V bakalářské práci, která nese název Zmanipulovaný obraz, se budu zaměřovat na téma manipulace technického obrazu jak v historickém kontextu, tak především v kontextu jednotlivých uvedených autorů a jejich děl. Porovnáním nejen historických a společenských okolností, ale i s přihlédnutím na specifika nazírání na médium samotné v konkrétní době, je posléze z hlediska ekvivalentních kritérií budu porovnávat s autory současnými. Touto konfrontací se pokusím poodhalit shodné prvky v motivačních procesech tvůrců a umělců vytvářejících technické obrazy, ale zároveň i rysy rozdílné. Tyto odlišnosti se pak pokusím analyzovat a zjistit jejich původ a důvody jejich přítomnosti.
Anotace v angličtině
In this thesis called Manipulated image I will focus on the topic of manipulating technical image both in historical context, especially in the context of each of these authors I will name and their works. Comparing both historical and social circumstances but also with regard to the specifics of viewing the medium itself at a particular period of history, I will be comparing by the same terms to contemporary authors. By this confrontation I will try to uncover similarities and differences in the motivational processes of artists creating images. These differences will be analyzed to identify their origins and the reasons for its presence.
V bakalářské práci, která nese název Zmanipulovaný obraz, se budu zaměřovat na téma manipulace technického obrazu jak v historickém kontextu, tak především v kontextu jednotlivých uvedených autorů a jejich děl. Porovnáním nejen historických a společenských okolností, ale i s přihlédnutím na specifika nazírání na médium samotné v konkrétní době, je posléze z hlediska ekvivalentních kritérií budu porovnávat s autory současnými. Touto konfrontací se pokusím poodhalit shodné prvky v motivačních procesech tvůrců a umělců vytvářejících technické obrazy, ale zároveň i rysy rozdílné. Tyto odlišnosti se pak pokusím analyzovat a zjistit jejich původ a důvody jejich přítomnosti.
Anotace v angličtině
In this thesis called Manipulated image I will focus on the topic of manipulating technical image both in historical context, especially in the context of each of these authors I will name and their works. Comparing both historical and social circumstances but also with regard to the specifics of viewing the medium itself at a particular period of history, I will be comparing by the same terms to contemporary authors. By this confrontation I will try to uncover similarities and differences in the motivational processes of artists creating images. These differences will be analyzed to identify their origins and the reasons for its presence.
1. studium literatury, souvisejícíh kontextů
2. vymezení způsobů projektu
3. praktické provedení projektu
4. dokumentace a vypracování textové části
Zásady pro vypracování
1. studium literatury, souvisejícíh kontextů
2. vymezení způsobů projektu
3. praktické provedení projektu
4. dokumentace a vypracování textové části
Seznam doporučené literatury
ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu: (archetypy a opakování). 1. vyd. Překlad Eva Streibingerová. Praha: ISE, 1993, 102 s. Oikúmené. ISBN 80-852-4151-X.
MIKŠ, František. Gombrich: tajemství obrazu a jazyk umění : pozvání k dějinám a teorii umění. Brno: Barrister, 2008, 359 s. ISBN 978-80-7364-045-3.
SONTAG, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Překlad Petr Onufer. V Praze: Paseka, 2002, 181 s. Limes. ISBN 80-718-5471-9.
Seznam doporučené literatury
ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu: (archetypy a opakování). 1. vyd. Překlad Eva Streibingerová. Praha: ISE, 1993, 102 s. Oikúmené. ISBN 80-852-4151-X.
MIKŠ, František. Gombrich: tajemství obrazu a jazyk umění : pozvání k dějinám a teorii umění. Brno: Barrister, 2008, 359 s. ISBN 978-80-7364-045-3.
SONTAG, Susan. O fotografii. Vyd. 1. Překlad Petr Onufer. V Praze: Paseka, 2002, 181 s. Limes. ISBN 80-718-5471-9.