Bakalářská práce se zabývá marketingovou analýzou Ukrajinského trhu. Cílem této práce je zanalyzovat a posoudit atraktivitu Ukrajinského trhu pro tuzemskou společnost Glazura s.r.o., zejména pro oslovení nového segmentu s velkým počtem malých zákazníků a doporučit vhodnou formu vstupu. Posouzení atraktivity bylo zjištěno pomocí třech analýz, zejména PESTLE analýza, analýza pěti sil (Porterův model) a SWOT analýza. Výsledkem analýz bylo doporučení vhodného vstupu a přizpůsobení marketingového mixu. Díky dlouholeté historii a firemní kultury má společnost Glazura s.r.o. velkou šanci rozšířit oblast působnosti a tím zvětšit tržní podíl.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the marketing analysis of the Ukrainian market. The targit of this work is to analyze and evaluete the attractiveness of the Ukrainian market for local company Glazura Ltd., mainly to reach a new segment with a large number of small customers and to recommend a suitable form of entry. Evaluation of attractiveness was found by using of three analyzes, especially PESTLE analysis, five forces analysis (Porter´s Five Forces) and a SWOT analysis. As a result of the analysis was recommended suitable form of entry and adaptation the marketing mix. Thanks to its long history and corporate culture, the company Glazura Ltd. has a great opportunity broaden the scope and increase the market share.
Klíčová slova
PESTEL analýza, analýza pěti sil (Porterův model), SWOT analýza, segmentace, marketingový mix.
Bakalářská práce se zabývá marketingovou analýzou Ukrajinského trhu. Cílem této práce je zanalyzovat a posoudit atraktivitu Ukrajinského trhu pro tuzemskou společnost Glazura s.r.o., zejména pro oslovení nového segmentu s velkým počtem malých zákazníků a doporučit vhodnou formu vstupu. Posouzení atraktivity bylo zjištěno pomocí třech analýz, zejména PESTLE analýza, analýza pěti sil (Porterův model) a SWOT analýza. Výsledkem analýz bylo doporučení vhodného vstupu a přizpůsobení marketingového mixu. Díky dlouholeté historii a firemní kultury má společnost Glazura s.r.o. velkou šanci rozšířit oblast působnosti a tím zvětšit tržní podíl.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis deals with the marketing analysis of the Ukrainian market. The targit of this work is to analyze and evaluete the attractiveness of the Ukrainian market for local company Glazura Ltd., mainly to reach a new segment with a large number of small customers and to recommend a suitable form of entry. Evaluation of attractiveness was found by using of three analyzes, especially PESTLE analysis, five forces analysis (Porter´s Five Forces) and a SWOT analysis. As a result of the analysis was recommended suitable form of entry and adaptation the marketing mix. Thanks to its long history and corporate culture, the company Glazura Ltd. has a great opportunity broaden the scope and increase the market share.
Klíčová slova
PESTEL analýza, analýza pěti sil (Porterův model), SWOT analýza, segmentace, marketingový mix.
Cíl práce:
Marketingová analýza trhu z důvodu oslovení nové cílové skupiny
Struktura práce:
1)Teoretická východiska k marketingové analýze.
2)Postavení společnosti Glazura s.r.o. na mezinárodním trhu.
3)Marketingová analýza ukrajinského trhu.
4)Doporučení pro vstup na ukrajinský trh.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Marketingová analýza trhu z důvodu oslovení nové cílové skupiny
Struktura práce:
1)Teoretická východiska k marketingové analýze.
2)Postavení společnosti Glazura s.r.o. na mezinárodním trhu.
3)Marketingová analýza ukrajinského trhu.
4)Doporučení pro vstup na ukrajinský trh.
Seznam doporučené literatury
1) FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012, ISBN 978-80-265-0038-4.
2) KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 9788024715452.
3) KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X.
4) MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009, ISBN 9788024729862.
5) ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, ISBN 9788024720494.
Seznam doporučené literatury
1) FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012, ISBN 978-80-265-0038-4.
2) KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 9788024715452.
3) KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, ISBN 80-247-0966-X.
4) MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009, ISBN 9788024729862.
5) ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, ISBN 9788024720494.
Přílohy volně vložené
1x CD s elektronikou podobou bakalářské práce ve formatu .doc, .docx, .pdf