Bakalářská práce se zabývá problematikou, chápáním a ovlivňováním reklamy. Práce je rozdělena na dva celky teoretický a praktický. Teoretická část popisuje, čeho je reklama součástí, tzn., zaobírá se otázkou marketingu, jeho definicí a historií. Přes marketingový mix se práce dostává k propagaci v marketingu a posléze k samotné reklamě. Tento sektor popisuje její historii, způsoby, prvky a druhy reklamy. Jsou také uvedeny informace pro požadavky k současné reklamě a upoutání pozornosti zákazníka. Poté práce přechází na praktickou část, která vznikla na základě anonymního dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozeslány sta respondentům tří věkových kategorií a dvou národností. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak působí jednotlivé druhy reklamy (televizní, internetová a venkovní) na konkrétní skupiny zákazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work deals with the issue, understanding and influence of advertising. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes what is included in advertising, ie., it is concerned with question of marketing, its definition and history. Despite the marketing mix is getting to work in marketing promotion and then the advertising itself. This sector describe of its history, methods, components and types of advertising. There are mentioned the requirements of the current advertising and attract the attention of customers. Work passes to the practical part, which is based on an anonymous questionnaire. Questionnaires were sent to hundred respondents three age categories and two nationalities. The aim of the bachelor´s work is find out how different types of advertising (television, Internet and outdoor) influence specific groups of customers.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, propagace, reklama, prodej, výrobek, televizní reklama, reklama na internetu, venkovní reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, promotion, advertising, sales, product, television advertising, internet advertising, outdoor advertising
Rozsah průvodní práce
49 s. (67 227 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou, chápáním a ovlivňováním reklamy. Práce je rozdělena na dva celky teoretický a praktický. Teoretická část popisuje, čeho je reklama součástí, tzn., zaobírá se otázkou marketingu, jeho definicí a historií. Přes marketingový mix se práce dostává k propagaci v marketingu a posléze k samotné reklamě. Tento sektor popisuje její historii, způsoby, prvky a druhy reklamy. Jsou také uvedeny informace pro požadavky k současné reklamě a upoutání pozornosti zákazníka. Poté práce přechází na praktickou část, která vznikla na základě anonymního dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozeslány sta respondentům tří věkových kategorií a dvou národností. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak působí jednotlivé druhy reklamy (televizní, internetová a venkovní) na konkrétní skupiny zákazníků.
Anotace v angličtině
Bachelor´s work deals with the issue, understanding and influence of advertising. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part describes what is included in advertising, ie., it is concerned with question of marketing, its definition and history. Despite the marketing mix is getting to work in marketing promotion and then the advertising itself. This sector describe of its history, methods, components and types of advertising. There are mentioned the requirements of the current advertising and attract the attention of customers. Work passes to the practical part, which is based on an anonymous questionnaire. Questionnaires were sent to hundred respondents three age categories and two nationalities. The aim of the bachelor´s work is find out how different types of advertising (television, Internet and outdoor) influence specific groups of customers.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, propagace, reklama, prodej, výrobek, televizní reklama, reklama na internetu, venkovní reklama
Klíčová slova v angličtině
marketing, marketing mix, promotion, advertising, sales, product, television advertising, internet advertising, outdoor advertising
Zásady pro vypracování
Marketing
Propagace v marketingu
Reklama
Cíl reklamy
Vliv reklamy
Závěr
Zásady pro vypracování
Marketing
Propagace v marketingu
Reklama
Cíl reklamy
Vliv reklamy
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000
KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2007
TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999
VYSEKALOVÁ, J. a R. KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2002
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2010
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000
KARLÍČEK, M. a P. KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011
OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. Praha: Management Press, 2007
TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada, 2000
VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha: Karolinum, 1999
VYSEKALOVÁ, J. a R. KOMÁRKOVÁ. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2002
VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2010