Informace o kvalifikační práci Možnosti, limity a aplikace sociální práce v oblasti školství na 1. stupni základních škol při prevenci sociálně patologických jevů
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Možnosti, limity a aplikace sociální práce v oblasti školství na 1. stupni základních škol při prevenci sociálně patologických jevů.
Hlavní téma v angličtině
Possibilities, limits and application of social work in the field of education in the first grade of primary schools in preventing socially pathological phenomena.
Název dle studenta
Možnosti, limity a aplikace sociální práce v oblasti školství na 1. stupni základních škol při prevenci sociálně patologických jevů
Název dle studenta v angličtině
The possibilities, limits and the application of social work in the field of education on 1. level of primary schools in the prevention of socially pathological phenomena
Možnosti, limity a aplikace sociální práce v oblasti školství na 1. stupni základních škol při prevenci sociálně patologických jevů se zabývá především sociálně patologickými jevy, které se projevují už na prvním stupni základních škol a možnou intervencí sociálních pracovníků. Práce je zaměřena především na postoje pedagogických pracovníků na prvním stupni k výše uvedeným jevům (jako jsou především šikana, záškoláctví, krádeže, kouření, rasizmus). Pohled pedagogických pracovníků na pozici sociálního pracovníka, který by pracoval na plný pracovní úvazek ve škole, který by sociálně patologické jevy řešil, pokud již nastanou a dále by mohl pomáhat v preventivní činnosti a zda by jeho pozice nebyla kontraproduktivní.
Anotace v angličtině
The possibilities, limits and the application of social work in the field of education on 1. level of primary schools in the prevention of socially pathological phenomena mainly deals with socio-pathological phenomena, which are manifested at the first level of primary schools and the possible intervention of social workers. The work is mainly focused on the position of the teaching staff in the first instance to the above phenomena (such as especially bullying, truancy, stealing, smoking, racism). The view of teaching staff for the position of social worker, who worked full-time in the school, which would be socially pathological phenomena arise if you already solved, and could assist in preventive activities and whether his position was not counterproductive.
Klíčová slova
Agrese, agresivní chování, krádeže, oběť, prevence, první stupeň základní školy, rodina, rodinné vztahy, rozhovor, sociálně patologické jevy, sociální práce, sociální pracovník, šikana, třídní učitel, základní škola, záškoláctví
Klíčová slova v angličtině
Aggression, aggressive behavior, theft, victim, prevention, the first degree of primary school, the family, family relationships, interview, socio-pathological phenomena, social work, social worker, bullying, class teacher, primary school, truancy
Rozsah průvodní práce
36
Jazyk
CZ
Anotace
Možnosti, limity a aplikace sociální práce v oblasti školství na 1. stupni základních škol při prevenci sociálně patologických jevů se zabývá především sociálně patologickými jevy, které se projevují už na prvním stupni základních škol a možnou intervencí sociálních pracovníků. Práce je zaměřena především na postoje pedagogických pracovníků na prvním stupni k výše uvedeným jevům (jako jsou především šikana, záškoláctví, krádeže, kouření, rasizmus). Pohled pedagogických pracovníků na pozici sociálního pracovníka, který by pracoval na plný pracovní úvazek ve škole, který by sociálně patologické jevy řešil, pokud již nastanou a dále by mohl pomáhat v preventivní činnosti a zda by jeho pozice nebyla kontraproduktivní.
Anotace v angličtině
The possibilities, limits and the application of social work in the field of education on 1. level of primary schools in the prevention of socially pathological phenomena mainly deals with socio-pathological phenomena, which are manifested at the first level of primary schools and the possible intervention of social workers. The work is mainly focused on the position of the teaching staff in the first instance to the above phenomena (such as especially bullying, truancy, stealing, smoking, racism). The view of teaching staff for the position of social worker, who worked full-time in the school, which would be socially pathological phenomena arise if you already solved, and could assist in preventive activities and whether his position was not counterproductive.
Klíčová slova
Agrese, agresivní chování, krádeže, oběť, prevence, první stupeň základní školy, rodina, rodinné vztahy, rozhovor, sociálně patologické jevy, sociální práce, sociální pracovník, šikana, třídní učitel, základní škola, záškoláctví
Klíčová slova v angličtině
Aggression, aggressive behavior, theft, victim, prevention, the first degree of primary school, the family, family relationships, interview, socio-pathological phenomena, social work, social worker, bullying, class teacher, primary school, truancy
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce je zaměřený na analýzu práce sociálních pracovníků, kteří by se v budoucnu mohli a měli pohybovat ve školním prostředí především ve vztahu k řešení sociálně patologických jevů.
Struktura (obsah) práce:
1. Problematika sociálně patologických jevů na 1. stupni základních škol v České republice
2. Prevence a řešení sociálně patologických jevů v současnosti
3. Opovědnost jednotlivých pracovníků (Výchovný poradce, Preventista sociálně patologických jevů, Třídní učitel)
4. Možnosti uplatnění sociálních pracovníků v rámci školství v souvislosti s řešením sociálně patologických jevů
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce je zaměřený na analýzu práce sociálních pracovníků, kteří by se v budoucnu mohli a měli pohybovat ve školním prostředí především ve vztahu k řešení sociálně patologických jevů.
Struktura (obsah) práce:
1. Problematika sociálně patologických jevů na 1. stupni základních škol v České republice
2. Prevence a řešení sociálně patologických jevů v současnosti
3. Opovědnost jednotlivých pracovníků (Výchovný poradce, Preventista sociálně patologických jevů, Třídní učitel)
4. Možnosti uplatnění sociálních pracovníků v rámci školství v souvislosti s řešením sociálně patologických jevů
Seznam doporučené literatury
1. MÜHLPACHR, P.: Sociální patologie. Masarykova universita, Brno 2001
2. NEŠPOR, K.: Návykové chování a závislost. Portál, Praha 2000
3. ŘÍČAN, P.: Agresivita a šikana mezi dětmi. Portál, Praha 1995
4. VÁGNEROVÁ, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha 2004
Seznam doporučené literatury
1. MÜHLPACHR, P.: Sociální patologie. Masarykova universita, Brno 2001
2. NEŠPOR, K.: Návykové chování a závislost. Portál, Praha 2000
3. ŘÍČAN, P.: Agresivita a šikana mezi dětmi. Portál, Praha 1995
4. VÁGNEROVÁ, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Portál, Praha 2004