Bakalářská práce se zaměřuje na Environmentální výchovu a EVVO dnešních studentů na vybraných středních školách v Mostě. Zabývá se ekologickým vzděláním a výchovou, konkrétním vnímáním životního prostředí studenty.Teoretická část seznamuje s jednotlivými pojmy Environmentální výchovy, jejím dělením a praktická část je zaměřena na konkrétní oslovení studentů. Jedná se o vlastní dotazníkové šetření studentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Environmental Education and EVVO of todays' students from selected secondary schools in the town of Most. It deals with enviromental studies, students' enviroment perception namely.The theoretical part introduces the basic terms related to Environmental Education, its division and The practical part focuses on students themselves. The questionnaires given to students.
Klíčová slova
EVVO Environmentální výchova, vzdělání a osvěta, ekologická výchova, organizace, střední škola, Most
Klíčová slova v angličtině
EVVO Environmental Education and Awarness, environmental education, organization, high school, Most
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na Environmentální výchovu a EVVO dnešních studentů na vybraných středních školách v Mostě. Zabývá se ekologickým vzděláním a výchovou, konkrétním vnímáním životního prostředí studenty.Teoretická část seznamuje s jednotlivými pojmy Environmentální výchovy, jejím dělením a praktická část je zaměřena na konkrétní oslovení studentů. Jedná se o vlastní dotazníkové šetření studentů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on Environmental Education and EVVO of todays' students from selected secondary schools in the town of Most. It deals with enviromental studies, students' enviroment perception namely.The theoretical part introduces the basic terms related to Environmental Education, its division and The practical part focuses on students themselves. The questionnaires given to students.
Klíčová slova
EVVO Environmentální výchova, vzdělání a osvěta, ekologická výchova, organizace, střední škola, Most
Klíčová slova v angličtině
EVVO Environmental Education and Awarness, environmental education, organization, high school, Most
Zásady pro vypracování
OSNOVA
1. Úvod
2. Cíl práce
3. Literární rešerše
4. Metodika
5. Vlastní šetření
6. Závěr
Cíl práce - popis vztahu dnešních studentů středních škol k životnímu prostředí. Vlastní šetření (analýza) zvyklostí, názorů, informovanosti k otázkám životního prostředí a ekologii.
Zásady pro vypracování
OSNOVA
1. Úvod
2. Cíl práce
3. Literární rešerše
4. Metodika
5. Vlastní šetření
6. Závěr
Cíl práce - popis vztahu dnešních studentů středních škol k životnímu prostředí. Vlastní šetření (analýza) zvyklostí, názorů, informovanosti k otázkám životního prostředí a ekologii.
Seznam doporučené literatury
D. Kvasničková: Základy ekologie pro základní a střední školy, Praha: Fortuna, 2004, ISBN 80-7168-902-5)
J. Činčera: Environmentální výchova od cílů k prostředkům, Brno: Paido, 2007,
ISBN 80-7315-147-8
J. Matějček: Ekologická a evironmentální výchova, Praha: Nakladatelství České geografické spolčenosti, 2007, ISBN 80-8603-472-0
T. Jennings: Ekologie, Praha: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-947-9
Seznam doporučené literatury
D. Kvasničková: Základy ekologie pro základní a střední školy, Praha: Fortuna, 2004, ISBN 80-7168-902-5)
J. Činčera: Environmentální výchova od cílů k prostředkům, Brno: Paido, 2007,
ISBN 80-7315-147-8
J. Matějček: Ekologická a evironmentální výchova, Praha: Nakladatelství České geografické spolčenosti, 2007, ISBN 80-8603-472-0
T. Jennings: Ekologie, Praha: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-947-9
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V rámci obhajoby své bakalářské práce studentka představila prezentaci v programu PowerPoint. Studentka prezentoval metodiku, výsledky koncipované formou grafů a závěry. U obhajoby byla přítomna vedoucí práce Mgr. et Mgr. Kateřina Marková, Ph.D., která přečetla posudek a okomentovala průběh zpracování práce.
Posudek oponenta přečetl předesda komise doc. Ing. Petr Vráblík, Ph.D.
Studentka zodpověděla otázky z posudku oponenta.
V diskuzi byly vzneseny následující připomínky a dotazy:
doc. Ing. Petr Vráblík, Ph.D.: Kolik bylo tázaných studentů a jaké bylo věkové složení? Vyplňování dotazníku probíhalo v rámci nějakého předmětu? Mají na dotazovaných školách předmět zaměřený na ekologickou výchovu? Jaký mají studenti názor na těžbu a rekultivace (safari)? Mgr. et Mgr. Kateřina Marková, Ph.D.: Jak byste zvýšila informovanost studentů o ochraně ŽP? Jak tráví studenti svůj volný čas? Ing. Václav Synek, Ph.D.: Zkoumala jste i jiné práce zaměřené na stejnou problematiku? Studentka zodpověděla dotazy v dostačující míře.