Hlavním cílem této práce bylo zjistit postoj zaměstnanců na interní marketing společnosti Měď Povrly a.s. a také to, jak je pro ně atraktivní její interní marketingový mix (interní produkt, interní cena, interní propagace a interní distribuce). Dále se práce zaměřuje na ochotu zaměstnanců vykonávat pro vybranou společnost pracovní náplň. Primární data pro dosažení stanoveného cíle byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření a následným vyhodnocením pomocí statistických metod. Před prezentací zjištěných výsledků se práce ve své první kapitole zaměřuje na pojem interní marketing, jeho implementaci a na spokojenost a motivaci zaměstnanců. V druhé kapitole pak na prvky interního marketingového mixu a na péči a personální rozvoj zaměstnanců. Přínos této práce je především pro samotnou společnost Měď Povrly a.s., která může na základě zjištěných výsledků zvýšit spokojenost a loajalitu svých zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis was to find out the employees' attitude on internal marketing within the company Měď Povrly a.s. and how the internal marketing mix (internal product, internal price, internal promotion and internal distribution) is atractive for them. The thesis then focuses on the willingness of the employees to perform workload for the selected company. The primary data to achieve the target set was gathered using the questionnaire and the results were evaluated using statistic methods. Before the presentation of the ascertained results, the thesis focuses on the term internal marketing, its implementation and on employees' satisfaction and motivation in the first chapter. In the second chapter the thesis focuses on the elements of internal marketing mix and on care and personal development. The contribution of this thesis is mainly for the company Měď Povrly a.s., which can on the basis of the identified results increase the satisfaction and loyality of their employees.
Hlavním cílem této práce bylo zjistit postoj zaměstnanců na interní marketing společnosti Měď Povrly a.s. a také to, jak je pro ně atraktivní její interní marketingový mix (interní produkt, interní cena, interní propagace a interní distribuce). Dále se práce zaměřuje na ochotu zaměstnanců vykonávat pro vybranou společnost pracovní náplň. Primární data pro dosažení stanoveného cíle byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření a následným vyhodnocením pomocí statistických metod. Před prezentací zjištěných výsledků se práce ve své první kapitole zaměřuje na pojem interní marketing, jeho implementaci a na spokojenost a motivaci zaměstnanců. V druhé kapitole pak na prvky interního marketingového mixu a na péči a personální rozvoj zaměstnanců. Přínos této práce je především pro samotnou společnost Měď Povrly a.s., která může na základě zjištěných výsledků zvýšit spokojenost a loajalitu svých zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The main aim of this thesis was to find out the employees' attitude on internal marketing within the company Měď Povrly a.s. and how the internal marketing mix (internal product, internal price, internal promotion and internal distribution) is atractive for them. The thesis then focuses on the willingness of the employees to perform workload for the selected company. The primary data to achieve the target set was gathered using the questionnaire and the results were evaluated using statistic methods. Before the presentation of the ascertained results, the thesis focuses on the term internal marketing, its implementation and on employees' satisfaction and motivation in the first chapter. In the second chapter the thesis focuses on the elements of internal marketing mix and on care and personal development. The contribution of this thesis is mainly for the company Měď Povrly a.s., which can on the basis of the identified results increase the satisfaction and loyality of their employees.
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký mají zaměstnanci postoj k internímu marketingu firmy Měď Povrly a.s. a jak je pro ně atraktivní interní marketingový mix.
Struktura (obsah) práce:
1. Význam a přínos interního marketingu pro firmu
2. Využití interního marketingového mixu pro další rozvoj zaměstnanců
3. Šetření názorů zaměstnanců na současnou interní situaci a návrhy pro možné zlepšení
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je zjistit, jaký mají zaměstnanci postoj k internímu marketingu firmy Měď Povrly a.s. a jak je pro ně atraktivní interní marketingový mix.
Struktura (obsah) práce:
1. Význam a přínos interního marketingu pro firmu
2. Využití interního marketingového mixu pro další rozvoj zaměstnanců
3. Šetření názorů zaměstnanců na současnou interní situaci a návrhy pro možné zlepšení
Seznam doporučené literatury
1. DUNMORE, M.: Inside-out Marketing: How to Create an Internal Marketing Strategy. Kogan Page, London 2002
2. KISLINGEROVÁ, E., NOVÝ, I.: Chování podniku v globalizujícím se prostředí. C. H. Beck, Praha 2005
3. KOUBEK, J.: Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Management Press, Praha 2007
4. LEWIS, B., VAREY, R.: Internal Marketing: Directions for Management. Routledge, London 2000
5. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Střety marketingu. Uplatnění principu marketingu ve firemní praxi. C. H. Beck, Praha 2004
Seznam doporučené literatury
1. DUNMORE, M.: Inside-out Marketing: How to Create an Internal Marketing Strategy. Kogan Page, London 2002
2. KISLINGEROVÁ, E., NOVÝ, I.: Chování podniku v globalizujícím se prostředí. C. H. Beck, Praha 2005
3. KOUBEK, J.: Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Management Press, Praha 2007
4. LEWIS, B., VAREY, R.: Internal Marketing: Directions for Management. Routledge, London 2000
5. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V.: Střety marketingu. Uplatnění principu marketingu ve firemní praxi. C. H. Beck, Praha 2004