Bakalářská práce se zabývá problematikou třídění odpadů na vybraných základních a středních školách v Ústeckém a ve Středočeském kraji. V této práci jsou zhodnoceny možnosti třídění odpadů, které školy svým žákům nabízí a zda žáci těchto možností využívají nebo nemají o tyto možnosti zájem. Dále se zaměřuje na znalosti žáků, co vědí o této problematice. V teoretické části je zpracovaná legislativa zaměřená na problematiku třídění odpadů v České republice, dále vybrané programy či aktivity na školách, které jsou zaměřeny na třídění odpadů na základních a středních školách. Praktická část probíhala pomocí terénního průzkumu prostřednictvím dvou dotazníkových šetření. Jeden dotazník je určen pro vedení školy či pedagogy a druhý dotazník je určen do vybraných tříd základních a středních škol. Dotazníky jsou poté graficky a písemně vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of the waste separation at selected primary and secondary schools in the region Ústi and in the Central Region. There are evaluated options in the sorting of waste by pupils at schools. The thesis assesses whether students use these options or they are not interested in these opportunities. It is also focused on the knowledge of students what they know about this issue. The theoretical part is processed with legislation focused on the issue of waste recycling in the Czech Republic, as well as selected programs or activities in schools that are focused on waste separation in primary and secondary schools. The practical part was made by an investigation field through two questionnaires. The first questionnaire is designed for school leaders and teachers, and the other one is designed for selected classes of elementary and secondary schools. The questionnaires are then evaluated graphically and in writing.
Klíčová slova
Odpad, třídění odpadu, recyklace, sběr, základní školy, střední školy
Bakalářská práce se zabývá problematikou třídění odpadů na vybraných základních a středních školách v Ústeckém a ve Středočeském kraji. V této práci jsou zhodnoceny možnosti třídění odpadů, které školy svým žákům nabízí a zda žáci těchto možností využívají nebo nemají o tyto možnosti zájem. Dále se zaměřuje na znalosti žáků, co vědí o této problematice. V teoretické části je zpracovaná legislativa zaměřená na problematiku třídění odpadů v České republice, dále vybrané programy či aktivity na školách, které jsou zaměřeny na třídění odpadů na základních a středních školách. Praktická část probíhala pomocí terénního průzkumu prostřednictvím dvou dotazníkových šetření. Jeden dotazník je určen pro vedení školy či pedagogy a druhý dotazník je určen do vybraných tříd základních a středních škol. Dotazníky jsou poté graficky a písemně vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of the waste separation at selected primary and secondary schools in the region Ústi and in the Central Region. There are evaluated options in the sorting of waste by pupils at schools. The thesis assesses whether students use these options or they are not interested in these opportunities. It is also focused on the knowledge of students what they know about this issue. The theoretical part is processed with legislation focused on the issue of waste recycling in the Czech Republic, as well as selected programs or activities in schools that are focused on waste separation in primary and secondary schools. The practical part was made by an investigation field through two questionnaires. The first questionnaire is designed for school leaders and teachers, and the other one is designed for selected classes of elementary and secondary schools. The questionnaires are then evaluated graphically and in writing.
Klíčová slova
Odpad, třídění odpadu, recyklace, sběr, základní školy, střední školy
Úvod
Cíle práce - Cílem BP je zjistit, jaké povědomí mají žáci ZŠ a SŠ o třídění odpadů a jaké mají možnosti třídění odpadů na svých školách a zda jich využívají.
Teoretická část
Praktická část
Diskuze
Závěr
Seznam literatury
Přílohy
Zásady pro vypracování
Úvod
Cíle práce - Cílem BP je zjistit, jaké povědomí mají žáci ZŠ a SŠ o třídění odpadů a jaké mají možnosti třídění odpadů na svých školách a zda jich využívají.
Teoretická část
Praktická část
Diskuze
Závěr
Seznam literatury
Přílohy
Seznam doporučené literatury
Šťastná, J. Kam s nimi: jak správně třídit odpady a všechno, co s tím souvisí : s průvodkyní Martinou Vrbovou, Praha, 2007.
Internetové stránky Ministerstva životního prostředí: http://www.mzp.cz/
Internetové stránky třídění odpadu: http://www.trideniodpadu.cz/
Leskovcová, M., Matoušková Prylová, L., Palacká, A. Environmentální výchova v České republice a v EU, systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012.
Matoušková, L., Volaufová L., Bartoš L. Životní prostředí - prostředí každého z nás?: Česká republika 2009. Praha: CENIA, ISBN 978-80-85087-71-0.
Seznam doporučené literatury
Šťastná, J. Kam s nimi: jak správně třídit odpady a všechno, co s tím souvisí : s průvodkyní Martinou Vrbovou, Praha, 2007.
Internetové stránky Ministerstva životního prostředí: http://www.mzp.cz/
Internetové stránky třídění odpadu: http://www.trideniodpadu.cz/
Leskovcová, M., Matoušková Prylová, L., Palacká, A. Environmentální výchova v České republice a v EU, systém environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2012.
Matoušková, L., Volaufová L., Bartoš L. Životní prostředí - prostředí každého z nás?: Česká republika 2009. Praha: CENIA, ISBN 978-80-85087-71-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala svou bakalářskou práci s pomocí prezentace vytvořené v programu PowerPoint. Komise byla seznámena především s cíli, metodikou, výsledky a závěry práce s použití tabulek, grafů a fotodokumentace.
Obhajoby nebyl přítomen vedoucí práce dr. Josef Kočí, ani oponent dr. Jan Eichler. Oba posudky přečetla doc. Miroslava Blažková.
V diskusi studentka adekvátně reagovala na kladené dotazy, které položili: prof. Vráblíková, dr. Richter, dr. Marková a doc. Blažková.