Prokrastinace neboli chorobné odkládání povinností na později postihuje především studenty vysokých škol. Možným důvodem tohoto jevu je, že na studenty vysokých škol je přesunuta větší rozhodovací schopnost organizace času oproti studiu na základních, či středních školách. Práce zkoumá pomocí dotazníkového šetření intenzitu prokrastinace u studentů ekonomie a faktory ovlivňují prokrastinaci. Experiment ukazuje, jak ovlivňuje chování studentů výklad fenoménu prokrastinace s nabídnutým řešením na omezení její míry. Výsledky ukazují, že studenti vysoké školy středně prokrastinují a nejvíce ovlivňuje prokrastinaci věk studentů. Špatné studijní výsledky jsou jen z 6 % ovlivněny právě vysokou mírou prokrastinace.
Anotace v angličtině
Procrastination or pathological delaying obligations to primarily affect mainly university students. A possible reason for this phenomenon is that university students are moved bigger decision-making ability of the organization compared with time studying at primary and secondary schools. The thesis explores with using a questionnaire survey which is the intensity of procrastination among students of economics and factors influence procrastination. The experiment presents interpretation of the phenomen of procrastination and offers solutions to reduce rate of college students. The results show that college students are medium procrastinating. Most procrastination affects is age of students. Bad academic results are only from 6 % currently affected by high levels of procrastination.
Prokrastinace neboli chorobné odkládání povinností na později postihuje především studenty vysokých škol. Možným důvodem tohoto jevu je, že na studenty vysokých škol je přesunuta větší rozhodovací schopnost organizace času oproti studiu na základních, či středních školách. Práce zkoumá pomocí dotazníkového šetření intenzitu prokrastinace u studentů ekonomie a faktory ovlivňují prokrastinaci. Experiment ukazuje, jak ovlivňuje chování studentů výklad fenoménu prokrastinace s nabídnutým řešením na omezení její míry. Výsledky ukazují, že studenti vysoké školy středně prokrastinují a nejvíce ovlivňuje prokrastinaci věk studentů. Špatné studijní výsledky jsou jen z 6 % ovlivněny právě vysokou mírou prokrastinace.
Anotace v angličtině
Procrastination or pathological delaying obligations to primarily affect mainly university students. A possible reason for this phenomenon is that university students are moved bigger decision-making ability of the organization compared with time studying at primary and secondary schools. The thesis explores with using a questionnaire survey which is the intensity of procrastination among students of economics and factors influence procrastination. The experiment presents interpretation of the phenomen of procrastination and offers solutions to reduce rate of college students. The results show that college students are medium procrastinating. Most procrastination affects is age of students. Bad academic results are only from 6 % currently affected by high levels of procrastination.
Cílem práce je zjistit, jaké faktory mají vliv na míru prokrastinace a jak ovlivňuje prokrastinace studijní výsledky. Práce bude zkoumat pomocí dotazníkového šetření jaká je intenzita prokrastinace u studentů ekonomie a jaké faktory ovlivňují prokrastinaci. Experiment ukáže, jak ovlivňuje intenzitu prokrastinace a studijní výsledky výklad problematiky prokrastinace s nabídnutým řešením na omezení její míry.
Struktura:
1. Prokrastinační chování
2. Faktory ovlivňující míru prokrastinace
3. Popis experimentu
4. Výsledky a hodnocení
5. Diskuze
6. Závěry
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit, jaké faktory mají vliv na míru prokrastinace a jak ovlivňuje prokrastinace studijní výsledky. Práce bude zkoumat pomocí dotazníkového šetření jaká je intenzita prokrastinace u studentů ekonomie a jaké faktory ovlivňují prokrastinaci. Experiment ukáže, jak ovlivňuje intenzitu prokrastinace a studijní výsledky výklad problematiky prokrastinace s nabídnutým řešením na omezení její míry.
Struktura:
1. Prokrastinační chování
2. Faktory ovlivňující míru prokrastinace
3. Popis experimentu
4. Výsledky a hodnocení
5. Diskuze
6. Závěry
Seznam doporučené literatury
1. EERDE, W. V. Procrastination at work and time management training. The Journal of psychology, 2003, 137.5: 421-434.
2. FIORE, Neil A. Snadná cesta z prokrastinace: jak přestat odkládat úkoly. 1. české vyd. Praha: Grada, 2014, 219 s. ISBN 978-80-247-5083-5.
3. GABRHELÍK, R. Layova škála prokrastinace pro studenty. 2005.Dostupné online: http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/586/3767/Layova-skala-prokrastinace-pro-studenty.
4. LAKSHMINARAYAN, N.; POTDAR, S.; REDDY, S. Relationship between procrastination and academic performance among a group of undergraduate dental students in India. Journal of dental education, 2013, 77.4: 524-528.
5. LAY, C. H. At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality. 1986, vol. 20, issue 4, s. 474-495. DOI: 10.1016/0092-6566(86)90127-3.
6. LUDWIG, P. Konec prokrastinace: jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2013, 271 s. Briquet. ISBN 978-80-87270-51-6.
7. RAKES, G.; DUNN, K. The Influence of Perfectionism on Procrastination in Online Graduate Education Students. In: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2014. p. 799-803.
8. SOLOMON, LJ., ROTHBLUM, ED. Procrastination Assessment Scale-Students (PASS). In: Fischer J, Corcoran K, editors. Measures for clinical practice, volume 2. New York: The Free Press, 1994. p.
446-52.
9. STEEL, P. The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological bulletin 133.1 (2007): 65.
TUCKMAN, B. W. The development and concurrent validity of the procrastination scale. Educational and psychological measurement, 1991, 51.2: 473-480.
10. WEYMANN, Elizabeth Coote. Procrastination in the Workplace: Dispositional and Situational Determinants of Delay Behavior at Work. In: Academy of Management Proceedings. Academy of Management, 1988. p. 226-230.
Seznam doporučené literatury
1. EERDE, W. V. Procrastination at work and time management training. The Journal of psychology, 2003, 137.5: 421-434.
2. FIORE, Neil A. Snadná cesta z prokrastinace: jak přestat odkládat úkoly. 1. české vyd. Praha: Grada, 2014, 219 s. ISBN 978-80-247-5083-5.
3. GABRHELÍK, R. Layova škála prokrastinace pro studenty. 2005.Dostupné online: http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/586/3767/Layova-skala-prokrastinace-pro-studenty.
4. LAKSHMINARAYAN, N.; POTDAR, S.; REDDY, S. Relationship between procrastination and academic performance among a group of undergraduate dental students in India. Journal of dental education, 2013, 77.4: 524-528.
5. LAY, C. H. At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality. 1986, vol. 20, issue 4, s. 474-495. DOI: 10.1016/0092-6566(86)90127-3.
6. LUDWIG, P. Konec prokrastinace: jak přestat odkládat a začít žít naplno. Vyd. 1. V Brně: Jan Melvil, 2013, 271 s. Briquet. ISBN 978-80-87270-51-6.
7. RAKES, G.; DUNN, K. The Influence of Perfectionism on Procrastination in Online Graduate Education Students. In: Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, 2014. p. 799-803.
8. SOLOMON, LJ., ROTHBLUM, ED. Procrastination Assessment Scale-Students (PASS). In: Fischer J, Corcoran K, editors. Measures for clinical practice, volume 2. New York: The Free Press, 1994. p.
446-52.
9. STEEL, P. The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological bulletin 133.1 (2007): 65.
TUCKMAN, B. W. The development and concurrent validity of the procrastination scale. Educational and psychological measurement, 1991, 51.2: 473-480.
10. WEYMANN, Elizabeth Coote. Procrastination in the Workplace: Dispositional and Situational Determinants of Delay Behavior at Work. In: Academy of Management Proceedings. Academy of Management, 1988. p. 226-230.