Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Jedná se o část teoretickou a praktickou.
V části teoretické je nastíněn projekt a jeho zaměření. Jsou zde uvedeny historické podklady, sociální a pedagogické souvislosti s tímto projektem. Dále v této části popisuji charakteristiku a cíle projektu. Součástí je také pojednání o mém vztahu k tomuto tématu.
V praktické části jsou již uvedeny jednotlivé aktivity a jejich realizace. Ty jsem dle rámce dále rozvedla. Nosným prvkem aktivit je propojení s historickými podklady z teoretické části. Tyto aktivity jsou doplněny o tvorbu dětí.
V závěru bakalářské práce zhodnocuji tento projekt.
Anotace v angličtině
Bachelor work consists of two parts. This is a theoretical and practical part.
The theoretical part outlines the project and its focus. There are the historical material, social and educational context of this project. Furthermore, in this part describes the characteristics and objectives of the project. Also included is a discussion of my relationship to this topic.
In the practical part they are already listed activities and their realization. This is according to the framework elaborated further. The main of these activities is linked to the historical material of the theoretical part. These activities are complemented by the creations of children.
In conclusion, the thesis evaluates the project.
Klíčová slova
Předškolní věk, pověst, projektová metoda, výtvarné aktivity, Hazmburk, historie
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, legends, project method, art activities, Hazmburk, history
Rozsah průvodní práce
137 s. (103 705 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí. Jedná se o část teoretickou a praktickou.
V části teoretické je nastíněn projekt a jeho zaměření. Jsou zde uvedeny historické podklady, sociální a pedagogické souvislosti s tímto projektem. Dále v této části popisuji charakteristiku a cíle projektu. Součástí je také pojednání o mém vztahu k tomuto tématu.
V praktické části jsou již uvedeny jednotlivé aktivity a jejich realizace. Ty jsem dle rámce dále rozvedla. Nosným prvkem aktivit je propojení s historickými podklady z teoretické části. Tyto aktivity jsou doplněny o tvorbu dětí.
V závěru bakalářské práce zhodnocuji tento projekt.
Anotace v angličtině
Bachelor work consists of two parts. This is a theoretical and practical part.
The theoretical part outlines the project and its focus. There are the historical material, social and educational context of this project. Furthermore, in this part describes the characteristics and objectives of the project. Also included is a discussion of my relationship to this topic.
In the practical part they are already listed activities and their realization. This is according to the framework elaborated further. The main of these activities is linked to the historical material of the theoretical part. These activities are complemented by the creations of children.
In conclusion, the thesis evaluates the project.
Klíčová slova
Předškolní věk, pověst, projektová metoda, výtvarné aktivity, Hazmburk, historie
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, legends, project method, art activities, Hazmburk, history
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, stanovení programu práce, shromáždění informací
2. Zpracování teoretické části
3. Příprava a realizace projektu, fotodokumentace
4. Pedagogické zhodnocení projektu
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, stanovení programu práce, shromáždění informací
2. Zpracování teoretické části
3. Příprava a realizace projektu, fotodokumentace
4. Pedagogické zhodnocení projektu
Seznam doporučené literatury
BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, Ivana. Kapitoly z předškolní pedagogiky III. 1. vyd. Ústí nad Labem:Univerzita J.E. Purkyně, 2007, 164 s. ISBN 978-80-7044-941-7
HEDERER, Josef. Les a praktická ekologická výchova v mateřské škole. 1. vyd. Praha:PROEKO, 1997, 113 s. ISBN 80-901377-0-9
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha:Josef Raabe, 2010, 148 s. ISBN 978-80-86307-95-4
MORAVEC, Miroslav. Libochovice Házmburk a okolí na starých pohlednicích. 1. vyd. Příbram:PBtisk s.r.o., 2003 ISBN 80-903067-3-X
NOVÁKOVÁ, Dana. Ekologická výchova nejmenších a malých. 1. vyd. Praha:PROEKO, 2001, 60 s. ISBN 80-903003-0-8
OPRAVILOVÁ, Eva. Metodika seznamování dětí s přírodou. 1. vyd. Praha:SPN, 1982, 255 s. ISBN 14-416-82
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha:Sarah, 1997, 219 s. ISBN 80-902267-2-8
SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 2. vyd. Praha:Slovart, 2006, 352 s. ISBN 80-7209-758-X
TOUFAR, Pavel. Tajemnou českou krajinou. 1. vyd. Praha:Regia, 2001, 215 s. ISBN 80-86367-07-X
Seznam doporučené literatury
BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, Ivana. Kapitoly z předškolní pedagogiky III. 1. vyd. Ústí nad Labem:Univerzita J.E. Purkyně, 2007, 164 s. ISBN 978-80-7044-941-7
HEDERER, Josef. Les a praktická ekologická výchova v mateřské škole. 1. vyd. Praha:PROEKO, 1997, 113 s. ISBN 80-901377-0-9
JANČAŘÍKOVÁ, Kateřina. Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha:Josef Raabe, 2010, 148 s. ISBN 978-80-86307-95-4
MORAVEC, Miroslav. Libochovice Házmburk a okolí na starých pohlednicích. 1. vyd. Příbram:PBtisk s.r.o., 2003 ISBN 80-903067-3-X
NOVÁKOVÁ, Dana. Ekologická výchova nejmenších a malých. 1. vyd. Praha:PROEKO, 2001, 60 s. ISBN 80-903003-0-8
OPRAVILOVÁ, Eva. Metodika seznamování dětí s přírodou. 1. vyd. Praha:SPN, 1982, 255 s. ISBN 14-416-82
ROESELOVÁ, Věra. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha:Sarah, 1997, 219 s. ISBN 80-902267-2-8
SMITH, Ray. Encyklopedie výtvarných technik a materiálů. 2. vyd. Praha:Slovart, 2006, 352 s. ISBN 80-7209-758-X
TOUFAR, Pavel. Tajemnou českou krajinou. 1. vyd. Praha:Regia, 2001, 215 s. ISBN 80-86367-07-X