Diplomová práce s názvem "Revitalizace Klíšského potoka výukový materiál pro návrh revitalizace " se zabývá navrhovaným revitalizacním opatrením vodního toku s cílem napravení nevhodne provedené úpravy z minulosti smerem k puvodnímu, prírode blízkému stavu. S cílem obnovy prirozené funkce vodních ekosystému a zvýšení rekreacního potenciálu mestského prostredí. Dále popisuje vytvorení výukové pomucky, pro usnadnení výuky a pro následný proces revitalizování. První cást diplomové práce se zabývá teorií problematikou revitalizací malých drobných toku v intravilánu. Další cást popisuje Klíšský potok, jeho aktuální stav, který dokládám daty a fotografiemi, které byly provedeny na základe terénního pruzkumu lokality. Dále popisuje probehlé opravy potoka. V neposlední a nejduležitejší cásti diplomové práce se soustredím na možnosti revitalizace koryta, popisuji a navrhuji jeho nové rešení. Poslední praktickou cástí je výuková pomucka, která by mela pomoci studentum naší univerzity v pochopení metod revitalizace. Mela by je inspirovat a provádet studiem. Její cíle jsou predevším chytre a prakticky popsat vhodné postupy revitalizace toku v intravilánu. Mezi poslední cásti mé práce patrí dotazník, který zkoumá dopady Klíšského potoka na život lidí, kterí bydlí v okolí potoka. Kvalitu vody a její možné dopady dokládám rozborem.
Anotace v angličtině
This diploma paper "Revitalization of the Klíšský stream - educational material for the revitalization" deals with the proposed revitalization measures of a small watercourse. The main aim is to fix past repairs, which has been made in the past, restore the natural functions of aquatic ecosystems and increase the recreational potential of the urban environment. It also describes the creation of teaching aid for students of our faculty. The first part of the thesis deals with the issue of revitalization of small streams in urban areas. The next part of the thesis describes Klíšský stream, its current status, with data and photographs, which have been taken at field research. It also describes past repairs of the stream. Final part of the thesis is focusing on the possibilities for revitalization of the area, and suggesting a new solution. The last part describes a practical teaching aid that should help students with revitalization. The last part of my work includes a survey that examines the impacts of Klíšského stream and shows people's opinions.Water quality and its potencial impacts are tested by water chemistry analysis.
Klíčová slova
Revitalizace, Klíšský potok, intravilán, rozbor vody, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
Revitalization, Klíšský stream, urban area, water chemistry analysis, edutional material
Rozsah průvodní práce
65
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Revitalizace Klíšského potoka výukový materiál pro návrh revitalizace " se zabývá navrhovaným revitalizacním opatrením vodního toku s cílem napravení nevhodne provedené úpravy z minulosti smerem k puvodnímu, prírode blízkému stavu. S cílem obnovy prirozené funkce vodních ekosystému a zvýšení rekreacního potenciálu mestského prostredí. Dále popisuje vytvorení výukové pomucky, pro usnadnení výuky a pro následný proces revitalizování. První cást diplomové práce se zabývá teorií problematikou revitalizací malých drobných toku v intravilánu. Další cást popisuje Klíšský potok, jeho aktuální stav, který dokládám daty a fotografiemi, které byly provedeny na základe terénního pruzkumu lokality. Dále popisuje probehlé opravy potoka. V neposlední a nejduležitejší cásti diplomové práce se soustredím na možnosti revitalizace koryta, popisuji a navrhuji jeho nové rešení. Poslední praktickou cástí je výuková pomucka, která by mela pomoci studentum naší univerzity v pochopení metod revitalizace. Mela by je inspirovat a provádet studiem. Její cíle jsou predevším chytre a prakticky popsat vhodné postupy revitalizace toku v intravilánu. Mezi poslední cásti mé práce patrí dotazník, který zkoumá dopady Klíšského potoka na život lidí, kterí bydlí v okolí potoka. Kvalitu vody a její možné dopady dokládám rozborem.
Anotace v angličtině
This diploma paper "Revitalization of the Klíšský stream - educational material for the revitalization" deals with the proposed revitalization measures of a small watercourse. The main aim is to fix past repairs, which has been made in the past, restore the natural functions of aquatic ecosystems and increase the recreational potential of the urban environment. It also describes the creation of teaching aid for students of our faculty. The first part of the thesis deals with the issue of revitalization of small streams in urban areas. The next part of the thesis describes Klíšský stream, its current status, with data and photographs, which have been taken at field research. It also describes past repairs of the stream. Final part of the thesis is focusing on the possibilities for revitalization of the area, and suggesting a new solution. The last part describes a practical teaching aid that should help students with revitalization. The last part of my work includes a survey that examines the impacts of Klíšského stream and shows people's opinions.Water quality and its potencial impacts are tested by water chemistry analysis.
Klíčová slova
Revitalizace, Klíšský potok, intravilán, rozbor vody, výukový materiál
Klíčová slova v angličtině
Revitalization, Klíšský stream, urban area, water chemistry analysis, edutional material
Zásady pro vypracování
Úvod
Cíle
Cílem diplomové práce je návrh revitalizace Klíšského potoka a zpracování výukového materiálu, který lze využít k výuce revitalizací. Dále bude proveden terénní průzkum s odběrem vody a jejím následným rozborem. Závěrečná část práce bude obsahovat zjištěné výsledky, získané pomocí dotazníku.
další cíle:
získání dalších vědomostí v oblasti revitalizací,
rozvíjení zrakového vnímání,
poznávání nových učebních metod,
kompetence k učení, řešení problémů,
vytváření vztahu k přírodě a hodnotám
Metodika
Diplomová práce je rozvržena do několika částí. Základní část (teoretická) je tvořena zejména literární rešerší. Odborná literatura pro tuto část práce byla zapůjčena v univerzitní knihovně UJEP a Severočeské vědecké knihovně v Ústí nad Labem.
Dále tato část popisuje aktuální stav Klíšského potoka. Následující kapitoly obsahují příklady revitalizací a legislativu.
Praktická část obsahuje návrh revitalizace celého toku Klíšského potoka. Výukový materiál, který lze následně využít k výuce revitalizací či k popisu revitalizované oblasti Klíšského potoka a odběr vody s následným rozborem.
Mezi záverečné části práce patří dotazník, zjištění základních parametrů znečištění vody odebrané na studované lokalitě, celkové zhodnocení a pohled do budoucna.
Diskuze
Závěr
Seznam literatury
Přílohy
Zásady pro vypracování
Úvod
Cíle
Cílem diplomové práce je návrh revitalizace Klíšského potoka a zpracování výukového materiálu, který lze využít k výuce revitalizací. Dále bude proveden terénní průzkum s odběrem vody a jejím následným rozborem. Závěrečná část práce bude obsahovat zjištěné výsledky, získané pomocí dotazníku.
další cíle:
získání dalších vědomostí v oblasti revitalizací,
rozvíjení zrakového vnímání,
poznávání nových učebních metod,
kompetence k učení, řešení problémů,
vytváření vztahu k přírodě a hodnotám
Metodika
Diplomová práce je rozvržena do několika částí. Základní část (teoretická) je tvořena zejména literární rešerší. Odborná literatura pro tuto část práce byla zapůjčena v univerzitní knihovně UJEP a Severočeské vědecké knihovně v Ústí nad Labem.
Dále tato část popisuje aktuální stav Klíšského potoka. Následující kapitoly obsahují příklady revitalizací a legislativu.
Praktická část obsahuje návrh revitalizace celého toku Klíšského potoka. Výukový materiál, který lze následně využít k výuce revitalizací či k popisu revitalizované oblasti Klíšského potoka a odběr vody s následným rozborem.
Mezi záverečné části práce patří dotazník, zjištění základních parametrů znečištění vody odebrané na studované lokalitě, celkové zhodnocení a pohled do budoucna.
Diskuze
Závěr
Seznam literatury
Přílohy
Seznam doporučené literatury
1. SLAVÍK L., NERUDA M. (2014) Hospodaření s vodou v krajině, skripta FŽP UJEP Ústí n. L.
2. SLAVÍK, Ladislav; NERUDA, Martin. Voda v krajině. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta životního prostředí, 2007. ISBN 978-80-7044-882-3.
3. SLAVÍK L., NERUDA M. (2004) Vodní režimy v krajině, skripta FŽP UJEP v Ústí n. L.
4. JUST, Tomáš a kolektiv. Revitalizace vodního prostředí. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, 2003. ISBN 80-86064-72-7.
5. JUST, Tomáš a kolektiv. Vodohospodářské revitalizace: a jejich uplatnění v ochraně před povodněmi. Praha: ARTEDIT, s. r. o., 2005. ISBN 80-239-6351-1.
Seznam doporučené literatury
1. SLAVÍK L., NERUDA M. (2014) Hospodaření s vodou v krajině, skripta FŽP UJEP Ústí n. L.
2. SLAVÍK, Ladislav; NERUDA, Martin. Voda v krajině. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta životního prostředí, 2007. ISBN 978-80-7044-882-3.
3. SLAVÍK L., NERUDA M. (2004) Vodní režimy v krajině, skripta FŽP UJEP v Ústí n. L.
4. JUST, Tomáš a kolektiv. Revitalizace vodního prostředí. Praha: Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, 2003. ISBN 80-86064-72-7.
5. JUST, Tomáš a kolektiv. Vodohospodářské revitalizace: a jejich uplatnění v ochraně před povodněmi. Praha: ARTEDIT, s. r. o., 2005. ISBN 80-239-6351-1.
Přílohy volně vložené
skládaný leták, návrh revitalizace
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi SZZ s obsahem své diplomové práce pomocí prezentace v programu Microsoft PowerPoint. Představila cíle práce, metodiku a výsledky práce formou tabulek, grafů a fotodokumentace.
Přítomen byl vedoucí DP Ing. Martin Neruda, Ph.D., který přečetl posudek. Posudek oponenta přečetla předsedkyně komise SZZ.
V rámci diskuze měli připomínky a kladli otázky: doc. RNDr. M. Blažková, Ph.D., doc. Ing. L. Slavík, DrSc., doc. Ing. P. Vráblík, Ph.D., prof. Ing. J. Vráblíková, CSc.