Bakalářská práce se zabývá hudebními pomůckami pro rozvoj hudebnosti na základní škole. Teoretická část popisuje základní hudebně psychologické kategorie a pojmy, jako jsou vlohy, schopnosti a dovednosti, hudební činnosti, zájmy, potřeby a hudební tvořivost, a hudební pomůcky, které se mohou dle potřeby využít jak na prvním, tak na druhém stupni základní školy. Praktická část je věnována konkrétním pomůckám a obsahuje dostatek obrazového materiálu, díky kterému jsou pomůcky zobrazeny a nastíněn přibližný způsob práce s danou pomůckou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with musical aids that are needed for musical development at primary school. The theoretical part describes the basic musical and psychological categories and concepts such as talent, skills, musical activities, interests, needs and musical creativity, and musical aids that can be used at primary school, according to needs of both sections of primary school. The practical part is devoted to specific devices and contains enough visual material, through which tools and aids are displayed and outline a rough way how to work with a given device.
Klíčová slova
Hudební výchova, základní škola, základní hudebně psychologické kategorie, zájmy, učební pomůcky.
Klíčová slova v angličtině
Music Education, primary school, basic musical and psychological categories, interests, teaching aids.
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hudebními pomůckami pro rozvoj hudebnosti na základní škole. Teoretická část popisuje základní hudebně psychologické kategorie a pojmy, jako jsou vlohy, schopnosti a dovednosti, hudební činnosti, zájmy, potřeby a hudební tvořivost, a hudební pomůcky, které se mohou dle potřeby využít jak na prvním, tak na druhém stupni základní školy. Praktická část je věnována konkrétním pomůckám a obsahuje dostatek obrazového materiálu, díky kterému jsou pomůcky zobrazeny a nastíněn přibližný způsob práce s danou pomůckou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with musical aids that are needed for musical development at primary school. The theoretical part describes the basic musical and psychological categories and concepts such as talent, skills, musical activities, interests, needs and musical creativity, and musical aids that can be used at primary school, according to needs of both sections of primary school. The practical part is devoted to specific devices and contains enough visual material, through which tools and aids are displayed and outline a rough way how to work with a given device.
Klíčová slova
Hudební výchova, základní škola, základní hudebně psychologické kategorie, zájmy, učební pomůcky.
Klíčová slova v angličtině
Music Education, primary school, basic musical and psychological categories, interests, teaching aids.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
návrh koncepce práce,
zpracování textu, práce s učebními pomůckami.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
návrh koncepce práce,
zpracování textu, práce s učebními pomůckami.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. 2013. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 406 s. ISBN 978-802-4620-602
VÁŇOVÁ, Hana a Hana VÁŇOVÁ. 2004. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 79 s. ISBN 80-729-0155-9.
HOLAS, Milan a Hana VÁŇOVÁ. 2004. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Hudební fakulta AMU, 79 s. ISBN 80-858-8300-7.
FRANĚK, Marek a Hana VÁŇOVÁ. 2005. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 238 s. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-246-0965-7.
Seznam doporučené literatury
SEDLÁK, František a Hana VÁŇOVÁ. 2013. Hudební psychologie pro učitele. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 406 s. ISBN 978-802-4620-602
VÁŇOVÁ, Hana a Hana VÁŇOVÁ. 2004. Průvodce učitele hudební výchovy tvořivou intonací. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 79 s. ISBN 80-729-0155-9.
HOLAS, Milan a Hana VÁŇOVÁ. 2004. Hudební nadání, aneb, Otázky hudebně psychologické diagnostiky. Vyd. 2., přeprac. a rozš., v nakl. Karolinum 1. Praha: Hudební fakulta AMU, 79 s. ISBN 80-858-8300-7.
FRANĚK, Marek a Hana VÁŇOVÁ. 2005. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 238 s. Knižnice Metodického centra HAMU. ISBN 80-246-0965-7.