V této práci popisuji vývoj výuky ruského jazyka na našem území. Moje práce je rozdělena do několika kapitol a podkapitol. První kapitola se jmenuje Historický vývoj výuky jazyků, kde popisuji nejprve situaci do roku 1918, poté období mezi válkami v Československu, období 2. světové války, poválečný vývoj v Československu a také situaci od roku 1989 do roku 2000. Okrajově se zmiňuji i o situaci ve světě. Druhá kapitola se jmenuje Současná situace v České republice, kde se zaobírám změnami v cizojazyčné výuce, ruským jazykem ve školách nebo také zmiňuji ruskojazyčné školy v ČR. Třetí kapitola se nazývá Současná výuka ruského jazyka, kde popisuji dnešní učebnice ruského jazyka, metodiku, nové trendy ve výuce, udávám příklady z hodin. Touto prací jsem chtěla poukázat na změny pohledů České republiky a českých občanů na jazyk ruský od historie po současnost, také na změny ve výuce ruského jazyka, na nové trendy a nejlepší metody. V současné době se ruský jazyk na českých školách velice rozšiřuje a je velice žádaný.
Anotace v angličtině
In this work I describe the development of Russian language in the country. My work is divided into several chapters and subchapters. The first chapter is called The historical development of language teaching, which describes the situation first to 1918, then the interwar period in Czechoslovakia, WW2, post-war developments in Czechoslovakia and the situation from 1989 to 2000. I also mention the situation in the world. The second chapter is called The current situation in the Czech Republic, where I write about situation with changes in language teaching Russian language in schools and about the Russian-language schools in the country. The third chapter is called The current teaching of the Russian language, which describes today's Russian-language textbooks, methodology, new trends in education, I give examples from lessons. In my work I wanted to point to changes in the views of the Czech Republic and Czech citizens in the Russian language from history to the present, including changes in teaching of Russian language, new trends and best practices. Currently, the Russian language in Czech schools extends and gets popularity.
Klíčová slova
Vývoj, výuka, jazyk, student, škola
Klíčová slova v angličtině
Progress, education, language, student, school
Rozsah průvodní práce
43 s. (71 932 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci popisuji vývoj výuky ruského jazyka na našem území. Moje práce je rozdělena do několika kapitol a podkapitol. První kapitola se jmenuje Historický vývoj výuky jazyků, kde popisuji nejprve situaci do roku 1918, poté období mezi válkami v Československu, období 2. světové války, poválečný vývoj v Československu a také situaci od roku 1989 do roku 2000. Okrajově se zmiňuji i o situaci ve světě. Druhá kapitola se jmenuje Současná situace v České republice, kde se zaobírám změnami v cizojazyčné výuce, ruským jazykem ve školách nebo také zmiňuji ruskojazyčné školy v ČR. Třetí kapitola se nazývá Současná výuka ruského jazyka, kde popisuji dnešní učebnice ruského jazyka, metodiku, nové trendy ve výuce, udávám příklady z hodin. Touto prací jsem chtěla poukázat na změny pohledů České republiky a českých občanů na jazyk ruský od historie po současnost, také na změny ve výuce ruského jazyka, na nové trendy a nejlepší metody. V současné době se ruský jazyk na českých školách velice rozšiřuje a je velice žádaný.
Anotace v angličtině
In this work I describe the development of Russian language in the country. My work is divided into several chapters and subchapters. The first chapter is called The historical development of language teaching, which describes the situation first to 1918, then the interwar period in Czechoslovakia, WW2, post-war developments in Czechoslovakia and the situation from 1989 to 2000. I also mention the situation in the world. The second chapter is called The current situation in the Czech Republic, where I write about situation with changes in language teaching Russian language in schools and about the Russian-language schools in the country. The third chapter is called The current teaching of the Russian language, which describes today's Russian-language textbooks, methodology, new trends in education, I give examples from lessons. In my work I wanted to point to changes in the views of the Czech Republic and Czech citizens in the Russian language from history to the present, including changes in teaching of Russian language, new trends and best practices. Currently, the Russian language in Czech schools extends and gets popularity.
Klíčová slova
Vývoj, výuka, jazyk, student, škola
Klíčová slova v angličtině
Progress, education, language, student, school
Zásady pro vypracování
Období do roku 1918
Období mezi válkami
Období 2. světové války a Protektorátu
Poválečný vývoj
Situace po roce 1989
Současná situace
Zásady pro vypracování
Období do roku 1918
Období mezi válkami
Období 2. světové války a Protektorátu
Poválečný vývoj
Situace po roce 1989
Současná situace
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, K. Výuka cizích jazyků v pojetí waldorfské pedagogiky se zaměřením na 1. stupeň ZŠ. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2011, ISBN 978-80-7290-522-5
Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků. Grada Praha 2011, ISBN 978-80-247-3512-2
Kasper T., Kasperová D. Dějiny pedagogiky. Grada Praha 2008, ISBN 978-80-247-2429-4
Choděra R. Didaktika cizích jazyků. Akademia Praha 2006, ISBN 80-200-1213-3
Šebesta K. a kol. Druhý a cizí jazyk: Osvojování a vyučování. Terminologický slovník. UK Praha 2014, ISBN 978-80-7308-554-4
Seznam doporučené literatury
Dvořáková, K. Výuka cizích jazyků v pojetí waldorfské pedagogiky se zaměřením na 1. stupeň ZŠ. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta 2011, ISBN 978-80-7290-522-5
Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků. Grada Praha 2011, ISBN 978-80-247-3512-2
Kasper T., Kasperová D. Dějiny pedagogiky. Grada Praha 2008, ISBN 978-80-247-2429-4
Choděra R. Didaktika cizích jazyků. Akademia Praha 2006, ISBN 80-200-1213-3
Šebesta K. a kol. Druhý a cizí jazyk: Osvojování a vyučování. Terminologický slovník. UK Praha 2014, ISBN 978-80-7308-554-4