Cílem této práce je tvorba marketingového plánu moderního centra předškolního vzdělávání na základě analýzy tržního prostředí a dotazníkového šetření. Práce se zabývá v první části teoretickými poznatky z oblasti tvorby marketingového plánu a předškolního vzdělávání dětí. V praktické části je kromě analýzy tržního prostředí a dotazníkového šetření popsána tvorba marketingového plánu fiktivní firmy pro rok 2017. Koncept přináší zcela novou formu předškolního vzdělávání. Centrum předškolního vzdělávání Bambino nabízí nejen soukromou mateřskou školu s klasickými službami, ale také vedlejší služby, které díky výnosům umožní nižší školné v mateřské škole. Z dalších nabízených služeb lze uvést například provoz Dětského baru pro matky s dětmi, večerní a víkendové hlídání dětí nebo dětské kroužky. Díky nižšímu školnému se soukromá mateřská škola stane dostupnou alternativou k přeplněným státním mateřským školám, navíc lze předpokládat, že se v centru bude soustředit široké spektrum teplických dětí a rodičů, kteří budou hojně využívat i dalších nabízených služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create a marketing plan of modern centre of preschool education on the basis of an analysis of the market environment and evaluation of survey. The thesis works in the first part with the theoretical knowledge in the field of marketing plan and preschool education. The practical part shows besides the analysis of the market environment and the survey the creation of a marketing plan of a fictitious firm for the year 2017. The concept brings a completely new form of preschool education. The Center of Preschool Education Bambino offers not only private kindergarten with traditional services but also ancillary services that enable lower tuition in kindergarten due to other incomes. Other services include Children's Bar for mothers and children, evening and weekend childcare or playgroups. Thanks to the tuition that is lower than in private kindergarten this company becomes affordable alternative to overcrowded state nursery schools. Moreover, it can be assumed that the center will focus on a broad spectrum of Teplice children and parents who will frequently use offered services.
Marketing plan, preschool education, private kindergarten, provision of services, analysis of market environment
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je tvorba marketingového plánu moderního centra předškolního vzdělávání na základě analýzy tržního prostředí a dotazníkového šetření. Práce se zabývá v první části teoretickými poznatky z oblasti tvorby marketingového plánu a předškolního vzdělávání dětí. V praktické části je kromě analýzy tržního prostředí a dotazníkového šetření popsána tvorba marketingového plánu fiktivní firmy pro rok 2017. Koncept přináší zcela novou formu předškolního vzdělávání. Centrum předškolního vzdělávání Bambino nabízí nejen soukromou mateřskou školu s klasickými službami, ale také vedlejší služby, které díky výnosům umožní nižší školné v mateřské škole. Z dalších nabízených služeb lze uvést například provoz Dětského baru pro matky s dětmi, večerní a víkendové hlídání dětí nebo dětské kroužky. Díky nižšímu školnému se soukromá mateřská škola stane dostupnou alternativou k přeplněným státním mateřským školám, navíc lze předpokládat, že se v centru bude soustředit široké spektrum teplických dětí a rodičů, kteří budou hojně využívat i dalších nabízených služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to create a marketing plan of modern centre of preschool education on the basis of an analysis of the market environment and evaluation of survey. The thesis works in the first part with the theoretical knowledge in the field of marketing plan and preschool education. The practical part shows besides the analysis of the market environment and the survey the creation of a marketing plan of a fictitious firm for the year 2017. The concept brings a completely new form of preschool education. The Center of Preschool Education Bambino offers not only private kindergarten with traditional services but also ancillary services that enable lower tuition in kindergarten due to other incomes. Other services include Children's Bar for mothers and children, evening and weekend childcare or playgroups. Thanks to the tuition that is lower than in private kindergarten this company becomes affordable alternative to overcrowded state nursery schools. Moreover, it can be assumed that the center will focus on a broad spectrum of Teplice children and parents who will frequently use offered services.
Marketing plan, preschool education, private kindergarten, provision of services, analysis of market environment
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba marketingového plánu moderního centra předškolního vzdělávání s ohledem na analýzu tržního prostředí a průzkum preferencí potenciálních klientů.
Struktura práce:
1. Teoretické zhodnocení dané problematiky
2. Analýza tržního prostředí
3. Dotazníkové šetření
4. Vlastní marketingový plán
Zásady pro vypracování
Cílem práce je tvorba marketingového plánu moderního centra předškolního vzdělávání s ohledem na analýzu tržního prostředí a průzkum preferencí potenciálních klientů.
Struktura práce:
1. Teoretické zhodnocení dané problematiky
2. Analýza tržního prostředí
3. Dotazníkové šetření
4. Vlastní marketingový plán
Seznam doporučené literatury
1. BLAŽKOVÁ, M.: Marketingové řízení a plánování, 2007
2. KNIGHT, P.: Vysoce efektivní marketingový plán, 2007
3. KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, 2013
4. KOŤÁTKOVÁ, S.: Dítě a mateřská škola: Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2014
5. PEMOVÁ, T., PTÁČEK R.: Soukromá a firemní školka od A do Z: Jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy, 2013
Seznam doporučené literatury
1. BLAŽKOVÁ, M.: Marketingové řízení a plánování, 2007
2. KNIGHT, P.: Vysoce efektivní marketingový plán, 2007
3. KOTLER, P., KELLER, K.: Marketing management, 2013
4. KOŤÁTKOVÁ, S.: Dítě a mateřská škola: Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2014
5. PEMOVÁ, T., PTÁČEK R.: Soukromá a firemní školka od A do Z: Jak založit a provozovat soukromé nebo firemní zařízení předškolní výchovy, 2013