pro děti od 4 do 10 let. Praha: Portál, 2003, 136s. ISBN 80-7178-712-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina, HÁJEK, Bedřich. Školní družina. Praha: Portál, 2003, 160s.ISBN 80-7178-751-5.
PEREZ, Alberto. Zumba. Praha: Ikar,2010, 294s. ISBN 978-80-249-1365-0.
PEREZ, Alberto, HERLONG Koh. Zumba fitness, LLC. Instructor training manual: Basic steps Level 1. 2008
PETRŮ, D. aj. Jak psát závěrečné práce na KTVS PF UJEP. Ústí nad Labem : UJEP, 2012. ISBN 978-80-7414-473-8
PÖTHE, Peter. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G,1999, 188s. ISBN 80-86103-21-8.
SAK, Petr. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000, 292s. ISBN 80-7229-042-8.
SKALOVÁ, Jana. S láskou ke zdravému pohybu našich dětí Naslouchání jejich dokonalosti. Praha: Agentura KRIGL, 2012, 56s.ISBN 978-80-86912-64-6.
SKOPOVÁ, Marie, BERÁNKOVÁ, Jana. Aerobik kompletní průvodce. Praha: Grada Publishing, 2008, 208s. ISBN 978-80-247-1746-3.
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014, 168s. ISBN 978-80-262-0603-3.
TOUFAROVÁ, Hana. Aerobik s dětmi plus. Olomouc: Hanex, 2005, 76 s. ISBN 80-85783-42-8.
VERECKÁ, Naděžda. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha: NLN,s.r.o., 2002, 163s. ISBN 80-7106-474-2.
Závěrečné práce
HOFMANNOVÁ, Lucie. Zumba zdravotní aspekty tohoto cvičení. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 73 s.
URBANOVÁ, Eva. Zumba pro děti v systému tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Olomouc: Univerzita Palacké
Seznam doporučené literatury
ADLER, Alfred. Psychologie dětí: Děti s výchovnými problémy. Praha: Práh, 1994, 155 s. ISBN 80-85809-22-2.
BERDYCHOVÁ, Jana. Učme děti správnému držení těla. Praha: Olympia, 1972, 62 s.
BINI, Vanessa. Strečink. Rimini: Rusconi Libris r.l., 2004, 96 s. ISBN 978-80-7309-635-9.
BRENNAN, Richard. Správné držení těla. Bratislava: Slovart, s.r.o., 2014, 192s.ISBN 978-80-7391-852-1.
BRIERLEY, John. 7 prvních let života rozhoduje. Praha: Portál, 1996, 120s.ISBN 80-7178-484-2.
DVOŘÁKOVÁ, Hana. Teorie a didaktika tělesné výchovy a sportu. Praha: Olympia, 1981, 361 s.
DYLEVSKÝ, Ivan. Dětský pohybový systém. Olomouc: Poznání, 2012, 152 s. ISBN 978-80-87419-18-2.
EINONOVÁ, Dorothy. Naše dítě: Rozvoj tvořivosti. Praha: Fragment, 2002, 144s.ISBN 80-7200-614-2.
FISHER, René, HÁJKOVÁ, Alena. Paragrafy vedoucího dětského kolektivu. Brno: ComputerPress, 2010, 204s. ISBN 978-80-251-2909-8.
GÓMEZ,A. Ruth. Aerobik a step aerobik. Praha: Ottovo nakladatelství, s.r.o., 2009, 192s. ISBN 978-80-7360-854-5.
GRUBER, David. Jak rozvíjet inteligenci svého dítěte. Ostrava: Gruber-TDP, 2013, 217s. ISBN 978-80-85624-98-4.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004, 228 s. ISBN 80-7178-888-0.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 176 s.ISBN 80-7178-927-5.
HRKAL,Jan, HANUŠ, Radek. Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál, 2011, 168s. ISBN 978-80-7367-923-1.
JEŘÁBKOVÁ, Jarmila. Taneční průprava: odborná příručka pro učitele tanečních oborů lidových škol umění. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 154 s.
LANGMEIER, Josef. Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Praha: Avicenum, 1983, 223 s.
LÖSSL, Jiří. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. I. díl: Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva (děti ve věku 6-9 let). Praha: Česká obec sokolská ústřední škola, 1996, 132 s. Estetický pohyb jako zdroj dětské radosti. II. díl: Pohybová průprava mladšího žactva v hodinách rytmické a pohybové výchovy. Praha: Česká obec sokolská ústřední škola, 1999, 161 s.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1994, 112s.ISBN 80-7178-853-8.
MELGOSA, Julián, POSSE, Raul. Umění výchovy dítěte. Život a zdraví. Praha: Advent Orion, 2003, 195s.ISBN 80-7172-613-3.
MĚKOTA Karel, CUBEREK Roman. Pohybové dovednosti, činnosti, výkony. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 163 s. ISBN 978-80-244-1728-8.
NADEAU, Micheline. Relaxační hry s dětmi: pro děti od 4 do 10 let. Praha: Portál, 2003, 136s. ISBN 80-7178-712-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina, HÁJEK, Bedřich. Školní družina. Praha: Portál, 2003, 160s.ISBN 80-7178-751-5.
PEREZ, Alberto. Zumba. Praha: Ikar,2010, 294s. ISBN 978-80-249-1365-0.
PEREZ, Alberto, HERLONG Koh. Zumba fitness, LLC. Instructor training manual: Basic steps Level 1. 2008
PETRŮ, D. aj. Jak psát závěrečné práce na KTVS PF UJEP. Ústí nad Labem : UJEP, 2012. ISBN 978-80-7414-473-8
PÖTHE, Peter. Dítě v ohrožení. Praha: G plus G,1999, 188s. ISBN 80-86103-21-8.
SAK, Petr. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000, 292s. ISBN 80-7229-042-8.
SKALOVÁ, Jana. S láskou ke zdravému pohybu našich dětí Naslouchání jejich dokonalosti. Praha: Agentura KRIGL, 2012, 56s.ISBN 978-80-86912-64-6.
SKOPOVÁ, Marie, BERÁNKOVÁ, Jana. Aerobik kompletní průvodce. Praha: Grada Publishing, 2008, 208s. ISBN 978-80-247-1746-3.
SVOBODA, Jan. Agrese a agresivita v předškolním a mladším školním věku. Praha: Portál, 2014, 168s. ISBN 978-80-262-0603-3.
TOUFAROVÁ, Hana. Aerobik s dětmi plus. Olomouc: Hanex, 2005, 76 s. ISBN 80-85783-42-8.
VERECKÁ, Naděžda. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha: NLN,s.r.o., 2002, 163s. ISBN 80-7106-474-2.
Závěrečné práce
HOFMANNOVÁ, Lucie. Zumba zdravotní aspekty tohoto cvičení. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 73 s.
URBANOVÁ, Eva. Zumba pro děti v systému tělesné výchovy na 1. stupni základní školy. Olomouc: Univerzita Palacké