Diplomová práce je zaměřena na současné postavení automobilového průmyslu v ekonomice České republiky společně s analýzou zákaznické spokojenosti a zkušenosti v oblasti osobních vozů. Dosažené výsledky skrze hodnocení NPS, ECSI, model D-S a Studentův t-test zobrazují, že hlavními determinanty spokojenosti při hodnocení osobních vozů jsou zejména jejich kvalitativní prvky, komfort a funkčnost. Z celkové analýzy dat vyplynulo, že výsadní postavení společnosti Škoda auto na tuzemském automobilovém trhu je odrazem nadprůměrné spokojeností jejich zákazníků. I přes vysokou spokojenost však existují na trhu mezery v úplném uspokojení potřeb zákazníků. Mezi hlavní nedostatky patří negativní zkušenosti se servisní sítí společnosti a vyšší cenová politika společnosti. Tyto negativa by mohl vyřešit nově rostoucí trh se sdílenými vozidly.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the current status of the automotive industry in the Czech economy, together with an analysis of customer satisfaction and experience in the field of passenger cars. The achieved results through the evaluation NPS, ECSI, model D-S and a Student's t-test show that the main determinants of satisfaction when evaluating cars arise especially in qualitative elements of cars, their comfort and functionality. An overall analysis of the data has shown that the privileged position of Skoda Auto in the domestic automotive market reflects above-average customer satisfaction. Despite the high satisfaction there are few gaps in the market that obstruct the full satisfaction of customer needs. The main insufficiencies are negative experience with a service network of the company and higher pricing policy. These negatives could be solved by the newly emerging market for shared vehicles.
Diplomová práce je zaměřena na současné postavení automobilového průmyslu v ekonomice České republiky společně s analýzou zákaznické spokojenosti a zkušenosti v oblasti osobních vozů. Dosažené výsledky skrze hodnocení NPS, ECSI, model D-S a Studentův t-test zobrazují, že hlavními determinanty spokojenosti při hodnocení osobních vozů jsou zejména jejich kvalitativní prvky, komfort a funkčnost. Z celkové analýzy dat vyplynulo, že výsadní postavení společnosti Škoda auto na tuzemském automobilovém trhu je odrazem nadprůměrné spokojeností jejich zákazníků. I přes vysokou spokojenost však existují na trhu mezery v úplném uspokojení potřeb zákazníků. Mezi hlavní nedostatky patří negativní zkušenosti se servisní sítí společnosti a vyšší cenová politika společnosti. Tyto negativa by mohl vyřešit nově rostoucí trh se sdílenými vozidly.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the current status of the automotive industry in the Czech economy, together with an analysis of customer satisfaction and experience in the field of passenger cars. The achieved results through the evaluation NPS, ECSI, model D-S and a Student's t-test show that the main determinants of satisfaction when evaluating cars arise especially in qualitative elements of cars, their comfort and functionality. An overall analysis of the data has shown that the privileged position of Skoda Auto in the domestic automotive market reflects above-average customer satisfaction. Despite the high satisfaction there are few gaps in the market that obstruct the full satisfaction of customer needs. The main insufficiencies are negative experience with a service network of the company and higher pricing policy. These negatives could be solved by the newly emerging market for shared vehicles.
Cílem práce je zpracování šetření veřejného názoru a míry spokojenosti zákazníků v oblasti osobních automobilů na tuzemském trhu.
Struktura (obsah) práce:
1. Současná situace na tuzemském automobilovém trhu
2. Šetření v oblasti osobních vozidel
3. Interpretace získaných dat za pomoci vybraných statistických metod
4. Vyhodnocení slabých a silných stránek v nabídce osobních vozidel
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zpracování šetření veřejného názoru a míry spokojenosti zákazníků v oblasti osobních automobilů na tuzemském trhu.
Struktura (obsah) práce:
1. Současná situace na tuzemském automobilovém trhu
2. Šetření v oblasti osobních vozidel
3. Interpretace získaných dat za pomoci vybraných statistických metod
4. Vyhodnocení slabých a silných stránek v nabídce osobních vozidel
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M., STÁVKOVÁ, J.: Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Grada, Praha 2003
2. KISLINGEROVÁ, E.: Nová ekonomika: nové příležitosti? C.H. Beck, Praha 2011
3. KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada, Praha 2011
4. LOŠŤÁKOVÁ, H.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Grada, Praha 2009
5. ŠTRACH, P.: Marketing v automobilovém průmyslu. Sborník příspěvků. Škoda Auto a. s. Vysoká škola, Mladá Boleslav 2008
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M., STÁVKOVÁ, J.: Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. Grada, Praha 2003
2. KISLINGEROVÁ, E.: Nová ekonomika: nové příležitosti? C.H. Beck, Praha 2011
3. KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada, Praha 2011
4. LOŠŤÁKOVÁ, H.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Grada, Praha 2009
5. ŠTRACH, P.: Marketing v automobilovém průmyslu. Sborník příspěvků. Škoda Auto a. s. Vysoká škola, Mladá Boleslav 2008