Hlavním tématem práce je tvořivost a její podpora ve výtvarném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá soudobými teoretickými přístupy k tvořivosti a vztahem teorie tvořivosti k filosofii současného vzdělávání. Pozornost je věnována především konstruktu tvořivosti, jeho vztahu k výtvarné výchově a podmínkám ovlivňujícím tvořivost. Deskriptivně vedený výzkum zjišťuje osobní postoj učitelů k tvořivosti a schopnost učitelů vytvářet podmínky pro naplňování tvořivosti ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The main topic of dissertation is the creativity and its support in the art education. The theoretical part deals with contemporary theoretical approaches to the creativity and relationship between creativity theories and the current philosophy of education. Special attention is paid to the construct of creativity, its relation to the art education and the conditions affecting creativity. Descriptively conducted research determined personal attitude of teachers to the creativity and their ability to create conditions for the implementation of creativity in the art education in primary schools.
Klíčová slova
tvořivost, kreativita, výtvarná výchova, didaktika, základní škola, malá tvořivost, demokratická tvořivost
Klíčová slova v angličtině
Creativity, art education, didactics, primary education, little creativity, democratic creativity
Rozsah průvodní práce
171
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem práce je tvořivost a její podpora ve výtvarném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá soudobými teoretickými přístupy k tvořivosti a vztahem teorie tvořivosti k filosofii současného vzdělávání. Pozornost je věnována především konstruktu tvořivosti, jeho vztahu k výtvarné výchově a podmínkám ovlivňujícím tvořivost. Deskriptivně vedený výzkum zjišťuje osobní postoj učitelů k tvořivosti a schopnost učitelů vytvářet podmínky pro naplňování tvořivosti ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
Anotace v angličtině
The main topic of dissertation is the creativity and its support in the art education. The theoretical part deals with contemporary theoretical approaches to the creativity and relationship between creativity theories and the current philosophy of education. Special attention is paid to the construct of creativity, its relation to the art education and the conditions affecting creativity. Descriptively conducted research determined personal attitude of teachers to the creativity and their ability to create conditions for the implementation of creativity in the art education in primary schools.
Klíčová slova
tvořivost, kreativita, výtvarná výchova, didaktika, základní škola, malá tvořivost, demokratická tvořivost
Klíčová slova v angličtině
Creativity, art education, didactics, primary education, little creativity, democratic creativity
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem práce je tvořivost a její podpora ve výtvarném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá soudobými teoretickými přístupy k tvořivosti a vztahem teorie tvořivosti k filosofii současného vzdělávání. Pozornost je věnována především konstruktu tvořivosti, jeho vztahu k výtvarné výchově a podmínkám ovlivňujícím tvořivost. Deskriptivně vedený výzkum zjišťuje osobní postoj učitelů k tvořivosti, implicitní teorie a schopnost učitelů vytvářet podmínky pro naplňování tvořivosti ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
Zásady pro vypracování
Hlavním tématem práce je tvořivost a její podpora ve výtvarném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá soudobými teoretickými přístupy k tvořivosti a vztahem teorie tvořivosti k filosofii současného vzdělávání. Pozornost je věnována především konstruktu tvořivosti, jeho vztahu k výtvarné výchově a podmínkám ovlivňujícím tvořivost. Deskriptivně vedený výzkum zjišťuje osobní postoj učitelů k tvořivosti, implicitní teorie a schopnost učitelů vytvářet podmínky pro naplňování tvořivosti ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
Seznam doporučené literatury
Beghetto, R., Kaufman, J. C. (2010). Nurturing creativity in the classroom. New York: Cambridge University Press.
Cropley, A. (2010). Creativity in education and learning- a guide for teachers and educators. New York: Routledge.
Kaufman, J., Sternberg, R.J. (2006) Internationa Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.
Kaufman, J., Sternberg, R.J. (2010). Cambridge Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.
Sawyer, K. (2012). Explaining creativity. New York: Oxford university press.
Pritzker, S. R. (1999). Encyclopedia of creativity. San Diego: Academic Press.
Runco, M. A.; Pritzker,S.R. (2011). Encyclopedia of creativity. New York: Elsevier.
Sternberg, R. J. (1999). Handbook of creativity. NY: Cambridge University Press.
Tan,V.A. (2007). Creativity: A Handbook for Teachers. Singapore: World Scientific.
Seznam doporučené literatury
Beghetto, R., Kaufman, J. C. (2010). Nurturing creativity in the classroom. New York: Cambridge University Press.
Cropley, A. (2010). Creativity in education and learning- a guide for teachers and educators. New York: Routledge.
Kaufman, J., Sternberg, R.J. (2006) Internationa Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.
Kaufman, J., Sternberg, R.J. (2010). Cambridge Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.
Sawyer, K. (2012). Explaining creativity. New York: Oxford university press.
Pritzker, S. R. (1999). Encyclopedia of creativity. San Diego: Academic Press.
Runco, M. A.; Pritzker,S.R. (2011). Encyclopedia of creativity. New York: Elsevier.
Sternberg, R. J. (1999). Handbook of creativity. NY: Cambridge University Press.
Tan,V.A. (2007). Creativity: A Handbook for Teachers. Singapore: World Scientific.