Práce se zabývá analýzou knihy "Der Trotzkopf" od německé spisovatelky Emmy von Rhoden a zkoumá do jaké míry ovlivnila další vývoj dívčí literatury. Cílem práce je vyhodnotit, v čem tkví její aktuálnost a oblíbenost po více než 130 letech.
Anotace v angličtině
The topic of my thesis is an analysis of the book "Der Trotzkopf" written by the German writer Emmy von Rhoden. I analyse how deeply it affected the development of the girl´s literature. The intention of my thesis is to evaluate the modernity and popularity of this book´s after more than 130 years.
Klíčová slova
literatura pro dívky, dívčí román, Rhoden, Trotzkopf, výchova, vzdělání, tradiční role ženy, vzdor, dospívání, emancipace, konvence
Klíčová slova v angličtině
girl's literature, girl's novel, Rhoden, Trotzkopf, upbringing, education, traditional role of woman, mature, emancipation, convention
Rozsah průvodní práce
35 s. (57 495 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Práce se zabývá analýzou knihy "Der Trotzkopf" od německé spisovatelky Emmy von Rhoden a zkoumá do jaké míry ovlivnila další vývoj dívčí literatury. Cílem práce je vyhodnotit, v čem tkví její aktuálnost a oblíbenost po více než 130 letech.
Anotace v angličtině
The topic of my thesis is an analysis of the book "Der Trotzkopf" written by the German writer Emmy von Rhoden. I analyse how deeply it affected the development of the girl´s literature. The intention of my thesis is to evaluate the modernity and popularity of this book´s after more than 130 years.
Klíčová slova
literatura pro dívky, dívčí román, Rhoden, Trotzkopf, výchova, vzdělání, tradiční role ženy, vzdor, dospívání, emancipace, konvence
Klíčová slova v angličtině
girl's literature, girl's novel, Rhoden, Trotzkopf, upbringing, education, traditional role of woman, mature, emancipation, convention
Zásady pro vypracování
1. Studium sekundární literatury k problematice dívčích románů.
2. Analýza románu "Der Trotzkopf" od Emmy von Rhoden z hlediska:
- charakteristiky hlavní hrdinky,
- sociálních kontaktů,
- pedagogických a výchovných záměrů.
3. Analýza recepce zvoleného románu od konce 19. století do současnosti.
4. Sepsání práce v německém jazyce.
Zásady pro vypracování
1. Studium sekundární literatury k problematice dívčích románů.
2. Analýza románu "Der Trotzkopf" od Emmy von Rhoden z hlediska:
- charakteristiky hlavní hrdinky,
- sociálních kontaktů,
- pedagogických a výchovných záměrů.
3. Analýza recepce zvoleného románu od konce 19. století do současnosti.
4. Sepsání práce v německém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Primární literatura:
Rhoden, Emmy von (1962): Der Trotzkopf. Basel.
Sekundární literatura:
Dahrendorf, Malte (1974): Das Mädchenbuch. In: Haas, Gerhard (Hrsg.): Kinder- und Jugendliteratur. Zur Typologie und Funktion einer literarischen Gattung. Stuttgart.
Freund, Winfried (1987): Die deutsche Kinder- und Jugendliteratur der Gegenwart. Bonn.
Schikorsky, Isa (2003): Schnellkurs Kinder-und Jugendliteratur. Köln.
Schikorsky, Isa (2012): Kurze Geschichte der Kinder- und Jugendliteratur. Köln. Kümmerling-Meibauer, Bettina (1999): Klassiker der Kinder- und Jugendliteratur. Band 2. Stuttgart.
Maier, Karl Ernst (1993): Jugendliteratur: Forman, Inhalte, pädagogische Bedeutung. Bad Heilbrunn.
Seznam doporučené literatury
Primární literatura:
Rhoden, Emmy von (1962): Der Trotzkopf. Basel.
Sekundární literatura:
Dahrendorf, Malte (1974): Das Mädchenbuch. In: Haas, Gerhard (Hrsg.): Kinder- und Jugendliteratur. Zur Typologie und Funktion einer literarischen Gattung. Stuttgart.
Freund, Winfried (1987): Die deutsche Kinder- und Jugendliteratur der Gegenwart. Bonn.
Schikorsky, Isa (2003): Schnellkurs Kinder-und Jugendliteratur. Köln.
Schikorsky, Isa (2012): Kurze Geschichte der Kinder- und Jugendliteratur. Köln. Kümmerling-Meibauer, Bettina (1999): Klassiker der Kinder- und Jugendliteratur. Band 2. Stuttgart.
Maier, Karl Ernst (1993): Jugendliteratur: Forman, Inhalte, pädagogische Bedeutung. Bad Heilbrunn.